Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Motor steun, tool P201 om 911 motor aan werkbank te hangen
Ik zoek zo'n steun met 5 armen die je aan een 911 blok kunt monteren in plaats van de versnellingsbak om de motor aan de werkbank te hangen ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 jul 2007 17:54 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Kijk hier maar eens, dollar zakt steeds meer onderuit, dus kost weinig meer!
http://www.pelicanparts.com/catalog/shopcart/PORS/POR_PORS_PTOOLS_pg1.htm
|
23 jul 2007 17:05 |
|
|
cabrio wim
|
Wat denk je van deze bij Rustbusters, heb ik zelf ook en werkt perfect. Is instelbaar voor meerdere motoren, en werkt perfect voor Porsche ook omdat hij kantelbaar is. En voor de prijs moet je zeker niet naar Amerika.
|
23 jul 2007 18:34 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Iemand ervaring met deze universele dingen ?
Het Porsche tool sluit zo mooi aan op de flens waar normaal de bak aan vast zit; ik ben bang dat het kleine contact-vlak van die universele dingen een te grote puntbelasting geven en de flens van het carter beschadigen als de hele handel daaraan hangt ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 jul 2007 0:16 |
|
|
cabrio wim
|
Waarom zou ik het je laten zien als het niet ging, hebben hier al drie motoren in gedaan 2x Porsche en 1x Stag 8cyl. zonder problemen plus grote voordeel van deze is dat je hem kunt verzetten als je aan de werkbank iets anders wilt doen.
En als je het niet vertrouwd laat dan een steunring maken met gaten op de goede plaats, ben je volgens mij nog veel goedkoper uit dan het Porsche hulpstuk.
|
24 jul 2007 8:52 |
|
|
cabrio wim
|
|
24 jul 2007 9:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het voordeel van een 'echte' motorsteun is dat de motor hangt aan één carterhelft, je kunt dus ook de opbouw van het carter in de motorsteun uitvoeren. En, niet onbelangrijk, de echte motor steun ondersteunt het carter niet alleen mbv van de motor/bak tapeinden maar ook mbv een rand over de hele carterhelft.
|
24 jul 2007 9:25 |
|
|
cabrio wim
|
Natuurlijk is prof.materiaal altijd beter, maar we zijn toch maar amateurs c.q. beunhazen dus waarom $358 uitgeven als het met 85 euro ook gaat.
Omdat het Porsche is of omdat we het dagelijks gaan gebruiken, ik denk dat we als hobbyisten veel moeten improviseren
|
24 jul 2007 10:04 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
ik gebruik ook iets gelijkaardigs als hierboven en werkt perfect voor een 911, 944, 928,... motorblok
|
24 jul 2007 19:45 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Nee niet daarom, vooral hierom:
Bij de 911 motor wordt de steun bevestigd op een passing van de versnellingsbak, ik wil die niet beschadigen. Met name daar ben ik bang voor met zo'n universeel ding.
Bovendien is een 911 motor met alles er op en eraan ook behoorlijk zwaar; ik wil m niet zien stuiteren ...
Maar als velen er goed mee uit komen moet het voor mij ook goed genoeg zijn lijkt me ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 jul 2007 12:29 |
|
|
cabrio wim
|
Desnoods maak je een paar plaatjes die je tussen motor en drukpunt steun plaatst, weet je zeker dat je de passind niet beschadigt.
|
25 jul 2007 12:43 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dacht ik ook al aan ja; of een dikke stalen strip in de goede kromming laten maken. Zolang het blok nog dicht zit hang je hem aan alle 4 de poten; als hij bijna kaal is kun je wel terug naar 2 om vervolgens het carter te kunnen splitsen.
Thanks voor het meedenken all !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 jul 2007 20:54 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Slechts 2 bouten is af te raden, die kunnen dan nog altijd kapot buigen, of je moet aan weerskanten aanslagpunten hebben.
|
26 jul 2007 8:30 |
|
|