Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:35



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Motor steun, tool P201 om 911 motor aan werkbank te hangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Motor steun, tool P201 om 911 motor aan werkbank te hangen
Ik zoek zo'n steun met 5 armen die je aan een 911 blok kunt monteren in plaats van de versnellingsbak om de motor aan de werkbank te hangen ....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jul 2007 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Specialist In Porsche 911 3.0 RSR 993 GT2
Apeldoorn
Bericht 
Kijk hier maar eens, dollar zakt steeds meer onderuit, dus kost weinig meer!
http://www.pelicanparts.com/catalog/shopcart/PORS/POR_PORS_PTOOLS_pg1.htm


23 jul 2007 17:05
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Wat denk je van deze bij Rustbusters, heb ik zelf ook en werkt perfect. Is instelbaar voor meerdere motoren, en werkt perfect voor Porsche ook omdat hij kantelbaar is. En voor de prijs moet je zeker niet naar Amerika. :wink:


Afbeelding


23 jul 2007 18:34
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Iemand ervaring met deze universele dingen ?

Het Porsche tool sluit zo mooi aan op de flens waar normaal de bak aan vast zit; ik ben bang dat het kleine contact-vlak van die universele dingen een te grote puntbelasting geven en de flens van het carter beschadigen als de hele handel daaraan hangt ....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 jul 2007 0:16
Profiel
Bericht 
lindemans schreef:
Iemand ervaring met deze universele dingen ?


Waarom zou ik het je laten zien als het niet ging, hebben hier al drie motoren in gedaan 2x Porsche en 1x Stag 8cyl. zonder problemen plus grote voordeel van deze is dat je hem kunt verzetten als je aan de werkbank iets anders wilt doen.
En als je het niet vertrouwd laat dan een steunring maken met gaten op de goede plaats, ben je volgens mij nog veel goedkoper uit dan het Porsche hulpstuk.


24 jul 2007 8:52
Bericht 
Kijk trouwens eens naar deze foto, komt uit het revisieverhaal van Elven, lijkt erg veel op de mijne :idea: :arrow: en volgens mij hangt daar geregelt iets aan van Porsche :wink:

Afbeelding


24 jul 2007 9:00
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Het voordeel van een 'echte' motorsteun is dat de motor hangt aan één carterhelft, je kunt dus ook de opbouw van het carter in de motorsteun uitvoeren. En, niet onbelangrijk, de echte motor steun ondersteunt het carter niet alleen mbv van de motor/bak tapeinden maar ook mbv een rand over de hele carterhelft.


24 jul 2007 9:25
Profiel
Bericht 
Natuurlijk is prof.materiaal altijd beter, maar we zijn toch maar amateurs c.q. beunhazen :wink: dus waarom $358 uitgeven als het met 85 euro ook gaat. :roll:

Omdat het Porsche is :!: of omdat we het dagelijks gaan gebruiken, ik denk dat we als hobbyisten veel moeten improviseren :idea:


24 jul 2007 10:04
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ik gebruik ook iets gelijkaardigs als hierboven en werkt perfect voor een 911, 944, 928,... motorblok 8)


24 jul 2007 19:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
cabrio wim schreef:
Natuurlijk is prof.materiaal altijd beter, maar we zijn toch maar amateurs c.q. beunhazen :wink: dus waarom $358 uitgeven als het met 85 euro ook gaat. :roll:

Omdat het Porsche is :!: of omdat we het dagelijks gaan gebruiken, ik denk dat we als hobbyisten veel moeten improviseren :idea:


Nee niet daarom, vooral hierom:
Bij de 911 motor wordt de steun bevestigd op een passing van de versnellingsbak, ik wil die niet beschadigen. Met name daar ben ik bang voor met zo'n universeel ding.
Bovendien is een 911 motor met alles er op en eraan ook behoorlijk zwaar; ik wil m niet zien stuiteren ...

Maar als velen er goed mee uit komen moet het voor mij ook goed genoeg zijn lijkt me ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 jul 2007 12:29
Profiel
Bericht 
:thumleft: Desnoods maak je een paar plaatjes die je tussen motor en drukpunt steun plaatst, weet je zeker dat je de passind niet beschadigt.


25 jul 2007 12:43
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
cabrio wim schreef:
:thumleft: Desnoods maak je een paar plaatjes die je tussen motor en drukpunt steun plaatst, weet je zeker dat je de passind niet beschadigt.


Dacht ik ook al aan ja; of een dikke stalen strip in de goede kromming laten maken. Zolang het blok nog dicht zit hang je hem aan alle 4 de poten; als hij bijna kaal is kun je wel terug naar 2 om vervolgens het carter te kunnen splitsen.

Thanks voor het meedenken all !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 jul 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Slechts 2 bouten is af te raden, die kunnen dan nog altijd kapot buigen, of je moet aan weerskanten aanslagpunten hebben.


26 jul 2007 8:30
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.