Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:20

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Gezocht 2 stoelen 911 '69-'70 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Gezocht 2 stoelen 911 '69-'70
Ik ben opzoek naar 2 zwarte stoelen voor in mijn 911T uit '69. De stoelen moeten in goede staat zijn.

Graag een duidelijke foto bij je reactie en een prijs.

gr

14 dec 2010 22:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Gezocht 2 stoelen 911 '69-'70
Is dat even toevallig? :shock: :salut: (klikkerdeklik op de oranje lettertjes...)

14 dec 2010 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Martijn,

IMHO zou het te overwegen zijn imitatie recaro sports te nemen (zie mijn album). Deze zitten vele malen beter dan de oude stoelen. Ikzelf denk dat een nieuwe stoel uit dit decennium ook iets meer stevigheid biedt bij een mogelijk ongeluk door de betere materialen en geen vermoeiing van het frame.

Opties zijn stoelen van d'eser via autoretro of stoelen van BF torino. Voor d'eser kun je kijken op www.early911.co.uk

"Nadeel" is dat het volgens je optiecodes niet klopt. Dat is dus meer een persoonlijke overweging.

Gr Niels

15 dec 2010 8:45
Profiel
Heb Bert gisteren al geantwoord. :mrgreen:

Had gevraagd ze even te reserveren tot afbeelding, maar als het die zijn uit je album, dan zijn ze verkocht. :twisted:

Super 8) voor in de Karmann.

15 dec 2010 9:12
PorscheForum Rakker
Uit de beschrijving van Bert maak ik op dat ze origineel normaal zijn dwz gewone platte stoel. Is weer anders dan wat ik gemonteerd heb.

15 dec 2010 9:21
Profiel
Wacht wel even op de foto.

Die van jou zijn wel :thumleft:

15 dec 2010 9:50
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Als je een zwart interieur hebt en stoelen moet vervangen, zou ik denk ik ook voor de (repro) recaro's gaan. Originele (Ook recaro) zijn prima, maar qua steun laat dit welte wensen over. Na een dagje sturen kom je er toch enigzins gebroken uit.

Mocht je wel voor de originele recaro's willen gaan, komen heel vaak voorbij op ebay.de.

15 dec 2010 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
De repro's zijn na 4 dagen rallyen nog steeds ok, mijn rug ook (en ik heb een wat zwakke rug). Stoelen zijn erg goed gemaakt met stevig comfortabel schuim, ik heb ze al 1,5 jaar.

Denk wel dat je even moet kijken wat er bedoeld wordt. Velen denken dat de standaard stoelen ook van Recaro waren (ik weet niet of dat zo is). Er is in ieder geval een substantieel verschil tussen: standaard, S en ST/RSR etc.

15 dec 2010 11:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Grappig om te zien dat http://www.early911.co.uk/ z'n prijzen heeft bijgesteld .. voorheen waren ze daar aardig wat duurder dan bij RSL in Reutlingen ... nu scheelt het nog maar 'n paar Euro :wink:

15 dec 2010 11:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Let wel even op de geleiders. De geleiders die geleverd worden door Deser zijn te 'hoog', waardoor je bijna met je hoofd bijna tegen het dak zit. De geleiders van BF Torino zijn wel lager maar 'recht', waardoor je wat minder steun aan je onderbenen hebt. Deze laatste zijn overigens wel (eenvoudig) aan te passen door een beetje ervaren lasser.

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

15 dec 2010 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Ik heb al gecorrespondeerd met Wim en anderen: ik heb me verhoffen om de stoelen van een hoog schap te halen en een rugwervel is verschoven. Ik zal de juiste afmetingen tussen de rails opmeten en ook detail foto's publiceren het moment mijn rugpijn eventjes terug onder controle is. Sorry.

Just for the record: de originele stoelen van Productie Porsches zijn allemaal door Recaro gemaakt, maar er waren verschillende stoelen beschikbaar voor de pre 1973 wagens. In de volksmond worden de sportstoelen die bv door MRD porsche worden aangeboden "recaro's" genoemd. Dit is echter niet geheel correct: dat zijn de Recaro SPORT stoelen die dus verschillend zijn met de Recaro normale stoelen.

Ik zal met mijn advertentie ook foto's maken van de andere types van Recaro stoelen en ook diegenen die met de rallypacks edm geleverd werden, komende uit het boek "an owners guide to authencity: Porsche 911/912 by Dr Brett Johnson"- Dit is meer gedetailleerd dan de Peter Morgan "de original 911". Vaak worden deze types nagemaakt door BF torino, dus jullie kunnen zich wel een idee vormen.

Laatstens, de stoelen die dus in mijn garage staan zijn de standaard stoelen in goede staat, in zwart vinyl met het middelste stuk in basketweave uit een modeljaar 1969 911T.

Afbeelding

Groetjes,

Bert

15 dec 2010 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bertroex schreef:
ik heb me verhoffen om de stoelen van een hoog schap te halen en een rugwervel is verschoven.

Bert,
dat is niet zo goed nieuws he ....
Wees dan maar eens zo blij dat het geen recaro SPORT stoelen waren met frames die je van het schap moest halen want die wegen nog een pak meer. :mrgreen:

Verder zijn inderdaad de stoelen door recaro gemaakt, of het nu standaard stoelen zijn, de sport stoelen of een groot deel, niet allemaal van de bucket seats(race stoelen R,RS,RSR,...)

15 dec 2010 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
924 schreef:
Wees dan maar eens zo blij dat het geen recaro SPORT stoelen waren met frames die je van het schap moest halen want die wegen nog een pak meer. :mrgreen: )

Ik ben blij want die blijven netjes op het schap :wink: :mrgreen:

Bert

15 dec 2010 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Succes met je rug en bedankt voor de info, wist niet dat de standaards ook van Recaro waren.

De frames van D'eser zijn m.i. alleen te hoog als je op het circuit rijdt (helm) of als je langer bent dan 1.85 (ben ik niet). Ik heb zelf geen last, ga wel busjes eruit halen als ik tijd heb deze winter om goed met een helm te rijden. Contact met de Italiaanse producent heeft niet geleidt tot een beter frame aangezien de beste man geen boodschap had aan lange Hollanders (naar zegge mijn leverancier).

Laat nog wel eens weten wat de uitkomst is.

15 dec 2010 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Ahem, engelanders die ook lang zijn hebben frames ontwikkeld in eigenbeheer. Ik heb ergens details liggen van de producent die zijn replica recaro prototypes heeft beschikbaar gesteld aan ouwe hazen in de porsche club.

Andere PC en... ik moet eerst effe wat iboprofen knabbelen!!

Groetjes,

Bert

15 dec 2010 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Hmm, ik houd me aanbevolen voor dat adresje van die frames.

Los van het feit of je nu daadwerkelijk met je hoofd tegen het dak zit of niet, een lage zit is prettiger (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

15 dec 2010 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
mee eens, ben ook nog wel te porren voor een ander adresje, je weet maar nooit. Ik weet dat Nick Moss van Early 911 speciaal setje heeft voor racen. Is ook stuk goedkoper dan origineel achtige

15 dec 2010 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ken Mossy zeer goed maar ik meen me te herinneren dat hij ze heeft aangekocht van een porsche club member die het in eigen initiatief heeft geproduceerd. Altijd handig bij de bron te kijken :wink: .

Alleszins is het zo dat ik ook problemen heb betreffende de hoogte. De oplossing voor mij was om een zitting van een set sport recaro's 2 cm te verlagen door schuim in de zitting uit te halen. De zittingen zijn mooi opnieuw bekleed en voila, je zit plots in een echte "kuip" zetel en zijn voor mij het summum van comfort. Ernst Fuehrman (hoofd research Porsche, ex MD) had ook rugproblemen en er is bijna geen betere zit voor mij dan een Recaro 911 sport stoel. Heerlijk.

Bert

15 dec 2010 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Begrijp wat je bedoeld na 6 halve hernia's :mrgreen:

Overigens wel lachen dat je tot de bron bent gekomen.

Nogmaals suc6 met je rug

15 dec 2010 20:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]