Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Gordels achterzitjes

16 jun 2007 8:00

Voor m'n oude dame (1971) zoek ik nog 2 gordels voor achterin. Wie ó wie??!!

16 jun 2007 10:06

Alpo in Haarlem?

16 jun 2007 10:11

Hoe snel wil je ze hebben :?:

... ik neem aan, gewoon de heupgordels en geen 3-punts :idea:

16 jun 2007 10:28

Heb je wel de schroefgaten in de zijkant van het zitje??

Heb de mijne bij Car-care gehaald.

16 jun 2007 11:21

Nog even ter aanvulling.... Op dit moment heb ik nog heupgordels voorin.
Passen die eventueel achterin????
Zoja, wie heeft er dan nog driepuntsgordels voor de voorstoelen?? :D

En voor wat betreft die achtergordels: zijn die gaten niet voorbewerkt dan?
De gaten voor de driepuntsgordels wel!?

achtergordels

08 aug 2007 20:33

Hi Ron,

Ik heb een setje REPA achtergordels uit 1969 liggen. Chroomwerk is niet super, gordels zelf zijn prima in orde. Is de amerikaanse uitvoering dus zonder dat gele streepje in het midden van de stof.
Er zitten aan weerszijden van de zitting 2 plastic kruiskop schroeven, daar draai je de M8 bouten in (of was het M10...). Je kan natuurlijk de heupgordels van voor omzetten maar ik zou zeker 3 puntsgordels voorin zetten.

Groet,

Cees

09 aug 2007 14:07

De bouten van de gordels zijn niet met metrische draad!
Je hebt dus de bijbehorende bouten nodig (kun je gewoon nog bestellen, was ook na 1973 op dezelfde manier vast gezet) met iets fijner draad.
In een coupe moeten voorin wel "vaste" driepunts gordels, omdat de bekleding van de zij-achterwand redelijk strak tegen de carrosserie aan zit. Daar past dus geen "rolgordel" achter.

Bij de Targa heb je daar iets meer ruimte voor en zit er ook als een uitsparing + een "ingelaste moer" achter de bekleding.
Daar kun je dus gewoon een rolgordel van een neiuwe model achter de bekledingwegwerken en heb je veilige drie pubts gordels.

Heup gordel van de voorkant kan achter ook passen afhankelijk van het model dat je hebt. Het model met de stalen plaat aan de stoel, past niet goed op de achterzitjes, tenzij je ze verbuigd. Ik heb deze wel achter gebruikt omdat dit de enige gordel is die ook goed past met het Porsche kinderzitje. Maar is het wel een echte heupgordel of is het 2e centuur er gewoon afgesneden?......
Plaats een reactie