Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

fuchs <--> thuiskomer

27 feb 2009 11:42

Hallo,

Is het mogelijk het rubber van een thuiskomer 5 1/2J x 16" op een fuchs 6J x 16" te trekken?

Zoja ergens zo'n fuchsje te koop (eventueel replica)?

mvg
Jack-in-the-box

28 feb 2009 1:01

ja, maar helaas geen fuchs te koop

28 feb 2009 14:08

Ik zou zo'n spuitbus met schuim in mijn auto leggen ipv een thuiskomer. Dat is alweer 5 jaar standaard bij de nieuwe P's.

28 feb 2009 15:54

Tja, ik ben persoonlijk niet voor schuim.
Niemand een fuchsje te koop (staat doet er niet toe :D , prijs wel :lol: :twisted:)
of eventueel een andere porsche velg met et 36, 52 of 55 :wink:

mvg
Jack-in-the-box

28 feb 2009 16:39

barolo schreef:Ik zou zo'n spuitbus met schuim in mijn auto leggen ipv een thuiskomer. Dat is alweer 5 jaar standaard bij de nieuwe P's.

Vergeet echter niet dat de thuiskomer onderdeel uitmaakt van de kreukelzone (i.i.g. t/m de 993) en je die dus zomaar niet verwijderen mag.

01 maart 2009 15:44

Ik heb jaren geleden wel eens een klapband gehad. Als ik toen een spuitbusje met schuim in mijn auto had gehad i.p.v. een reservewiel had ik daar nu nog aan de kant van de weg gestaan...

01 maart 2009 17:16

@Ewout...wegenwacht.......

01 maart 2009 20:00

Die had die band ook niet meer aan elkaar kunnen lijmen, en mij hooguit naar een garage kunnen slepen etc. dat duurt mij allemaal te lang.
Met een reservewiel ben je allang weer op weg. :wink:

24 maart 2009 10:35

WdePundert schreef:Vergeet echter niet dat de thuiskomer onderdeel uitmaakt van de kreukelzone (i.i.g. t/m de 993) en je die dus zomaar niet verwijderen mag.


De tank is van veel te fijn staal om als kreukel zone veel energie te absorberen, en de spare ligt gewoon op de tank...Die kan alle kanten uit bij een aanrijding, en dat wordt dus de weg van de minste weerstand (ipv zelf de weerstand te zijn en energie te absorberen)

Mechanisch gezien kun je dit geen kreukelzone noemen... Maak dat de kat wijs

24 maart 2009 18:30

Deze kat geloofd het wel en heeft genoeg van die wieltjes in 964 - 993 wrakken zien liggen (waar ik dan ook het rubber vandaan heb. Die kromme staat hier om de hoek.)

We praten niet over een 911 waar zo'n wieltje op de tank ligt (deze hebben ori NOOIT een 16" wieltje).

mvg
Jack-in-the-box
Laatst bijgewerkt door jack-in-the-box op 24 maart 2009 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.

24 maart 2009 19:01

Ben het helemaal eens met W. de Pundert en Jack- in- the-box!
Maakt wel degelijk uit. De specialisten uit Weissach hebben dit niet voor niets zo bedacht! :idea: :wink:

24 maart 2009 19:20

Nog even ter aanvulling dan, heb laatst die thuiskomer nodig gehad ivm met een kapot ventiel.
Zowel de Anwb man als de banden specialist zeiden toen alle twee in koor;
Zorg wel dat die thuiskomer weer terugkomt in de kofferruimte, want hij maakt deel uit van de kreukelzone!.......Zegt dat niet genoeg? :wink:

24 maart 2009 19:24

check ook even je compressor. je zal de eerste niet zijn die 10 jaar zo'n compressor meezeult die vervolgens bij een lekke band niet blijkt te werken... :shock:

horn - compressor én spuitbusje in het vooronder...

24 maart 2009 20:22

specialisten in Weissach moesten het reserve wiel ergens kwijt.. dat is niet debatable...

Maar het verhaal van de kreukel zone... show me proof & documentation.. whitepapers, crashtesten met/zonder, een notice van Porsche dat het zo is.. of een user manual van een 964/993 waarin dit staat beschreven...

Niet "van horen zeggen dus"...

24 maart 2009 21:15

horn schreef:check ook even je compressor. je zal de eerste niet zijn die 10 jaar zo'n compressor meezeult die vervolgens bij een lekke band niet blijkt te werken... :shock:

horn - compressor én spuitbusje in het vooronder...


Horn!, zelfs na zo n tijd deed ie het nog steeds, alhoewel de ANWB man had natuurlijk zelf veel betere apparatuur bij zich...... :wink:

25 maart 2009 12:00

mayonaise schreef:specialisten in Weissach moesten het reserve wiel ergens kwijt.. dat is niet debatable...

Maar het verhaal van de kreukel zone... show me proof & documentation.. whitepapers, crashtesten met/zonder, een notice van Porsche dat het zo is.. of een user manual van een 964/993 waarin dit staat beschreven...

Niet "van horen zeggen dus"...


Als ik iets tegenkom laat ik dit weten.
Kan iemand MTZ en ATZ doorzoeken? Jaren 1991-1994. (ik doe zelf ook even de moeite)
"Crash + 993" heeft op google voorlopig alleen foto's en filmpjes (niet echt wat we zoeken).
Ik wordt er zelf ook nieuwsgierig naar, maar ik blijf voorlopig bij mijn standpunt.

Bij een frontale botsing lijkt mij dat het volgende scenario zich voordoet:

1. bumper: Alu (niet de kunststoffen nep-bumper) verwerkt als eerste de impact

2. bumpersteunen (deze zitten 1/2 buiten het chassis en 1/2 in de zijbalken --> bij genoeg kracht plooien zijbalken hier al mee)

3. voorplaat (verticaal) met als rechtstreeks gevolg het plooien van de zijbalken bij genoeg kracht (lichte voorbuiging van deze balken is zichtbaar bij verwijderen bekleding)

4'. Onderplaat plooit mee (ook hier is een patroon voorzien)
4". thuiskomer wordt eivormig (bevindt zich tussen inpakt en een dwarsbalk voor de tank)

5. daar komt de kunststoffen tank aan gelukkig is er nog een dwarsbalk voorzien als laatste redding

6. Kracht genoeg --> tank --> kaboem!!

Nu opzoek naar meer wetenschappelijke informatie :shock: :D :?

mvg
Jack-in-the-box
Plaats een reactie