Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

09 aug 2009 21:35

Ik ben op zoek naar een olietemperatuurmeter en drukmeter voor mijn 964 van juli 1991. Het gaat om de tweede klok van links. Helaas is het laagje van de lampjes afgebladderd (is een bekende kwaal). Wie o wie heeft voor mij zo'n klokje te koop of weet waar ik deze klokjes kan krijgen. :?

J.

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

09 aug 2009 22:17

die kan je vast krijgen bij http://www.dsp-porscheparts.nl

maar je kan ook nieuwe plaatjes krijgen die je erin zet.


robert

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

09 aug 2009 23:17

Nieuwe plaat in de meter monteren is ook een idee.
Wel even prutsen, maar kan je serieus geld schelen.
Eentje vervangen voor weer zwart of allemaal voor een fancy kleurtje..
Bijv. $199 voor allemaal aluminium
Afbeelding

Origineel zwart bijv. verkrijgbaar bij FVD
Moet ik zelf ook nog steeds een keer doen...

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 9:17

Dank je, zal even bij DSP vragen. Het vervangen van het plaatje heb ik trouwens ook al aan gedacht (liefst origineel zwart). Zag alleen dat de vorige eigenaar dat kennelijk ook dacht en een beschadiging op de zwarte afwerkings rand heeft gemaakt, waarschijnlijk bij de klok verwijderen :( . Heb dat geprobeerd weg te krijgen, maar dat is niet gelukt en eigenlijk alleen maar minder mooi geworden :?

Of zijn er ook losse zwarte klokranden te krijgen?

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 9:22

- zwarte randen volgens mij niet - aftermarket aluminium overzet ringen wel -

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 9:52

Tenzij je niet het metaal, maar het rubber bedoelt, J.

Die zijn gewoon los te krijgen. Aangezien de klok het instrument is dat je
(volgens de gebruikelijke methode) als eerste en niet door van erachter te
duwen verwijdert, is die meestal beschadigd. Een doekje om je schroevendraaier
of een houten wigje en wat beleid voorkomen dit.

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 16:57

Ik ga proberen een nieuw plaatje te monteren en die rand voorzichtig te lakken. Lukt dat niet, komt er gewoon een nieuwe klok. Ben altijd wel een beetje een perfectionist, dus ik stoor me heel erg aan een beschadigde klok :)

en dan probeer ik gelijk de ik-schilder-de-achterkant-van-de-kilometer-teller-zwart methode, want ook heb ik last van dat langzaam verdwijnen van de zwarte verf op de teller 8)

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 18:36

ook voor de teller kan je een nieuw plaatje kopen


zie mijn DIY
zoklaar
Afbeelding

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 22:48

Hey Rob, dank voor de tip en beschrijving! :) Ik ga morgen aan de slag.

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 22:53

Rob, jij schrijft in je DIY dat je niet bang hoeft te zijn dat mensen denken dat er met de teller geknoeid is ivm schroefjes en verf aan achterzijde. Als je echter de teller zo hebt liggen als op je bovenstaande foto, is het dan niet heel simpel om één cijfertje een paar slagen terug te draaien? :?

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

10 aug 2009 23:48

nee volgens mij gaat dat niet, heb ik het niet heel uitvoerig bestudeerd maar volgens mij moet er toch nog meer los.

robert

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

11 aug 2009 18:34

Als dat zo is, wacht ik nog even met openmaken. Heb er weliswaar een autopas bij en de historie is volledig bekend, maar wil niet een discussie met een koper ergens in de (hele verre!) toekomst over een klok die wel of niet teruggezet is.

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

11 aug 2009 18:42

daarom zijn volgens mij de schroefjes aan de achterzijde met "lak" gemerkt/verzegeld


robert

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

12 aug 2009 16:00

Ik heb in mijn (ex) 944 Turbo S het glaasje van mijn "extra" turbo druk meter laten vervangen. Ik heb dit toen laten doen bij een VDO service punt. Betreffende druk meter was natuurlijk wel een standaard VDO meter maar daar kreeg je gewoon keurig een nieuwe rand op....misschien dat de ringen ook (los) voor de Porsche klokken verkrijgbaar zijn?

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

12 aug 2009 22:52

Jurregie schreef:Als dat zo is, wacht ik nog even met openmaken. Heb er weliswaar een autopas bij en de historie is volledig bekend, maar wil niet een discussie met een koper ergens in de (hele verre!) toekomst over een klok die wel of niet teruggezet is.

Hoi Jurregie ,
Nu snap ik je toch ff niet ? jij moest toch het plaatje wisselen van olietemperatuurmeter en drukmeter ?
heeft toch niets te maken met km en autopas ?
Kun je toch gerust aan prullen zonder verdacht over te komen ivm autopas ?
gr Diablo

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

12 aug 2009 23:25

maar hij heeft ook last van los latende verf op de km teller,


robert

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

12 aug 2009 23:29

en dan probeer ik gelijk de ik-schilder-de-achterkant-van-de-kilometer-teller-zwart methode, want ook heb ik last van dat langzaam verdwijnen van de zwarte verf op de teller

Okidoki , nou lees ik em ,sorry

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

13 aug 2009 7:47

horn schreef:Als je echter de teller zo hebt liggen als op je bovenstaande foto, is het dan niet heel simpel om één cijfertje een paar slagen terug te draaien? :?


1 cijfertje terug draaien is bijna ondoenelijk ... alle 5 de tandwieltjes (die de 'nummers' aansturen) zitten op 1 asje ... en alleen dat asje is al bijna niet te verwijderen ...

Afbeelding

... buiten het feit dat je de boel dan los hebt, moet je het ook weer goed in elkaar (kunnen) zetten :wink:

Re: Olietemperatuur en -drukmeter gezocht voor 964

13 aug 2009 8:00

Hallo Olaf,
gij hebt dat precies MEER gedaan !! :wink:
een bekende van het vak?
Plaats een reactie