Olaf schreef:Bedoelen jullie deze frames en geleiders
Zijn gewoon te koop ...
1. kost ongeveer 75 Euro
2. kost ongeveer 160 Euro
3. kost ongeveer 190 Euro
Prijzen excl.verzending
Dat is niet wat er onder Recaro's van 1969 t/m 1973 moet......
Daar gaan frames onder met geleiders die onder het frame gemonteerd zitten, zodat de stoel met frame in z'n geheel in de auto heen en weer kan schuiven.
Deze frames met geleiders wegen zo'n 10Kg per stuk!
Hier een foto van het originele Porsche single locking frame voor de Recaro Sportstoel gebruikt van 1969-1972:
Hier dan ook nog een foto van m'n kopie van dit frame:
In het laaste jaar is het frame aangepast naar een dubbele vergrendeling en een aangepaste montagesteun voor de gordel aan 1 kant van het frame. (Een extra opstaande lip rechts boven op de foto)
Om het verschil nog eens duidelijk aan te geven:
- single lock 69-72 heeft in 1 geleider een vergrendeling => frame rechts op de foto
- double lock 73 heeft in beide geleiders een vergrendeling die met 1 handel bediend wordt, vandaar het stangetje overdwars => links op de foto
Overigens kom je een combinatie van deze frames in een auto vaker tegen zoals op de foto. (Eerst het oude opmaken was het motto en veel auto's werden met alleen met een bestuurders stoel als sportstoel uitgerust.)
In de eerste jaren van de Recaro Sportstoel (alleen stoelen met scharnier links) voor modeljaar 1967 (zonder hoofdsteun) en 1968 (met hoofdsteun), werden er geleiders direct onder de stoelen gebruikt en was het klapframe direct op de auto gemonteerd. Deze frames lijken op de foto uit de post van Olaf en zijn veel lichter. De volgende foto is het Originele Recaro frame voor de 67-68 Recaro Sportstoel:
Hier ook met de gelijders (onderste deel) op de frames.
Michiel, Niels, ik heb 2 sets repro laten maken, dus ik kan jullie beide helpen. (e-mail me)
Maar, ze zijn niet goedkoop, er zit behoorlijk veel uren snij, buig, zet en laswerk in + kosten van donor geleiders van standaard stoelen, knoppen, spuiten en verzinken.
Deze frames zijn erg lastig om naukeurig te reproduceren, het is uiteindelijk gelukt, maar dat doe ik geen 2e keer. Originele kopen en restaureren is sneller en uiteindelijk meer waard.
De originele frames gaan voor 1000 - 1500 euro weg op e-bay afhankelijk van de staat.....(geen grapje)
Laatst bijgewerkt door
911_2.2T op 17 dec 2009 14:12, in totaal 1 keer bewerkt.