Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Druppellader 996

16 dec 2009 11:25

Ben op zoek naar een druppellader voor een 996 (ik heb in ons nieuwe huis gelukkig wel een stopcontact in de garage!). Heeft iemand er nog eentje liggen die ik kan overnemen? Alvast dank!

Re: Druppellader 996

16 dec 2009 11:56

Druppellader is druppellader voor alle auto's, zelfs voor niet Porsches :)
Wil je deze met accu klemmen (alleen), of (ook) met aansteker-/accessoireplug?

16 dec 2009 12:06

zie de zoekfunctie. Ik heb de Ctek multi xs 3600 met een vast kabeltje met stekker aan de accu. Is een perfect ding. Wordt nogals eens scherp aangeboden op MP. :idea:

16 dec 2009 12:10

Paul II schreef:Wil je deze met accu klemmen (alleen), of (ook) met aansteker-/accessoireplug?

Met een sigaretteaansteker-plug lijkt me op zich wel makkelijk. Dat is alleen een kwestie van inpluggen. Maar dat hangt ervan af of de sigaretteaansteker in een 996 wel op die manier kan worden gebruikt (ik begrijp dat bijv. op een 964 dit niet kan). Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Thx!

16 dec 2009 12:15

Op een 964 kan dat weldegelijk. Echter, die auto's zijn niet de jongste meer en je hebt soms (ik had dat met mijn 2e) dat de laadplug niet lekker vastzat in het aanstekergat. En dan denk je dat je je auto een week aan de druppellader hebt gehad, is je accu toch leeg :cry:

Vandaar nu de volgende situatie: vaste kabeltje aan de accu. druppellader in het vooronder los liggen. Moet hij aan de lader, doe ik de voorklep open, leg het verlengsnoer in het vooronder, klik de druppellader aan het stekkertje en de stekker van de druppellader in het verlengsnoer, klep dicht (draad van verlengsnoer kan door het rubber gewoon blijven liggen) en voila. Altijd laden, altijd een volle accu.

Maar met de aansteker kan ook. Maar om bovenstaande reden doe ik het niet meer.

Aan de accu zit het kabeltje dat hier op de foto opgerold linksonder staat afgebeeld.

Afbeelding

16 dec 2009 12:29

Ik heb dezelfde lader als Horn hierboven. Ding werkt prima, maar wordt bij mij alleen gebruikt in de zomervakantie, als ik langer dan drie weken niet rijd.
De rest van de tijd laad ik de accu liever bij op de snelweg :wink:

Zo duur zijn die dingen overigens ook weer niet. Ik zou er gewoon eentje gaan halen in de winkel.

16 dec 2009 12:31

Ok, thx voor de snelle uitleg! Ik zal in het weekend eens even op marktplaats en e-bay gaan zoeken...

En inderdaad, zo duur zijn ze nieuw niet, dus ik denk dat ik na een kwartier zoeken op marktplaats zonder resultaat gewoon een nieuwe bestel....

16 dec 2009 12:35

hier had ik even snel het plaatje van gejat...
http://www.marktplaza.nl/acculader-Ctek ... 761029.php

16 dec 2009 12:40

Quote: Financiering Let op! Geld lenen kost geld. Leen daarom nu met een lage rente voor Autoaccessoires !
:idea: :mrgreen:

16 dec 2009 12:47

Vanaf de 964/993 (zeker) is gewoon te laden via aanstekerplug.

horn schreef:Op een 964 kan dat weldegelijk. Echter, die auto's zijn niet de jongste meer en je hebt soms (ik had dat met mijn 2e) dat de laadplug niet lekker vastzat in het aanstekergat. En dan denk je dat je je auto een week aan de druppellader hebt gehad, is je accu toch leeg :cry:

De lader van Porsche, die met de grote, dikke stekker, heeft (had?) 1 LED die aangeeft of er geladen wordt. Dit gaat altijd aan na aansluiten, omdat er altijd bij te laden valt, zodat ook altijd te zien is dat de aansluiting ok is.
Simpel, duidelijk, kwaliteit 8)

De nieuwe Porsche Charge-o-mat II lijkt op de Ctek van Horn, maar is anders, heeft meerdere LEDs lijkt het op de foto, voor accu half vol, helemaal vol, ... :?: :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Paul II op 16 dec 2009 13:32, in totaal 3 keer bewerkt.

16 dec 2009 12:53

Paul II schreef:De lader van Porsche, die met de grote, dikke stekker, heeft (had?) 1 LED die aangeeft of er geladen wordt.

Weet je dat zeker? Kan zeker zo zijn, maar ik meen me te herinneren dat het lampje ging branden als de accu vol was. Dat was, dacht ik, ook zo verwarrend. Daar het lampje niet brandde als hij laadde (zolang de accu niet vol was) maar ook niet als hij geen contact maakte. Maar ik kan me ernstig vergissen...

16 dec 2009 13:29

Dat doe je, in dit geval.
Het is inderdaad omgekeerd.

De 1e keer dat ik 'em aansloot wilde ik weten of de aansluiting goed was, en de ontwerpers hadden dat begrepen :idea: :wink:
Had anders een voltmeter gepakt om te zien of er werd geladen (en misschien heb ik dat toch wel gedaan 8) ).

LED aan = laad activiteit, uit = rust/accu vol, of niet aangesloten.

16 dec 2009 13:32

:salut:

19 dec 2009 1:22

Ik heb een orginele PORSCHE lader gekocht voor iets van €65 bij de dealer.

Lekker makkelijk in de sigaretteaansteker.
Plaats een reactie