Speedy356 schreef:Niet doen!
Het is 1) heel lastig om een niet origineel schuifdak passend/werkend te krijgen bij een 356
2) Als het al lukt, beïnvloedt het de waarde van een 356 aanzienlijk in negatieve zin
3) achteraf ingebouwde daken lekken nogal snel bij een 356
4) achteraf ingebouwde (niet originele) schuifdaken zien er 'niet uit' in een 356. Je ziet altijd dat het een 'aftermarket'-produkt/actie is...
Just my 2 cents...
sorry Antoine maar je hebt het totaal fout als je over een origineel dak praat, niet origineel moet je niet eens aan denken.
1 het is geen probleem om een origineel schuifdak over te zetten en werkend te krijgen, je moet het alleen niet door een beun de haas laten doen maar door iemand met verstand van zaken, en werken gaat het ook nog, alleen ook daar moet je weten wat je doet
2 het beinvloed de waarde idd, maar als het goed is gedaan alleen in positive zin, als je het niet goed wil laten doen moet je er niet eens aan beginnen.
3 achteraf ingebouwde daken lekken net zo hard als de originele daken, niet dus, de afwatering is prima, vereist alleen wat aanpassingen in/aan de auto
4 ben met je eens dat niet originele daken er niet uit zien, ik zag op de beurs in Maastricht een 356 met een kever schuifdak, was echt geen gezicht en ziet er idd niet uit, darvan ben ik met je eens dat het de waarde negatief beinvloed
5 originele schuifdaken zijn zeldzaam, ik ben in de gelukkige omstandigheid een origineel dak op de plank te hebben liggen, 3 x raden waar die ingebouwd wordt..... succes met de zoektocht en laat je niet foppen door rommel, de originele daken zijn van golde, en in de SC heb je een electrisch dak nodig. mocht je losse onderdelen zoeken, ik heb het e.e.a. dubbel.
duur grapje:
http://www.rustytubs.com/porsche-356-su ... -b-go.html