Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
28 apr 2011 21:44
Waarschijnlijk functioneerd mijn noodstroomsirene niet meer (batterij wordt niet meer opgeladen?). Is er toevallig iemand die een exemplaar weet te liggen, of er eventueel een andere oplossing voor weet? Het betreft een Texalarm type ATX16-12. BVD
28 apr 2011 22:33
Nieuw zou mooi zijn! Helaas niet meer leverbaar bij o.a. Telpoint en ASN. Volgens ASN is een nieuw alarmsysteem de enige optie, vandaar mijn vraag.
28 apr 2011 23:13
Noodstroomsirene openmaken en batterijen vervangen
Was laatst hier een draadje over maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden
29 apr 2011 1:08
Accu in de sirene is op een bepaald moment aan zn einde.
Electronica freak opzoeken die hem even open schroeft en de accu vervangt, dan ben je voor erg weinig klaar. Vorig jaar zelf gedaan, voor nog geen EUR 10 weer helemaal op orde.
29 apr 2011 9:58
Bedankt voor de adviezen! Bij de alarmkeuring bleek de noodstroomsirene niet te werken en omdat die niet meer leverbaar is, was vervangen van het hele systeem te enige optie. Als iemand nog een tip heeft, graag!
29 apr 2011 9:59
@Henk, nee was denk ik opmerking van Lindemans ergens in een draadje.
PS je moet de groeten van Klaas hebben
29 apr 2011 12:21
Openschroeven blijkt volgens Telpoint niet mogelijk, omdat de sirene is dicht gevulkaniseerd. Wie heeft de gouden tip?
29 apr 2011 12:41
Volgens mij zit eenzelfde sirene op lotus elise.
Veel eigenaren die gaan racen met deze auto's gooien de overbodige ballast waaronder de sirene eraf.
Probeer het eens op het seloc forum zou ik zeggen.
29 apr 2011 13:45
Die van mij was ook kapot.
en heb toen een gezocht advertentie op marktplaats gezet incl foto.
Aantal reacties op gekregen en voor 20 euro 1 gekocht via MP
17 mei 2011 16:29
Ik heb hetzelfde probleem met Texalarm (zie onderstaande topic)
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28781Moest iemand alsnog een tip weten zou ook ik ermee geholpen zijn.
Het reeds aangehaalde alternatief is denk ik maar een tijdelijk oplossing omdat ook deze 2de hands sirenes reeds hun leeftijd zullen hebben
(denk ik)
P.S. Wel eigenaardig dat Telpoint deze sirenes nog steeds op z'n site te koop heeft staan terwijl ze toch niet leverbaar blijken te zijn
(ikzelf heb enkel via ASN geprobeerd en zijn hadden misschien nog ergens een partij op de kop kunnen tikken, maar hier heb ik ook niets meer over gehoord)
17 mei 2011 16:46
Heb je'm al eens geprobeerd te openen ?
17 mei 2011 20:04
Yep, met de ijzerzaag
En dit is het resultaat na 5 minuten gepruts met een cuttermes.
De batterijen zijn zichtbaar maar niet zo simpel los te krijgen
(als ik wist dat het maar 2 batterijen waren zou ik nog verder gaan, maar vermoedelijk zijn het er meer)
14 maart 2014 15:40
Is er toevallig nog iemand die er 1 heeft liggen ( atx16 ) of de mijne kan maken?
paar tientjes is het me wel waard.