Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Kosten van nieuw of gebruikt plaatwerk.

24 jun 2011 20:18

Hallo Porschisten,

Kan iemand een indicatie geven van of een link naar de prijzen van 911 SC Cabrio 1984 plaatwerk nieuw en gebruikt (in goede staat)?
Heb wellicht Voorschermen, Kofferklep en Achterschermen nodig.

Bedankt voor de medewerking.

Re: Kosten van nieuw of gebruikt plaatwerk.

24 jun 2011 20:37

Onderdelen origineel Porsche per stuk.
Voorschermen ong. € 700,=
Achterschermen ong. € 1000,=
Motorkap € 750,=
Kofferklep € 800,=

Dus shoppen ligt voor de hand, en gebruikt misschien nog meer. :idea:

Let wel op voor imitatie, dit is er ook en kost dan gemiddeld €200,= goedkoper per deel, maar past voor geen meter, dus laat je daar niet tot verleiden.

24 jun 2011 21:06

Liever gebruikt dan imitatie :idea:

Gebruikt (afhankelijk van de staat en hoeveel aanbod er is) kan je rekenen op 50 tot 75% van de nieuwprijs :popcorn:

Kofferklep heb ik nog wel voor je staan - een witte - mag je voor 250 Euro af komen halen. Aan de rest kan ik je niet helpen :|

25 jun 2011 5:17

Wim en Olaf,
Hartstikke bedankt voor de info. :thumleft:
Eens kijken wat het budget toelaat en of het haalbaar is, het liefst ga ik dan inderdaad voor goed origineel (gebruikt) spul, want bij een Mercedes heb ik ook gemerkt dat imitatie nogal de nodige kopzorgen en aanpassingen oplevert.

25 jun 2011 8:44

Als ik jou was, zou ik eerst een bij de gekende (Do, van Kessel en v.Zweeden) leveranciers gaan shoppen. :idea:

25 jun 2011 9:34

Van Kessel zou ik zeggen - denk niet dat DO veel heeft van voor de 964 ...

Van Zweeden zou ik zoveel mogelijk links laten liggen - zitten vaak exhorbitant hoog als het om de prijs van gebruikte spullen gaat :|

25 jun 2011 10:00

Kan iemand een indicatie geven van of een link naar de prijzen van 911 SC Cabrio 1984 plaatwerk nieuw en gebruikt (in goede staat)?

denk niet dat DO veel heeft van voor de 964 ...

:?: :wink:

25 jun 2011 10:19

... van voor de 964 :arrow: Carrera 3.2, SC, 2.7 etc :arrow: ergo: alles t/m 1989 zal je daar niet (snel) tegen komen :wink:

25 jun 2011 11:46

Tis net hoe je hem leest :mrgreen:

26 jun 2011 7:08

Helaas heeft de Cabrio met vangrailschade die ik op het oog had, een andere eigenaar gevonden. De zoektocht naar plaatwerk zal ik tijdelijk weer op een lager pitje moeten zetten. In ieder geval bedankt voor alle info.

Ik heb trouwens nog op een Marktplaats advertentie gereageerd met achterspatborden van een Targa, waarvoor de aanbieder 400 p.st vraagt. Misschien iets voor een andere P-rijder met een schadegevalletje of restauratieplannen.

http://link.marktplaats.nl/459852385

Volgens hem zouden deze ook op een Cabrio passen. Klopt dat?

26 jun 2011 10:09

Alles past, maar ligt er alleen aan hoe hij hem afgeslepen heeft, en dat kun je op de foto net niet zien.

26 jun 2011 22:20

Het is niet altijd zo dat imitatie van o.a. dansk veel slechter is dan origineel. Ik heb dansk dorpels op mijn auto en dit paste prima. Natuurlijk moet je altijd wel en beetje passend maken. Een vriend van me heeft ook beide dorpels vervangen en 1 kant met Dansk gedaan en de andere kant origineel. Beiden hadden wat aanpassingen nodig en in dit geval paste Dansk zelfs net iets beter. En qua kwaliteit, dikte staal was voor beiden gelijk.

Ook de persen van het originele porsche plaatwerk raken versleten. Deze worden trouwens in Harderwijk geperst:) Je kunt indien mogelijk beide kopen, origineel en repro. Pas het op je auto en monteer de best passende. De andere kun je weer terug brengen en je geld terug krijgen. Verschil is soms best groot en de moeite waard. Althans, dit is mijn mening....

13 maart 2019 22:57

Ook de persen van het originele porsche plaatwerk raken versleten. Deze worden trouwens in Harderwijk geperst:) Je kunt indien mogelijk beide kopen, origineel en repro. Pas het op je auto en monteer de best passende. De andere kun je weer terug brengen en je geld terug krijgen. Verschil is soms best groot en de moeite waard. Althans, dit is mijn mening....[/quote]
Waar is dat in Harderwijk Hessel?

13 maart 2019 23:50

Gebruik voor al mijn projekten imitatie en daar is niets mis mee .
Past allemaal redelijk goed dus weet niet waar de fabel vandaan komt dat dit spul voor geen meter past :scratch:
Als je idd denkt dat je het erzo op kunt plakken kom je bedrogen uit maar dit is ook met orgineel

14 maart 2019 8:26

Neem anders ook even contact op met Roy van Lier.
Deze biedt ook redelijk wat plaatwerk aan via MP.

http://www.royvanlier.nl/
Plaats een reactie