Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Hoes met hagelbescherming

27 jun 2011 20:52

Vriend Reinier v.d. B. herinnerde me er zojuist aan dat het in NL ook wel eens vervelend kan hagelen. Nog nooit last van gehad eigenlijk maar nu bekruipt mij ineens het gevoel dat ik een hoes met hagelbescherming wil hebben. Iemand enig idee waar ik dat morgenochtend (in omgeving R'dam) nog even snel scoor ?

Thanks

Re: Hagel

27 jun 2011 20:58

rij maar door naar leiderdorp ,sta je lekker binnen :ba:

Re: Hoes met hagelbescherming

29 jun 2011 15:47

Een mooie Porschehoes met hagelbescherming over je auto die gewoon op straat geparkeerd staat.
Ik vrees dat je daar in Rotterdam niet lang plezier van gaat hebben....

29 jun 2011 16:17

Inderdaad - de hagelstenen in Rotterdam zijn soms erg groot van formaat ;)

Een beetje hagel maakt geen schade aan een auto - maar de schade veroorzaakt door z.g. duiven-eieren hou je MI ook met een hoes niet tegen :|

29 jun 2011 16:22

+1, Ik heb ze op mijn Espace gehad twee jaar geleden bij het Como-meer.
Auto zag eruit als een poffertjespan. Gelukkig was hij goed verzekerd. 8)

29 jun 2011 19:09

Daarnaast schrijven ze harder af dan een 996, kleeft er een soort van stoffig huisvaderimago aan de auto, schijnt bij de meeste exemplaren de electronica een eigen leven te leiden en liggen de onderhoudskosten op Porscheniveau.
Maar ja, TOTMBO vindt hem leuk dus wat kan ik er aan doen?! :uh: :mrgreen:

30 jun 2011 10:00

Een mooie Porschehoes met hagelbescherming over je auto die gewoon op straat geparkeerd staat.

Uiteindelijk ff snel een auto-pyama gekocht bij Brezan. Fijn materiaal, waterdicht en ademend. En wat geluidsisolerende foamen platen bij Karwei. Deze over het voor- en achterdeksel gelegd en de hoes erover heen gespannen. Laat maar komen die orkaan. Uiteindelijk gebeurde er niks natuurlijk. Woon net buiten R'dam en op een paar bliksemflitsen en wat uit de kluiten gewassen regendruppels na zijn we er hier good doorheen gesloft. Maar ik denk dat mijn constructie wel resistent is tegen stenen van 4-5 cm. Formaat tennisbal of bomen wordt een ander verhaal ben ik bang. De platen liggen gewoon weer in de schuur te wacxhten op het volgende weeralarm en zo'n mooie hoes is altijd handig als er weer eens van allerlei narigheid van boven komt.

30 jun 2011 10:14

Ik doelde eigenlijk meer op diefstal vd hoes.

30 jun 2011 11:35

Ja snapte ik al Ewout. Daarom ook geen originele Porsche hoes met een logo dat vanuit het ISS te zien is :wink:

09 jul 2011 14:22

Misschien TIP voor een volgende keer??
http://shop.conrad.nl/auto/onderhoud-en ... 56415.html

11 jul 2011 13:44

een hoes met hagelbescherming heet toch gewoon een garage of carport..... :mrgreen:

11 jul 2011 13:52

Krimson schreef:een hoes met hagelbescherming heet toch gewoon een garage of carport..... :mrgreen:

Tsja,
Gelukkig heb ik deel van mijn speeltjes ook binnen staan :wink: , maar er staat ook altijd wel wat buiten. :?
Bovendien heeft niet iedereen (gebeurt ook bij P eigenaren :roll: ) een overdekt plekkie, zo'n hoes is dan mogelijk een alternatief :idea:

11 jul 2011 14:31

Eric B schreef:

Uiteindelijk ff snel een auto-pyama gekocht bij Brezan. Fijn materiaal, waterdicht en ademend. En wat geluidsisolerende foamen platen bij Karwei. Deze over het voor- en achterdeksel gelegd en de hoes erover heen gespannen. Laat maar komen die orkaan.

Kan wel gaan krassen... zal toch altijd iets bewegen en je wagen is natuurlijk nooit helemaal vrij van zand of vuil als je de hoes erop doet. Dus let op.
Plaats een reactie