Tsja...kan maar één ding zeggen en dat is dat ze in goede staat schaars zijn. Ja, als optie geleverd op de 924/944/911 en zonder meerprijs op de 911 Turbo. Maar het aantal jaren is beperkt, meen 1975-1983. Veel turbo rijders kozen toch voor standaard stoelen, omdat als je wat corpulenter bent, je niet echt lekker tussen de wangen van de rugleuning past. Verder idd als meerprijs te bestellen, maar niet veel kopers zouden dat gedaan hebben. Heb nog ergens een prijslijst liggen van 1977. Meen dat de meerprijs voor de turbo stoelen iets van DM 1999/2500,- was en dat was stof of skai. Leder nog eens extra DM 1000,- meen ik...maar zou het moeten nakijken. Dat was toch een behoorlijk forse meerprijs voor eens standaard 911, laat staan voor een 924. Verder zijn ze geleverd in een veelvoud van uitvoeringen, zoals stof of leder en in allerlei kleuren als blauw, rood, beige, bruin etc. Of nog combi leder of tuinslangenleder met stof, pinstripes, tartan etc....
En wat zoekt (bijna) iedereen? Juist, zwart leder in goede staat. Valt niet mee voor 30-35 jaar oude stoelen. Vandaar dat de prijs dan ook vaak hoog is.
Ik heb jaren gezocht naar zo'n setje:

Niet te vinden!
Ik had mzzl, heb zwart leder setje via ebay.co.uk gekocht, kwamen uit een vw camper en man had ze aangeboden als Porsche (?) seats out of a vw campervan. Pick up only and cash payment. Bingo! Zwart leder, moest ze wel opknappen en poetsen. Betaalde er weinig voor, heb een UK collega van onze UK vestiging ze laten ophalen en opsturen, was bij hem om de hoek.

Betaalde daarna wel veel meer voor twee zwarte achterzitjes dan dat ik voor de voorstoelen had betaald...tsja....