Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

996 motor hoe wat waar

08 aug 2013 14:20

Heb een 99er met kapotte motor ,is dus een 3,4.

Waar kan ik het beste de motor inrulen voor een ander blok.
Liefst een adres waar men realistische prijzen rekent .

Of is reparatie toch goedkoper ,denk dat de krukkaslagers eruit liggen.

dank!

Re: 996 motor hoe wat waar

08 aug 2013 17:45

Even contact opnemen met Resto om blok te reviseren. Dan weet je precies wat je hebt.

Je weet nooit wat er met een 2e hands blok is gebeurd en wat de voormalige eigenaar allemaal heeft uitgespookt.

08 aug 2013 18:22

vraag eens wams porsche eindhoven
3,4 blok compleet gereviseerd
had hij in magazijn staan
je weet nooit
gr harry

08 aug 2013 18:29

Ja kan natuurlijk ook nog een ander blok inbouwen met meer pk's

08 aug 2013 18:38

MH in Peize.

08 aug 2013 20:58

Do doet volgens mij niet veel meer met waterkokers dacht ik :?:
Kan altijd ff bellen DSP parts

08 aug 2013 20:59

rob964.c4 schreef:Ja kan natuurlijk ook nog een ander blok inbouwen met meer pk's

Zo is dat.... een 3.6 ofzo..... waarschijnlijk ook goedkoper.....

09 aug 2013 23:12

Patrick schreef:MH in Peize.

Deze zou ik zeker even bellen, zeer veel ervaring.

10 aug 2013 10:10

Als je er voor kiest om wat langer met de wagen door te rijden, kun je inderdaad het beste bv naar Auto Resto in Nijmegen gaan. Daar wordt de bron van het probleem van deze motoren aangepakt. Een ruilmotor plaatsten zorgt er voor dat je wellicht iets goedkoper weer kun rijden maar het risico dat deze motoren stuklopen blijft dan wel bestaan (met wellicht dubbele kosten). Wil je deze wagen rijklaar maken en direct door verkopen dan is het mischien een ander verhaal maar dan nog...

10 aug 2013 11:41

+1

Gezien 'mijn situatie' met de 911 heb ik mij ook goed verdiept in de mogelijkheden wat betreft revisie en vervanging.

Zoals zojuist gezegd, weet je niet hoe lang de ruilmotor mee zal gaan. Het klinkt als 'met een schone lei' beginnen, maar de motoren zijn niet nieuw en hebben dezelfde zwakke punten als jouw huidige blok. En zoals Marc 'Oh 'Oh al schreef, je hebt geen idee uit welke auto deze blokken komen, wat er mee gebeurd is en of ze echt wel goed zijn. Daarnaast moet je maar geloven dat de opgegeven kilometerstand van het blok klopt...

Tijdens mijn zoektocht heb ik ook contact gehad met het Duitse revisiebedrijf uit het andere draadje. Ook vriendelijke mensen en waren eerlijk wat betreft de mogelijkheden (vervanging vs. revisie). Zij vertelden zelfs dat zij nu een Duitse senior hebben (zegt niets, ik weet het), die bij een km stand van 90.000 al z'n 3e originele ruilblok had gekregen...

10 aug 2013 21:46

Hier in Belgiƫ staat er nog eentje te koop

http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... locale=all

Succes

10 aug 2013 22:32

Tja, maar wat koop je dan ? Ik zou dan liever een goede revisie laten uitvoeren.

11 aug 2013 5:30

Patrick schreef:Tja, maar wat koop je dan ? Ik zou dan liever een goede revisie laten uitvoeren.

+1, Zonder enige twijfel

11 aug 2013 9:31

petquesha schreef:Of is reparatie toch goedkoper ,denk dat de krukkaslagers eruit liggen.

Denk niet dat de krukaslagers er uit liggen. ( meer kans op andere problemen)

Motor laten loshalen om te beoordelen of revisie zinvol is lijkt mij de beste keus.
Daarna kun je altijd nog kijken wat je beslist.
Plaats een reactie