Helaas ga je het daar niet alleen mee redden.
Een rotary zal de neiging hebben te gaan zoeken en des te grover de polijstpad en het polijstmiddel, des te erger dat effect is.
Daarnaast heb je dan ook nog eens dat een rotary veel meer warmte genereert tijdens het polijsten.
Plus dat de omtreksnelheid op de rand van een pad bij een rotary zeer groot is en wanneer je iets met alleen de rand raakt, je daar zomaar door de lak heen kan gaan, of deze kan verbranden (beetje een slijptol effect).
Het neemt best wel wat tijd in beslag om goed te leren omgaan met zo'n machine en begeleiding van iemand met ervaring, is daarbij eigenlijk een pré.
Verder zal zoals Dennis al aangeeft met zijn hint; er in bijna alle gevallen hologrammen achterblijven wanneer je alleen met een rotary werkt.
Voor het finishen zal daarom nagenoeg iedere detailer met een DA machine eindigen.
Onlangs met een andere detailer mijn auto met zijn tweeën gedaan en hij heeft nog wat mooie hologram foto's geschoten.
Na een polijstbewerking waarvan hij al bewust was dat het hologrammen zou geven.
Zonder lichtbron zijn de hologrammen nauwelijks zichtbaar;
Echter met de juiste lichtbron;
Na bewerking met een DA machine + finishing pad en polish;
Het was dus geenszins mijn bedoeling je cadeau af te kraken.
Beginnen met een DA, blijft nog altijd het beste omdat daar het minste risico mee is en je krijgt er geen hologrammen mee.
Mocht het detailen echt bevallen en je gaat ook wagens van anderen doen, dan kan je altijd nog een rotary erbij nemen.
Voor alleen je eigen wagen, heb je echter aan alleen een DA meer als voldoende.