Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Vlaggetjes - flaporen - spiegels

30 jun 2015 22:21

Wie heeft liefst rode G model spiegels liggen die ook origineel op de 964 geleverd zijn ook wel vlaggetjes genoemd.

Re: Vlaggetjes

30 jun 2015 22:47

De G-model en 964 flaporen zijn alleen qua uiterlijk hetzelfde ...

Re: Vlaggetjes

30 jun 2015 22:58

Ik, maar zonder motor! Die zitten nog op de 964 :D

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

30 jun 2015 23:28

Ik heb de motor in de Cupspiegels neem aan dat dit uitwisselbaar is?

Re: Vlaggetjes

30 jun 2015 23:30

Olaf schreef:De G-model en 964 flaporen zijn alleen qua uiterlijk hetzelfde ...


Buiten het uiterlijk zijn er dan meer aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 0:07

Ja Peter dat klopt, zijn uitwisselbaar!

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 5:10

Dank je wel Jan.

Maar wil je ze eventueel verkopen?

Re: Vlaggetjes

01 jul 2015 7:42

Peter S schreef:Buiten het uiterlijk zijn er dan meer aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?



Het aansluiten van de juiste draadjes.

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 10:10

jij hebt ervaring :D

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 10:41

.... gaf ooit een setje Carrera 3.2 flappies weg aan iemand van het forum die deze op z'n 964 wilde zetten, waarvan 'n flap-oor een hang-oor was geworden.

De betreffende PF'er heeft ze volgens mij nooit op z'n 964 gezet - omdat het niet echt plug & play was :wink:

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 11:12

Ga je dan ook terug naar D90 velgen? Flaporen en D90 hoort bij elkaar zoals Haring en uitjes :mrgreen:

Afbeelding
8)

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 12:18

Da's waar, maar hij is ook met flaporen en (optionele) cup1 de fabriek uitgerold

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 12:19

Oei Johann...daar maak je een grote fout. :sick:

Als er smaaktechnisch nu iets niet bij elkaar hoort dan is het wel haring & uitjes.
Blijkbaar heeft een of andere smaakbarbaar dit ooit bedacht en is iedereen daar bovenop gedoken.

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 15:25

:lol: dat was een ongelukkig voorbeeld...zoals pindakaas en abrikoosjam dan :cheers:

horn schreef:Da's waar, maar hij is ook met flaporen en (optionele) cup1 de fabriek uitgerold


17"of 16" of allebei?

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 16:18

ikzelf die eerder op dit mooie forum schreef:cupvelgen waren een optie in vanaf modeljaar 1991, design 90 was standaard toen. cup 1 velgen van modeljaar 1992 standaard, icm cupspiegels.


Adrian Streather die in zijn bijbel schreef:The standard wheel size diameter for the 964 series of narrow body versions was 16-inches. 17-inch wheels were never offered on model year 1989, 1990 and 1991 normally aspirated 964 versions, they were offered only for the 911 (964) Turbo.
New 10 mm steering stops (replacing the 6 mm versions) were installed at the start of the 1992 model year. 17-inch wheels were approved for retrofitting on earlier models as long as new steering stops were installed and a minor body structural modification was
carried out. Later limited editions of the 964 series were delivered with 17-inch wheels as standard. The only models to receive 18 inch wheels were the Turbo S, the Turbo 3.6, Turbo 3.6 S and the RS/RSR 3.8 series.. 18-inch wheels were never offered as options on any other 964 and are not approved for installation on any other 964. The original factory wheel sizes were 6JX16 on the front and 8JX16 on the rear. The original standard tyres were 205/55ZR16s on the front and 225/50ZR16s on the rear. In Europe the “standard tyre” manufacturer was Bridgestone with type RE71s. The RE71 was not the standard tyre for the US versions of the 964. Research has shown that other tyre manufacturer products were installed as well for the US versions. Option M231 authorised this. This was not a customer offered option either. It was reserved for internal factory requirements.
The original wheels for the 964 were the Design 90s. Which turned out to be the lightest wheels fitted to the 964. They might not look pretty to some but they are still the best and most cost efficient wheels for the club sports racer.
In 1992, the Design 90 wheel was replaced by five spoke cast aluminium Cup design 92 wheels. These were made available in 16” and 17” sizes with widths from 7” to 9”.
Wheel specifications for the Carrera 4 and Carrera 2 models were same.
Note: There are subtle differences between actual wheel design in the Design 92 series for the 964 NA series, 964 Turbo and 968.


:salut:

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 18:12

@Olaf dus laten doen door de specialist om hangoren te voorkomen.

@johan ik heb design 90 velgen liggen 16inch wat dus origineel is voor een 964 uit 1990 als ik de info van Harald goed lees.
Maar vlaggetjes met cup velgen is dat dan zo iets als een patatje speciaal zonder de uitjes? :lol:

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 19:49

Als jij dat lekker vind wel....

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

01 jul 2015 21:58

Wel toevallig. Vind haring (met uitjes) verschrikkelijk vies en heb dan ook cup velgen en cup spiegels.

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 6:31

aha, makreel met slagroom... :cheesy:

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 7:54

Brrrr, wat een vieze mannetjes hier :evil:

Heb zelf nog de cupspiegels gemonteerd op mijn 964 met 17 inch cup wielen, vond dit zooooo mooi :thumleft:
Wat ik achteraf jammer vond is dat ik hem niet wat heb laten zakken, staat zo stoer :wink:
En ja hoe zeggen ze dat ook weer in het Engels, "uiteindelijk" had hem moeten houden, was zo'n fraaie auto :cry:

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 14:36

Ja, inderdaad zonde dat je die hebt weggedaan. Bijna medelijden met je om de 2 P's waarin je je nu moet verplaatsen... :twisted: 8) :mrgreen: (geintje)

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 14:57

molen934 schreef:Brrrr, wat een vieze mannetjes hier :evil:

Heb zelf nog de cupspiegels gemonteerd op mijn 964 met 17 inch cup wielen, vond dit zooooo mooi :thumleft:
Wat ik achteraf jammer vond is dat ik hem niet wat heb laten zakken, staat zo stoer :wink:
En ja hoe zeggen ze dat ook weer in het Engels, "uiteindelijk" had hem moeten houden, was zo'n fraaie auto :cry:


We kunnen ruilen Hans, mijn 964 is gezakt en ik heb cup spiegels en wielen. Dat je oranje stickerts op jou elfje heb zien ik dan wel weer door de vingers. :mrgreen:

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 17:49

Ik begin nu te twijfelen of ik wel vlaggetjes moet plaatsen :shock:
Ben het wel eens met Hans dat het gewoon mooi staat maar dat vind ik dan vooral bij een coupe mooier bij een cabrio mag het wat ingetogener zijn.

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 18:53

flaporen zijn vintage. retro. maar imho een stuk lomper dan cupspiegels.

Re: Vlaggetjes - flaporen - spiegels

02 jul 2015 20:36

Ronaldo schreef:Ja, inderdaad zonde dat je die hebt weggedaan. Bijna medelijden met je om de 2 P's waarin je je nu moet verplaatsen... :twisted: 8) :mrgreen: (geintje)


Hier had ik ze nog beide :oops:

11700
Plaats een reactie