Auteur |
Bericht |
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Ssi
Ik heb een usa 1982 sc gekocht, met het vermogen van 180 pk. Hij heeft nog de katalysator eronder en de standaard uitlaat.
Graag wil ik het vermogen beter laten uitkomen zonder veranderingen aan de motor.
Heeft iemand nog SSI kachelpotten liggen en een 2 in 1 uitlaat?
Gr sev
|
10 apr 2016 15:14 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: Ssi
succes met het project! bij de sc zitten volgens mij de verwarming kanalen ook goed zou bold on moeten zijn... bij mijn 3.2 had het meer voeten in aarde..
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
10 apr 2016 20:18 |
|
|
Niels911SC
'78 911SC Targa - Champagne MetallicDelft
|
Re: Ssi
Om SSI's te installeren moet je ook een olieleiding omleggen. Daarbuiten is t vrij 'bolt-on' ja. En de dingen zijn erg gewild dus een set zul je nieuw($$) moeten halen! (Of ipv ssi's een gebruikte set warmtewisselaars van 74 of eerder, dat heeft t zelfde effect)
_________________________________________ '78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3
|
10 apr 2016 21:01 |
|
|
Noah
|
Re: Ssi
Van een 2.7 bedoel je dan ofzo? Is dat echt zo want wil de mijne eventueel ook veranderen!
|
17 apr 2016 21:51 |
|
|
Wout_RS
|
Re: Ssi
Mss een domme vraag maar wat haal je daar van winst uit? Zit met dezelfde motor en ben ook van plan dit met tijd uit te laten voeren. Dacht enkel dat dit een mooiere sound gaf
|
18 apr 2016 7:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ssi
Gebruik de zoekfunctie eens De SSI Topics begonnen hier al in 2005
|
18 apr 2016 10:31 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Re: Ssi
Ik weet niet hoe het met euro sc is, die heeft meer vermogen van zichzelf en geen kat..
Maar een usa sc met katalysator wint wel iets van 15 pk en met name in het middengebied is er meer koppel. De helft schijnt te komen door de ssi warmtewisselaars en de andere helft van de sportdemper. Die heeft dan twee ingangen.
De kat gaat er dan uit, en door de ssi potten gaan de uitgangen direkt naar achteren naar de uitlaat. Met een sportuitlaat scheelt dat enorm in de weerstand volgens mij. Ik hik wel nog aan tegen het demonteren.. Die schroeven zittem er al een eeuwigheid in dus dat loskrijgen...
Eigenlijk zou ik ook het liefste PMO's erop zetten..dan komt er flink vermogen bij. Maar €4000 vind ik wel een beetje gortig worden. Bovendien lees ik bij rennlist dat koude starts onder 10 graden nog wel eens gedoe geven.
|
27 apr 2016 15:04 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Ssi
Bedenk dat de 180pk 3.0 motor ook een minder goede vulling heeft dan een 204 pk die bij hogere toerentallen veel makkelijker in toeren stijgt en graag het rode gebied in wil.
SSI helpt misschien wat door minder weerstand na de verbranding, maar de motor krijgt dus ook minder mengsel aangeboden voor het tot verbranding komt ......en gaat minder efficiënt om met het mengsel door de minder mooie zuigers met lagere compressie.
_________________________________________ Rebel engineering
|
27 apr 2016 23:43 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Ssi
Even de WUR aanpassen voor meer brandstof....
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
28 apr 2016 11:42 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Ssi
Ik zou zeggen: Op zoek naar een Dyno uitdraai voor- en na SSI... 15 pk vind ik erg veel overigens...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 apr 2016 12:10 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Re: Ssi
Een euro sc coupe heeft meer compressie inderdaad... Ooit bij revisie doe ik er wel euro zuigers in.. Tot die tijd moet ik het ermee doen... Ik heb me suf gezocht naar een goeie euro sc... Een coupe... Niet te vinden gewoon.
|
28 apr 2016 19:34 |
|
|