| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Ssi
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=13&t=46981
Pagina 1 van 1

Auteur:  sev [ 10 apr 2016 15:14 ]
Berichttitel:  Ssi

Ik heb een usa 1982 sc gekocht, met het vermogen van 180 pk. Hij heeft nog de katalysator eronder en de standaard uitlaat.

Graag wil ik het vermogen beter laten uitkomen zonder veranderingen aan de motor.

Heeft iemand nog SSI kachelpotten liggen en een 2 in 1 uitlaat?

Gr sev

Auteur:  Hermen 2 [ 10 apr 2016 20:18 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

succes met het project! bij de sc zitten volgens mij de verwarming kanalen ook goed zou bold on moeten zijn...
bij mijn 3.2 had het meer voeten in aarde..

Auteur:  Niels911SC [ 10 apr 2016 21:01 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Om SSI's te installeren moet je ook een olieleiding omleggen. Daarbuiten is t vrij 'bolt-on' ja.
En de dingen zijn erg gewild dus een set zul je nieuw($$) moeten halen! (Of ipv ssi's een gebruikte set warmtewisselaars van 74 of eerder, dat heeft t zelfde effect)

Auteur:  Noah [ 17 apr 2016 21:51 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Niels911SC schreef:
(Of ipv ssi's een gebruikte set warmtewisselaars van 74 of eerder, dat heeft t zelfde effect)

Van een 2.7 bedoel je dan ofzo? Is dat echt zo want wil de mijne eventueel ook veranderen!

Auteur:  Wout_RS [ 18 apr 2016 7:48 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Mss een domme vraag maar wat haal je daar van winst uit?

Zit met dezelfde motor en ben ook van plan dit met tijd uit te laten voeren.
Dacht enkel dat dit een mooiere sound gaf :oops:

Auteur:  Olaf [ 18 apr 2016 10:31 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Gebruik de zoekfunctie eens :idea:

De SSI Topics begonnen hier al in 2005 :wink:

Auteur:  sev [ 27 apr 2016 15:04 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Ik weet niet hoe het met euro sc is, die heeft meer vermogen van zichzelf en geen kat..

Maar een usa sc met katalysator wint wel iets van 15 pk en met name in het middengebied is er meer koppel. De helft schijnt te komen door de ssi warmtewisselaars en de andere helft van de sportdemper. Die heeft dan twee ingangen.

De kat gaat er dan uit, en door de ssi potten gaan de uitgangen direkt naar achteren naar de uitlaat. Met een sportuitlaat scheelt dat enorm in de weerstand volgens mij. Ik hik wel nog aan tegen het demonteren.. Die schroeven zittem er al een eeuwigheid in dus dat loskrijgen...

Eigenlijk zou ik ook het liefste PMO's erop zetten..dan komt er flink vermogen bij. Maar €4000 vind ik wel een beetje gortig worden. Bovendien lees ik bij rennlist dat koude starts onder 10 graden nog wel eens gedoe geven.

Auteur:  Erwin [ 27 apr 2016 23:43 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Bedenk dat de 180pk 3.0 motor ook een minder goede vulling heeft dan een 204 pk die bij hogere toerentallen veel makkelijker in toeren stijgt en graag het rode gebied in wil.

SSI helpt misschien wat door minder weerstand na de verbranding, maar de motor krijgt dus ook minder mengsel aangeboden voor het tot verbranding komt ......en gaat minder efficiënt om met het mengsel door de minder mooie zuigers met lagere compressie.

Auteur:  André [ 28 apr 2016 11:42 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Even de WUR aanpassen voor meer brandstof....

Auteur:  Cloaca [ 28 apr 2016 12:10 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Ik zou zeggen: Op zoek naar een Dyno uitdraai voor- en na SSI... 15 pk vind ik erg veel overigens...

Auteur:  sev [ 28 apr 2016 19:34 ]
Berichttitel:  Re: Ssi

Een euro sc coupe heeft meer compressie inderdaad... Ooit bij revisie doe ik er wel euro zuigers in..
Tot die tijd moet ik het ermee doen...
Ik heb me suf gezocht naar een goeie euro sc... Een coupe... Niet te vinden gewoon.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/