Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:40



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Gevraagd 2 in 1 sport einddemper. Moet passen op SSI kachelpotten of kachelpotten begin jaren 70.

Hoeft niet per se dansk te zijn, gebruikt is prima. Liefst onbschadigd.


16 jul 2016 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Heb er nog een liggen, voor 30 euro van jou.
Zitten wel 2 schroefdoppen ingelast :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


17 jul 2016 0:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 911 sc 911 wtl 79 ex 914 2.0 944 turbo
winterswijk
Bericht Re: 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Ik heb nog wel een originele demper liggen dan van een 1969 s af komt, rvs


17 jul 2016 13:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Niemand die sportuitlaat 2 in 1 over heeft?


26 jul 2016 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Gevonden via oproep marktplaats.


11 aug 2016 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Inmiddels is het eindelijk gebeurd. De amerikaanse 911sc kan nu vrij ademen.

De oude uitlaat ging er vreselijk moeilijk af. Flink stoken steeds bijna bij elke schroef. Maar op een gegeven moment was ie los. Het weegt flink, lijkt wel van een tank die uitlaat. De lambda sonde kwam ook heel lastig los. hij was helemaal aangekoekt, dus flink heet stoken dan maar.. Daarna met veel passen en meten de 1972 potten en einddemper erop. de oude tip paste niet mooi door het gat, dus opnieuw een andere tip erop gezet. De schroeven waren ook te lang (de flens van een 2.4 is dunner)

Toen bij afstellen bleek de sc flink varrierend stationar te lopen. Dat kan aan 6 dingen liggen, dus alle drukken gemeten. Een paar slangetjes zaten niet goed aangesloten, dus dat hersteld, nog steeds nauwelijks af te stellen. alleen heel rijk bleef ie lopen (verbruik 1 op 3!!). na veel meten en kijken bleek alsnog de lambda sonde overleden. Kon ook niet anders, meestal halen ze de 60000 km niet eens en deze zat er af fabriek nog onder(!).
Nu vervangen en waaw wat loopt ie mooi. En wat een trekkracht met die oude uitlaat erop. Midden en hoge toeren lijkt er zo 20 pk bij te hebben. Echt een enorm verschil. Hij is nu enorm snel. Ik weet dat het gedurfd is wat ik nu zeg, maar nu lijkt hij net zo snel als mijn oude 3.2... zo groot is het verschil,

Ik kan het iedereen aanraden.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: oude uitlaat
IMG_2485.JPG
IMG_2485.JPG [ 204.73 KiB | 1244 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Kachelpotten 1972
IMG_2483.JPG
IMG_2483.JPG [ 129.64 KiB | 1244 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 1972 pot met 1982 tip
IMG_2481.JPG
IMG_2481.JPG [ 173.67 KiB | 1244 keer bekeken ]
23 sep 2016 21:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.