Heb er nog een liggen, voor 30 euro van jou. Zitten wel 2 schroefdoppen ingelast
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
17 jul 2016 0:48
porscheowner
porsche 911 sc 911 wtl 79 ex 914 2.0 944 turbo
winterswijk
Re: 2 in 1 sportuitlaat voor op SSI gevraagd
Ik heb nog wel een originele demper liggen dan van een 1969 s af komt, rvs
17 jul 2016 13:37
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weiss
Haarlem
Niemand die sportuitlaat 2 in 1 over heeft?
26 jul 2016 11:39
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weiss
Haarlem
Gevonden via oproep marktplaats.
11 aug 2016 19:50
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weiss
Haarlem
Inmiddels is het eindelijk gebeurd. De amerikaanse 911sc kan nu vrij ademen.
De oude uitlaat ging er vreselijk moeilijk af. Flink stoken steeds bijna bij elke schroef. Maar op een gegeven moment was ie los. Het weegt flink, lijkt wel van een tank die uitlaat. De lambda sonde kwam ook heel lastig los. hij was helemaal aangekoekt, dus flink heet stoken dan maar.. Daarna met veel passen en meten de 1972 potten en einddemper erop. de oude tip paste niet mooi door het gat, dus opnieuw een andere tip erop gezet. De schroeven waren ook te lang (de flens van een 2.4 is dunner)
Toen bij afstellen bleek de sc flink varrierend stationar te lopen. Dat kan aan 6 dingen liggen, dus alle drukken gemeten. Een paar slangetjes zaten niet goed aangesloten, dus dat hersteld, nog steeds nauwelijks af te stellen. alleen heel rijk bleef ie lopen (verbruik 1 op 3!!). na veel meten en kijken bleek alsnog de lambda sonde overleden. Kon ook niet anders, meestal halen ze de 60000 km niet eens en deze zat er af fabriek nog onder(!). Nu vervangen en waaw wat loopt ie mooi. En wat een trekkracht met die oude uitlaat erop. Midden en hoge toeren lijkt er zo 20 pk bij te hebben. Echt een enorm verschil. Hij is nu enorm snel. Ik weet dat het gedurfd is wat ik nu zeg, maar nu lijkt hij net zo snel als mijn oude 3.2... zo groot is het verschil,
Ik kan het iedereen aanraden.
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: oude uitlaat IMG_2485.JPG [ 204.73 KiB | 1255 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Kachelpotten 1972 IMG_2483.JPG [ 129.64 KiB | 1255 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 1972 pot met 1982 tip IMG_2481.JPG [ 173.67 KiB | 1255 keer bekeken ]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum