Ik heb je bijdragen geveegd.
Als jij dat 'stiekeme censuur’ noemt is dat voor jouw rekening.
Vanaf het begin van dit topic kom je met je eigen, niet verifieerbare theorie die achteraf altijd klopt. Prima dat je het leuk vindt om de boel een beetje op te schudden. Vandaar dat er tot op heden niets aan is gedaan. Mede daar ik (en de rest van het forumteam) jouw kennis en porsche gerelateerde bijdragen hier zeer waarderen.
Echter, volgens het motto van mijn vader zaliger ‘één keer is leuk, twee keer is vervelend en drie keer is strontirritant’ zat ik me er persoonlijk al een tijdje aan te ergeren dat je er maar mee door bleef gaan. Heb dat al een tijd geleden ook met het forumteam overlegd. Toen na jouw bijdrage in het bitcoin topic ook een ander gewaardeerd forumlid vroeg of je wilde stoppen met die flauwekul was het voor mij het moment om je beide bijdragen te vegen.
En nee, daar heb ik niet over gerapporteerd. Ik heb het wel aan de andere leden van het forumteam gemeld. Je kan dan beledigd reageren. Het censuur noemen. Posten zodat ‘iedereen zelf kan oordelen of het door de beugel kan’. Beste Kheldar, daar zitten wij hier niet voor. Het interesseert me niet zoveel of ‘iedereen vindt dat dit door de beugel kan’. Zoals vaker gezegd: het is hier geen democratie. Als ik vind dat iets niet kan. veeg ik het. Dat geldt ook voor andere moderators/administrator. Zeker als het over iets triviaals in een non-Porsche topic als ‘bitcoins’ is. Als het ingrijpender/zwaarder/ernstiger is, overleggen we samen achter de schermen wat te doen. In dit geval niet.
En wij hebben tevens geen controle lijstje liggen om bij een post te kijken of hij voldoet aan regels oid. Evenmin als ik verantwoording moet afleggen, moet rapporteren of jou een verklaring
moet geven of een pb
moet sturen. Dat doe ik als ik denk dat ik dat nodig acht. Of als één van mijn PF-teamgenoten dat nodig acht.
Dus ja: imho waren je bijdragen niet nuttig. En ook niet langer leuk. En droegen ze niet bij aan het topic. Dus heb ik ze geveegd. So be it.
Wellicht ten overvloede: alle mensen van het forumteam komen/kwamen hier vaak. Voornamelijk als bezoeker. Waarna gevraagd werd ‘je bent hier zo vaak en je begrijpt inmiddels wel een beetje waar het op dit forum om draait, zou je moderator willen worden?’. Ik kom hier nog steeds 80% als bezoeker. Evenals Olaf in het bitcoin topic. Hij reageert daar dus ook niet ‘als moderator’, maar als bezoeker. Je wordt dus ook helemaal niet ‘uitgedaagd’ door een moderator.
Ik hoop je hiermee duidelijkheid gegeven te hebben. En voor de volledigheid; ik heb dit afgesplitst om het bitcoin topic niet te vervuilen. Ik heb niet de intentie hier een 8 pagina’s lang topic te beginnen om nog meer uitleg, verklaring of excuses te geven. Verongelijkte reacties als deze (zeker als het niet-Porsche gerelateerd is) zijn nl voor mij een reden om te heroverwegen waarom ik dit eigenlijk nog steeds doe.