Auteur |
Bericht |
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
|
21 apr 2009 8:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Lijkt er wel op ja. En hij is lekker snel toch?
|
21 apr 2009 20:33 |
|
|
bully
|
als ik HAP! in de zoekfunctie zet krijg ik geen resultaat terwijl ik dit zoek?
|
21 apr 2009 20:44 |
|
|
horn
PF #57
|
te kort woord denk ik.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 apr 2009 21:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
HAP! staat alleen in de titel - niet in het topic zelf
|
21 apr 2009 22:04 |
|
|
horn
PF #57
|
je kan ook zoeken op titel. zie rechtsonder in de zoekfunctie. vind je hem ook niet
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 apr 2009 22:05 |
|
|
Olaf
|
... nog niet ontdekt, die nieuwe feature
|
21 apr 2009 22:16 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
moet je eens 911 zoeken.kijk maar eens wat er dan gebeurt,nee met de zoek functie vindje vaak heel veel maar net niet wat je zoekt en je wel zeker weet dat je het al eens hebt gelezen.
gr anton964
|
21 apr 2009 22:57 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Ander topicMisschien dat het door bovenstaande komt
|
22 apr 2009 7:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee, ik heb de zoekfunctie aangepast (dat wil zeggen, een andere methode gekozen), omdat de bovengenoemde methode op een of andere manier niet lekker (meer) werkt op dit forum. Wellicht teveel posts, wie weet... Zoeken op "911" is op een Porsche forum een beetje onzin natuurlijk, natuurlijk krijg je dan teveel entries terug. Zoeken is altijd een kwestie van de juiste steekwoorden. Leuker kan ik het niet maken
|
23 apr 2009 19:02 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Waarom krijg ik geen resultaat als ik "GT3 and 997" intik? Zal wel domme vraag zijn................
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
08 mei 2009 14:03 |
|
|
Wimpie77
|
Een vraag is pas dom als hij wordt gesteld door een Centre Parcs veteraan!
_________________________________________ * * *
|
08 mei 2009 14:30 |
|
|
Olaf
|
AND is tegenwoordig + ... daarnaast zijn 3 letterige (of cijferige) teksten te klein voor de zoekfunctie
|
08 mei 2009 14:37 |
|
|
Teun
|
Dan werkt Google toch beter
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
08 mei 2009 18:03 |
|
|
horn
PF #57
|
don gaodde daor toch lekkur zoekuh?
|
08 mei 2009 19:29 |
|
|
Teun
|
Nee joh. Was trouwens niet om te zieken. Zoekopdracht lukte echt niet. Thanks
|
08 mei 2009 20:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Even een kleine mededeling omtrent de zoek functie. Wederom .... Ik ben de index van de zoekfunctie nog maar weer eens aan het opbouwen, dit gaat minimaal de hele nacht duren, ik hoop dat hij morgenochtend klaar is, maar als dat niet zo is, dan weten jullie nu waarom het forum wat trager is, en waarom de zoekfunctie op dit moment (tijdens dit opbouwen) wellicht wat wazig werkt Edit 29 mei - 17:58 uur - Het opbouwen van de index duurt "iets" langer dan verwacht. Hij is nu 2 dagen bezig, en is op 2/3e. Dus als het een beetje meezit, is hij morgen wel klaar... (voor de duidelijkheid, hij is bij 400.000 van de bijna 600.000 berichten!)
|
27 mei 2009 22:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Update: De zoekindex is weer helemaal opnieuw opgebouwd, en hij doet het nu weer zoals het hoort! Als je meerdere woorden zoekt, moet je een +'je voor het woord zetten. Dus stel dat je zoekt naar alles over een 993 Targa, dan geef je als zoekopdracht in "+993 +targa". Of als je mensen met ervaring van het vervangen van hun remmen zoekt, ga je voor "+remmen +vervangen". Doe je dat niet, dan zal het forum gewoon op beide woorden zoeken. Overigens valt me wel op, dat hij nu wel wat langzamer is met zoeken, maarja, da's ongetwijfeld inherent aan het feit dat ie het nu goed doet . Dus laten we het in de gaten houden, hopelijk werkt de zoekfunctie nu weer zoals mensen hem willen
|
01 jun 2009 10:34 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Pascal:
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 jun 2009 10:39 |
|
|
Olaf
|
Inderdaad ... staat nu al 10 minuten te malen op +paSCal +zoekfunctie
|
01 jun 2009 11:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Dat is wel heel veel en raar, dat zal eerder iets anders zijn gok ik. Ik ga de lijst met woorden die genegeerd moeten worden (denk aan "een", "het", "loopt" en "porsche") uitbreiden, en dan bouw ik de index nog eens op .... Met die vertraging had ik het meer over een seconde of 10-20 max hoor.
|
01 jun 2009 13:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het aanpassen van topictitels is niet nodig aangezien de zoekfunctie ook in berichten binnen een topic zoekt én deze berichten toont als je dit aangeeft bij de zoekopdracht. Zoekopdrachten vereenvoudigen door een topictitel aan te passen in een wat algemenere titel zal weinig extra opleveren. Degene die zoekt zal ongetwijfeld nóg iets anders verzinnen dan degene die zijn best doet de titel zo algemeen mogelijk te maken. Bovendien zou je natuurlijk ook zelf bij het gebruik van de zoekfunctie andere zoekargumenten kunnen gebruiken als je blijkbaar je al realiseert dat het resultaat daarvan afhangt . Waarom zou een moderator titels aan moeten gaan passen om bij eventuele zoekopdrachten meer resultaten op te laten leveren als je zelf in voorkomende gevallen voor die (extra) resultaten kan zorgen?!?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 nov 2009 19:44 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Wat mij betreft hoeven er ook geen titels aangepast te worden. Ik reageerde alleen op de reactie dat ik de zoekfunctie moest gebruiken, terwijl ik deze ook meerdere malen had geraadpleegd. In dit geval kon ik ook geen andere benamingen vinden op de zoekwoorden die ik al had gebruikt en leek me in dit specifieke geval het beste mijn belangrijkste vraag in een bestaand topic te stellen die daar al over ging ipv een nieuw topic te openen. Als mij dan nog steeds verzocht wordt om de zoekfunctie te gebruiken dan heeft dat in dit geval alleen zin als zoekopdrachten worden vereenvoudigd door bijvoorbeeld titels en/of bewoordingen te gaan aanpassen. Ik begrijp dat je daar als moderator niet aan gaat beginnen, net zomin dat je moet begrijpen dat een gebruiker zijn zoekopdracht niet keer op keer blijft herhalen en uiteindelijk zijn vraag op het forum gaat stellen. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf werkzaam als moderator op een ander auto-gerelateerd forum en daar stel ik precies dezelfde vragen aan de gebruiker. Ik begrijp je reactie daarom ook al te best, maar zolang er nog geen perfecte zoekfunctie bestaat hebben we te dealen met hetgeen wat er op dit moment voorhanden is.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 nov 2009 20:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Er is niets mis met de zoekfunctie en ook met de allerbeste/-fijnste hamer zul je een spijker nog altijd zelf ergens goed in moeten slaan.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 nov 2009 16:53 |
|
|
horn
PF #57
|
En ook met de allerbeste/-fijnste hamer kun je jezelf op je klauwen meppen...
|
15 nov 2009 16:54 |
|
|