Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
24 uur van le mans 13 & 14 juni 2009
Dit jaar gaan er tijdens de 24 uur van le mans maar 6 porsches van start. 3 Zullen er deelnemen in de LMP2 klasse ", met het japanse team "navi team goh " in de ex van merksteijn RS spyder , het duitse "vitaphone" en het zwitserse "horag " . De overige 3 deelnemingen zijn in de GT2 klasse met "imsa performance matmut" uit frankrijk, "team felbermayer-proton" uit duitsland en het amerikaanse "flying lizard motorsport" met hun altijd schitterend bestikkerde 997 GT3 RSR . De nieuwe RSR`s dit jaar zullen zijn voorzien van de nieuwe 4 liter motor. Hopenlijk kan er hiermee een vuist worden gemaakt naar de brigade fiat`s uit marranello.
Verder staan er nog porsches op de reserve lijst op de plaatsen 2, 3 en 7.
Zelf zal ik weer van de partij zijn van donderdag t/m maandag , we hebben weer een campingplek op beausejour.
Wie gaat er dit jaar nog meer?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
10 maart 2009 22:49 |
|
|
Danny
|
Re: 24 uur van le mans 13 & 14 juni 2009
Vandaag is de eerste race in de ,, le mans series ,, gereden met het eerste succes voor porsche . Welliswaar in de GT2 klasse maar toch. De winnaar is het felbermayr proton team met een ronde voorsprong op de eerste ,,fiat,, F430 GT.
OP 10 mei is de 2e ronde op spa-francorchamps . hier gaan we live naar toe.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
en hier voor de foto`s
|
05 apr 2009 17:53 |
|
|
Felbie
911 Turbo '87Renkum
|
Hallo Dannyl,
Wij van de ForzaFelbermayr fanclub zijn natuurlijk dolblij met de winst van de 77 in Barcelona. Dat belooft veel goeds voor de rest van het seizoen in de LeMansseries. Ook omdat de Flying Lizard in amerika ook al de winst pakte. Inmiddels is ook bekend dat de chinese 911 mee kan doen aan LeMans, de 2e reserve. Roy en ik zullen de komende europese wedstrijden van de LeMans series ook live gaan zien en voor Lemans staat vertrek op de woensdag gepland, zelfde camping.
_________________________________________ Forza Porsche!
|
07 apr 2009 19:20 |
|
|
Danny
|
De duitse vitaphone RS spyder heeft zich terug getrokken voor le mans , hiervoor komt de 2e auto van ,,imsa performance matmut,, in de GT2 klasse in de plaats. Samen met de chinese ,,ENDURANCE ASIA TEAM,, 997 zijn er nu 5 vertegenwoordigers uit stuttgart in de GT2 klasse.
en hier voor de foto`s
|
02 mei 2009 20:16 |
|
|
RufBTR
|
Op 10 mei ben ik ook te vinden op Spa en uiteraard ben ik er in juni ook, camping houx annex van woensdag tot maandag.
|
03 mei 2009 1:16 |
|
|
Erik 912T
993T varioram, ex 912T '69Wassenaar
|
Gezellig!!! Gaan al jaren met groep vrienden en dit jaar staan wij ook op Beausejour. Planning is aankomst op donderdag, BBQ aan en zondag vertrekken.... Persoonlijk vind ik het al jaren jammer dat Porsche niet echt meedoet (in de zin van LMP1) al heb ik genoten van Paul vorig jaar....
Tot in juni! Is er nog een soort bijeenkomst tijdens Le Mans?
|
03 mei 2009 11:02 |
|
|
Danny
|
tot nu toe gaan er maar 4 , of dit een mini meeting opleverd ?
en hier voor de foto`s
|
07 jun 2009 2:34 |
|
|
Felbie
911 Turbo '87Renkum
|
Woensdagochtend vertrekken Roy en ik, maar vrijdag komen Martin en Mark, dus wij zijn al met z'n vieren op Beausejour.
_________________________________________ Forza Porsche!
|
07 jun 2009 19:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Verstappen 13e, Peugeot gaat waarschijnlijk winnen en in de GT2 komen de RSR's er niet aan te pas... http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/chronos_gb.html
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 jun 2009 13:23 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Straks om 19:30 uur een samenvatting op RTL7
|
14 jun 2009 18:54 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
...ennuh.....het is geen familie
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
14 jun 2009 19:00 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
misschien ligt het aan mij, maar ik had de indruk dat ze bij Audi niet heel erg fanatiek waren leek wel of ze een beetje 'LeMans-verveeld' waren na alle overwinningen van de afgelopen jaren...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 jun 2009 3:50 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Albers is blijkbaar niet onverdienstelijk geeindigd maar Verstappen zie ik niet terug in de ranking. ..... waar is hij gebleven? En acteur, sorry coureur, Patrick Dempsey/Docter Shephard heeft met zijn Rari ook niet verkeerd gereden.
|
15 jun 2009 6:54 |
|
|
Danny
|
Net terug uit le mans. Wat een mooi evenement is dat toch , en een heerlijke sfeer is er daar op het circuit en op de campings. Helaas is het voor de GT2 porsches niet zo een geweldig weekend geweest. Het begon allemaal met het uitvallen van de torenhoge favoriet de felbermayr porsche na 24 ronden. Dit kwam doordet er ergens een brandstofpomp niet naar behoren werkte en niet alle brandstof uit de tank naar de motor pompte terwijl er wel genoeg in zat. Vervolgens deed zich hetzelfde ook voor bij de andere 4liter RSR`s van het team. deze moesten dus veel vroeger een pitstop maken waardoor ze bij voorbaad al kansloos waren . De enige overgebleven kanshebber was de ,,flying lizard,, porsche. Deze crashte tegen de ochtend over een vloeistof op de baan wat was blijven liggen na een ongeluk eerder op die plek. Over het verhaal van de chinese inschrijving kan ik heel erg kort zijn :kansloos. Dat ding heeft meerdere uren in de pits gestaan ,waarna ze hem kort voor het einde waar de baan op stuurden. Alleen was dit een beetje te vroeg zodat ze net voor de peugeots over de streep gingen en nog een volledige ronde moesten rijden. Dit duurde zo lang dat er al toeschouwers over het rechte stuk liepen toen hij aankwam. Gelukkig was er toch nog enig succes voor porsche doordat het deense ,,essex,, team als 10e overall en winnaar in de LMP2 klasse finnishten. De oud van merksteijn porsche van vorig jaar reed de hele race in handen van het japanse team op[ de 2e plaats in de klasse, helaas vielen zij door een probleem met de achterwiel ophanging met als gevolg een crash op het rechte stuk uit met nog 2 uur te gaan.
Ik heb daar nog even met iemand van het felbermayr team gesproken die mij wist te verstellen dat de disqaulificatie van spa met ingang vn vrijdag terug gedraaid word.
Groot respect gaat er uit naar de jongens van het kolles team en dan met name Andrè Lotterer en Charles Zwolsman , die de hele race met 2 man hebben moeten rijden ,omdat Narein Karthikeyan vlak voor de start over de pitmuur viel en niet kon starten met een schouder uit de kom
en hier voor de foto`s
|
15 jun 2009 20:45 |
|
|