Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 20:42

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Kado gekregen.... Ring Taxi! 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Kado gekregen.... Ring Taxi!
Ruim een jaar geleden werd ik 40. Voor mijn verjaardag kreeg ik van een aantal forumvrienden een zeer moeilijk te regelen ticket voor een rondje in de Ring taxi. Onwijs gaaf. Echter, het regelen van de daadwerkelijke afspraak voor het rijden van dit rondje Ring kost ongeveer net zoveel moeite en telefoontjes als het ticket. Enfin, uiteindelijk geregeld dat ik op zondag 14 juni om 12.30u mijn rondje mocht rijden. Al regelende kwam ik erachter dat je op deze voucher ook twee andere mensen mee mag nemen in de BMW M5 Ringtaxi. Omdat ervaringen pas echt leuk zijn als je ze met iemand kan delen had ik Jurgen en mijn Belgische broer :lol: gevraagd om deze dag mee te gaan. Hoewel ik nog niet helemaal wakker was van een uitgebreid feestje zaterdagavond, stond Jurgen om 7 uur vanochtend bij mij voor de deur, waarna we in de Ruf naar Belgie zijn gereden waar we na een kop koffie vertrokken om per limo op stand naar de Nordschleife te reizen, waar wij netjes om 11.30u aankwamen.

Afbeelding

Na ons gemeld te hebben, werd ons verteld dat de Ring een half uurtje 'gesperrt' was geweest die ochtend door een ongelukje en dat alles dus een half uurtje was uitgelopen. Of we ons om 13.00u wilden melden. Wij in de stralende zon lekker rondgelopen en gekeken naar al het geweld dat de Ring op wilde. Vervolgens een kopje koffie gedronken (advies van de BMW crew was om de lunch maar even uit te stellen tot ná het rondje en daar we later de vomit-spetters op de grijze alcantara hemel van de M5 zagen zitten, was dat wellicht een goede tip :wink: ) en ons gemeld om 13.00u. Toen bleek dat één van de twee RingTaxidrivers van vandaag de fameuze Sabine Schmitz was. Dat was voor mij reden om even full toss te slijmen bij de organisatie en te regelen dat drie suffe duitsers werden omgeboekt naar de Duitser-met-snor-chauffeur-van-de-andere-taxi... :lol: en wij dus bij Sabine konden. Enfin, ingestapt en naar de slagboom gereden, in een M5 automaat... :wink: en wát voor één!

Afbeelding

Terwijl wij stonden te wachten werd omgeroepen dat er wederom een ongeluk was gebeurd en de Ring 'wieder gesperrt' was. Alle auto's en motoren die klaar stonden voor de slagbomen moesten weg, het terrein af. Alleen beide Ring Taxi's mochten blijven staan 8) Wij hebben gezellig een kwartiertje zitten oh'en met Sabine, een leuke humorvolle vrouw. Na een kwartier in de zon de auto maar verlaten en buiten de auto verder staan geinen en grappen. Zij is natuurlijk een beetje het gezicht van de Ring Taxi dus vele mensen kwamen op haar af voor een foto of een handtekening of een praatje (de meest gestelde vraag was hoeveel rondjes Ring zij er inmiddels op had zitten. 25000 overigens). Wat ons er op bracht om bij iedereen die langs kwam en vroeg 'Darf ich Ihnen etwas fragen?' of 'can I ask you a question?' meteen te roepen '25000!!!!!' wat steeds flauwer en derhalve steeds leuker werd :cheesy: Sabine deed zelf overigens vrolijk mee aan al deze flauwe grappen, maar wel steeds met een vriendelijke lach voor iedereen die haar aansprak.

Afbeelding

Na uiteindelijk 2 uur :shock: gewacht, gepraat en gegrapt te hebben, werd eindelijk gezegd dat we in konden stappen. Het voordeel van die lange wachttijd was wél dat de Ring helemaal leeg was. De M5 werd gestart, de slagboom ging open en daar gingen we. Holy f*ck wat ging dat hard!!!!! Regelmatig 230-240 op de teller, Sabine reed als een paard dat in de lente voor het eerst de wei ziet, na anderhalve minuut waren we een beetje geacclimatiseerd en durfden we weer vragen te stellen en grappen te maken, terwijl zij als een achterlijke die Ring overroste! Vele bochten ging ze driftend door, met één hand aan het stuur en met de andere hand zwaaiend naar het publiek, dat dat prachtig vond. Evenals wij overigens. Hard omhoog de berg op en boven helemaal uit de veren van de M5, met het gevoel of je vloog. Meteen daarna hard in de remmen en haaks driftend de bocht om. Wat een enorme sensatie... Onderwijl zat onze chauffeuse luchtig te lachen en te grappen... :res:

Afbeelding Afbeelding

Na deze rit begrepen we ineens dat Sabine in een dagje Ringen (1 opwarmronde en 18 'betaalde' taxiritjes) een complete set bandjes verslijt...
Nadat we waren uitgestapt en de adrenaline een beetje was gezakt (behalve bij Paul, die vond het niet heel spannend... :mrgreen: )

Afbeelding

was het inmiddels ruim half 4 geworden en hadden we na geen of een klein ontbijtje 's ochtends heel vroeg nog steeds niks gegeten. In de auto gestapt en naar een mooi punt (Adenauer Forst) gereden waar je de andere auto's en motoren spectaculair voorbij kon zien komen. Snel een bockworst gescoord en vol verwachting gewacht op wat komen ging...

Afbeelding

Enfin, net zoveel als op deze foto want behalve twee sleepwagens in 3 kwartier kwam er niks langs. Weer gesperrt :cry: Toen maar even terug naar Start/Finish, daar nog wat gegeten en rondgekeken en om 5 uur werd er nog steeds niet gereden. Toen hebben we maar besloten om naar huis terug te gaan, het was tenslotte nog een uur of 4 a 5 rijden.

Het was een fantastische belevenis, een erg leuke dag. Zoals ik al hoopte een fantastisch kado, waarvan ik oprecht genoten heb!
Een aanrader voor iedereen die een keer heel hard over de Ring wil boenderen, zónder het risico te lopen zijn eigen auto te beschadigen... :idea:

14 jun 2009 23:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht Re: Kado gekregen.... Ring Taxi!
You're welcome horn, toen we het vanochtend hoorden, hebben we gelijk Sabine in laten vliegen daar, want ze was eigenlijk weg ;) :salut:

(hehehehehe)... Leuk kado, zouden ze mij ook moeten geven :cheesy:

14 jun 2009 23:26
Profiel Facebook 
Klink als een waanzinnige dag om gezond jaloers op te zijn! :thumleft:

14 jun 2009 23:27
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Kicken zo'n kado! Wat me wel opvalt is dat er toch een hoop de baan afstuitert op zo'n zonnige dag :shock:

14 jun 2009 23:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mooi verslag, en wat een gave dag! :thumleft:

14 jun 2009 23:32
Profiel
964 C2
Wauw, dat klinkt niet verkeerd, aangenaam zo'n vriendenkring met als aanvulling
Afbeelding

14 jun 2009 23:33
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Wat een ontiegelijk gaaf kado! Leuke foto's, dito beschrijving!

14 jun 2009 23:33
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mazzelpik! Tis je gegund gozer! Mooi verhaal :res:

14 jun 2009 23:34
Profiel
+2 helemaal top :D

14 jun 2009 23:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
In de auto gestapt en naar een mooi punt (Adenauer Forst) gereden waar je de andere auto's en motoren spectaculair voorbij kon zien komen.

Aan de foto te zien is het Eschbach.

Volgende keer zelf rijden?

14 jun 2009 23:45
Profiel
Westervoort
Vóór 't instappen was 't wachten slechts kort...

Afbeelding

...eenmaal bij Sabine in de auto duurde 't idd wel even maar dat was eigenlijk juist erg leuk. Leuke vrouw en man...wat kan ze rijden. Was een gezellige dag mannen! :wink:

14 jun 2009 23:50
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Mooi verhaal, mooi kado met slagroom (Sabine) 8) :wink:

Heb het vorig jaar in de regen ook mogen ervaren! 8)
Precies wat je zegt: echt een aanrader :!:

14 jun 2009 23:51
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
horn schreef:
een mooi punt (Adenauer Forst)

Aan de foto te zien is het Eschbach.

Wist ik niet. Ik heb op Google Afbeeldingen gezocht en vond toen dit plaatje van definitely de plaats waar wij stonden en dat plaatje heette Adenauer Frost, dus vandaar mijn conclusie. Het was iig een grote parkeerplaats met een zandheuvel waar veel mensen zaten. Van rechts in een bocht naar beneden, dan een stuk recht en dan weer rechtsom omhoog...

Devils son schreef:
Volgende keer zelf rijden?

Iets dat ik, na het ernstige ongeluk van een zeer gewaardeerde forummer op de Ring enige jaren geleden, zeker niet zelf zou durven. Los van het feit dat ik niet zo hard kán als Sabine, ben ik veel te bang zelf ook te crashen. Ik zal dus niet snel met mijn 911 zelf de Ring opgaan. Call me chicken... :lol:

14 jun 2009 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 M700
Cool Man!!! 8) Wat een geweldig kado en ervaring :shock: .

Why does an average looking girl who can really drive suddenly become smoking hot :ba:

15 jun 2009 0:04
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Geweldig verslag en top ervaring Horn :lol:

15 jun 2009 6:13
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Erg leuk om mee te maken Horn. :mrgreen:

15 jun 2009 6:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Mooi kado en goed verhaal. Leuke foto's :mrgreen:

15 jun 2009 8:04
Profiel
Timeless
TOP Harald, cool verhaal en a day never to forget :!: :drive:

15 jun 2009 8:10
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Heerlijk verhaal om te lezen.... Jaloers! :wink:

15 jun 2009 8:16
Profiel Facebook  Twitter 
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
:ba: Prachtig verhaal Harald, en wat een geweldig gave ervaring moet dit geweest zijn :drive: :thumleft:

15 jun 2009 8:21
Profiel WWW
964.c4
assendelft
wat een ervaring moet dat zijn, top verhaal :thumleft: ,

robert

15 jun 2009 8:33
Profiel WWW Facebook 
Prachtige ervaring lijkt mij dit. :thumleft:
Zeggen dikwijls dat het leven bij 40 begint, dus voor jouw ook een beetje waarheid na ruim 40 te zijn. :mrgreen: .

15 jun 2009 8:51
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Wist ik niet. Ik heb op Google Afbeeldingen gezocht en vond toen dit plaatje van definitely de plaats waar wij stonden en dat plaatje heette Adenauer Frost, dus vandaar mijn conclusie. Het was iig een grote parkeerplaats met een zandheuvel waar veel mensen zaten. Van rechts in een bocht naar beneden, dan een stuk recht en dan weer rechtsom omhoog...

Eschbach dus...

Citaat:
Iets dat ik, na het ernstige ongeluk van een zeer gewaardeerde forummer op de Ring enige jaren geleden, zeker niet zelf zou durven. Los van het feit dat ik niet zo hard kán als Sabine, ben ik veel te bang zelf ook te crashen. Ik zal dus niet snel met mijn 911 zelf de Ring opgaan.

Op zich bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid om wat rustiger op de Ring te rijden. Maar goed, als je met angstzweet achter het stuur zit is het beter om het niet te doen. Zo lang je dan de wegen rondom de Ring niet als alternatief neemt, want die zijn op snelheid m.i. gevaarlijker.

Citaat:
Call me chicken... :lol:

Op verzoek dan: chicken! :wink:

15 jun 2009 8:51
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Dat zijn nu eens leuke verhalen.

Potverdikke, stelletje bofkonten !!!

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

15 jun 2009 10:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
en een filmpje erbij...wat een beleving...
Ben na het zien ook maar aan het boeken geslagen!

http://www.youtube.com/watch?v=rvN_v4EilYk

15 jun 2009 10:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende