Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
06 nov 2006 16:50
Op 24 november a.s. organiseert J & S autotechniek in samenwerking met Spiderracing een circuitochtend.
Deze ochtend staat in het teken van:
krijg meer controle over uw porsche.
Ik ga zelf voor de eerste keer het circuit op en ben benieuwd of er ook anderen van het forum aanwezig zijn.
Het kost € 200,-
Start 8:30
het circuit op vanaf 9:00 tot 13:00
Inschrijven kan
hier
Laatst bijgewerkt door
Gert op 10 nov 2006 18:26, in totaal 3 keer bewerkt.
06 nov 2006 16:59
Lijkt me op zich wel geinig, maar de info over de ochtend is wat summier....
06 nov 2006 17:04
Er staat idd weinig informatie online..
Je kan bellen naar J & S autotechniek 0031 (0)78 - 610 37 59
13 nov 2006 1:13
Gooi hem even opnieuw in de aandacht, had eigenlijk wat meer response verwacht.
Niet om het te promoten ofzo, maar ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
In oktober hadden ze ook al iets vergelijkbaars georganiseerd, misschien iemand van hier toen geweest?
15 nov 2006 21:14
Ik ben van plan mee te gaan doen..
Leuke ervaring, en waarschijnlijk niet te druk!
15 nov 2006 22:39
dries schreef:Ik ben van plan mee te gaan doen..
Leuke ervaring, en waarschijnlijk niet te druk!
de vorige keer (van J&S) was het ronduit rustig
en wat er te doen is.... gewoon rondjes rijden en nog eens rondjes rijden, en als je mazzel hebt heel veel rondjes rijden
oftewel veel circuittijd voor je geld
21 nov 2006 15:38
Ik ben er vorige keer ook bij geweest. (alleen in mijn vaders auto gereden)
Veel regen gehad, voor het eerst ...
een spannende, maar hele leuk ervaring. (makkelijk driften, maar nog makkelijker van de baan afraken, dus pas op).
Maar vooral veel rij-tijd. Ik kan helaas niet deze keer, maar kan het echt aanbevelen!
21 nov 2006 17:05
Ben erg benieuwd hoe het is.
Ik hoop op een droge baan want het is voor mij de eerste keer en ook de eerste mogelijkheid om de auto is echt uit te proberen.
Met alle vermogen op de achterbanden (285/35) in de regen is oppassen, maar ook weer een uitdaging om vlot te gaan en hem heel te houden.
21 nov 2006 17:23
Begin voorzichtig, maar let vooral op als je al een paar rondjes hebt gereden dat je niet overmoedig wordt.
(Je hebt toch iets meer kans op schade dan normaal, ook niet verzekerd ...)
HAVE FUN!
(oh ja, vaak is het eerste "makement" de remmen. Het pedaal wordt 'zachter'. Dan moet je voordat je even naar binnen gaat om ze af te laten koelen eerst een rondje rustig rijden. Als je ineens stopt kan de hitte niet meer weg, waardoor je in het ergste geval de komende 30 minuten niet meer kan remmen.
Verse remvloeistof is aan te raden)
21 nov 2006 17:25
GI996C schreef:...want het is voor mij de eerste keer en ook de eerste mogelijkheid om de auto is echt uit te proberen.
Hou je 'm wel heel voor
dit evenement
21 nov 2006 17:36
Natuurlijk! Maar anders hebben ze hem voor die tijd vast wel weer recht getrokken
21 nov 2006 20:36
mocht het regenen.... blijf in de bochten aan de bovenkant, daar ligt minder water, ook de overgang van oud naar nieuw asfalt is verraderlijk
24 nov 2006 16:42
het regende niet, heb zelf ook nog 'even' een paar rondjes gereden om een noodreparatie te testen, ik kwam op een 2:04
(het was weer rustig, ideale dag om een eerste circuitervaring op te doen)
24 nov 2006 22:27
Welke 944 was jij, die zwarte?
Het weer was inderdaad perfect.
Vandaag voor het eerst het circuit op geweest.
Er waren ruim 20 Porsches aanwezig, van beginners tot een paar zeer ervaren circuitrijders met supersnelle circuitauto's.
Iets over 9 uur begonnen we met 3 rondjes het circuit verkennen, met zijn allen achter elkaar rustig de idiale lijnen rijden.
Daarna kon iedereen (eventueel bijgestaan door een ervaren rijder) de baan op.
Ik heb telkens 4 a 5 rondjes gereden en dan weer max. Dan weer even gestopt om zelf en de auto bij te laten komen en een praatje te maken met de andere rijders en kijkers
In het begin was de baan op sommige plekken nog weinig grip (o.a. Audi S) omdat het nog nat was, maar de zon kwam erdoor en dat maakte het een ideale dag om de auto goed uit te proberen.
Eerst rustig gereden en daarna steeds sneller. Zo hard mogelijk de Ari Luyendijkbocht door om maximale snelheid op het rechte stuk te krijgen. Voor de Tarzan bocht volop in de remmen en schakelen, daarna kreeg ik een beetje het kartgevoel door een paar redelijk scherpe bochten totdat je weer flink gas kan geven naar het scheivlak.
In gedachten zit ik nog steeds op de baan, het lijkt wel of er een soort filmpje in mijn hoofd draait.
Het was een geweldige ervaring, niet druk op het circuit en heel veel tijd om heel rondjes te maken en ervaring op te doen.
De volgende keer ben ik er zeker weer bij.
24 nov 2006 23:07
GI996C schreef:Welke 944 was jij, die zwarte?
ik heb een paar rondjes in deze 968 gereden, (was zelf met een 944/1) ik bouw de 968 om tot full race. op dit moment is de wagen nog zwaar maar dat gaat deze winter veranderen (deuren, schermen, bumpers en motorkap worden 'tupperware')
Laatst bijgewerkt door
porsche356sc op 24 nov 2006 23:38, in totaal 2 keer bewerkt.
24 nov 2006 23:23
GI996c schreef
Het was een geweldige ervaring
Bedankt dat je jou ervaring hier vermeld hebt.
Heb nog nooit op "het circuit"gereden , maar mischien word het wel eens tijd.
Gas geven op een recht stuk (wat ik nu dus doe) kan iedereen.
Kan je de auto goed uitproberen in de bochten
En heb je het ook geprobeerd met t.c. uit
Lekker driften als je het kan (ik niet).
24 nov 2006 23:36
jeroenoop schreef:...Heb nog nooit op "het circuit"gereden , maar mischien word het wel eens tijd...
Je kunt je nog
inschrijven hoor... als je snel bent...
Laatst bijgewerkt door
Harley op 24 nov 2006 23:38, in totaal 1 keer bewerkt.
24 nov 2006 23:36
dit soort dagen zijn perfect om je porsche eens uit te proberen, je gaat zo snel als je durft, er zijn alleen maar soortgenoten op de baan en dat is een heel groot pluspunt. Ik heb zelf meerdere keren bij organisaties gereden die het niet zo nauw namen met de aanname van rijders, resultaat: veel 'sjonnie's' op de baan en vaak veel gevaarlijke situaties.
maar kijk uit, voor je het weet ben je verslaafd en beland je (zoals ik) in een porsche raceklasse......
24 nov 2006 23:37
Voor me gevoel was ik alleen maar bezig met de verschillende bochten. Zandvoort heeft heel veel bochten die je nagenoeg allemaal op een verschillende manier en met verschillende snelheid het beste kan nemen.
De enige keer dat je voluit rechtdoor gaat is de Luyendijk bocht uitkomen richting Tarzan bocht. En dan Honserug naar Scheivlak kan je zo snel gaan als je lef hebt
Het loopt daar iets naar boven en er zit nog een flauwe bocht in.
het circuit
Ik ben niet aan het driften geweest (heb dat ook nog nooit gedaan), probeerde telkens zo vlot mogelijk te rijden en daarbij is de achterkant wel is wat uitgebroken.
24 nov 2006 23:42
...mmm...misschien ook maar eens gaan kijken de volgende keer...
24 nov 2006 23:42
Ik "vrees" dat die verslaving er wel aan zit te komen. Ben in elk geval van plan om volgend jaar vaker naar Zandvoort te gaan en vind de club rijders die J&S vandaag bijelkaar had echt perfect!
Er zijn ook plannen om naar Spa te gaan daar wil ik ook heel graag gaan rijden!
24 nov 2006 23:50
Afgelopen jaar 2 dagen bij de ADPZP geweest en vond het mooi, maar wel erg druk en ook wat chaotisch op de baan en heb daarom toen niet zelf gereden.
Harley, dankzij jou initiatief voor de circuitdagen ben ik geïnterresseerd geraakt voor het rijden op het Zandvoort.
Kijk er ook erg naar uit!
Een nadeel, we moeten nog een paar maanden wachten
24 nov 2006 23:54
GI996C schreef:Harley, dankzij jou initiatief voor de circuitdagen ben ik geïnterresseerd geraakt voor het rijden op het Zandvoort.
Kijk er ook erg naar uit!
21 nov 2008 23:55
2 jaar geleden voor het eerst op het circuit, word er bijna emotioneel van...
Wel grappig om weer eens te lezen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.