Gisteren meegedaan met de Porsche Driving Experience op het TT circuit in Assen. Het rijgedeelte van deze rijvaardigheids-/circuit training werd verzorgd door Advanced Driving School, aangevuld met o.a. Patrick Huisman.
Toen ik me voor deze dag aanmeldde hield ik er rekening mee dat de oude dame het enige oude kreng zou zijn, maar uiteindelijk kwam ik in een groep met 11 (!) oudere Porsches terecht. Van 356 en 914 tot 911T (2x), een (bouwpakket) Carrera 3.0, 3.2 (4x), een 944 en een 2.7. In totaal deden en zo'n 65 auto's mee.
Behalve een aantal forumcollega's kwam ik ook nog een 'werk'collega tegen (gôh, jij hier?). Leuk.
De dames en heren van Porschecentrum Groningen hadden er wat moois van gemaakt. Ze hadden heel wat auto's meegenomen en geregeld.
Carrera GT
997 cabrio turbo (er stonden er twee)
Die kennen we van afgelopen zondag.
Nóg een Carrera GT en twee GT2's
Een 2.7
De oefeningen waren de gebruikelijke op zo'n dag: antislip oefening (op een nat gehouden zeil), lane change, remmen/uitwijken en een bermoefening. Ik had dat een paar jaar eerder ook al eens gedaan met mijn auto, en met die ervaring heb je het snel onder de knie.
Na de lunch kon er worden meegereden met een aantal snelle Porsches.
Deze meneer is waarschijnlijk net uitgestapt.
Ikzelf had het genoegen om in de witte Carrera GT mee te mogen rijden. In één woord: GEWELDIG, GEWELDIG, GEWELDIG (nou ja, drie woorden dan). Op de hielen gezeten door de zwarte Carrera GT ging het als een speer het circuit over. Wat een geluid, trekkracht en remvermogen. Super!
Na de lunch werden achtereenvolgens de Zuid- en de Noordlus van het circuit verkend.
Wiebe doceert
Tenslotte werd nog een slalom op tijd afgewerkt. De dag werd afgesloten met 45 min vrij rijden.
Ik heb genoten. Wat is Assen een prachtig circuit, en wat rijdt de 2.7 geweldig! De auto lijkt in te lopen op 3.2's, en ik kon met enige moeite bijblijven in een groepje met nieuwere Porsche's (waren waarschijnlijk wat voorzichtiger dan ik).
Toen het begon te motregenen deed ik wat kalmer aan, maar toen ik de Strubben ongewild driftend uitkwam besloot ik dat het welletjes was.
Nogmaals dank aan Porsche Centrum Groningen voor deze mooie dag.