Jammer dat Assen niet door ging... had echt zin om weer te gaan rijden.
Weersvoorspelling was gunstig, dus even een stukkie verder rijden Duitsland in en de Nordschleife doen.
Kort nadat ik het idee had hier even gemeld en Solid4s (Ron) wilde ook wel.
Hij had al paar keer met me meegereden op Zandvoort en Assen en had voor vandaag grootse plannen...
Niet echt vroeg: 9 uur van Gouda vertrokken.. oh ik was wat te laat.
Mijn navigatie kent Nürburg niet, dus dan maar naar Adenhou. Via Arnhem heen gereden, leuke rit gehad.. onderweg gestopt voor een bakkie en rond kwart over twaalf waren we op de Schleife.
Meteen een rittenkaart gekocht en een paar tellen later zaten we op de ring. Eerst 2 ronden achterelkaar om de boel te verkennen en te wennen. Ging erg lekker, zonnetje kwam ook nog door, helemaal goed!
Even een broodje gegeten en toen begon het echte werk.
Nu werd het echt flink gas geven en dankzij het hoogte verschil op diverse punten op de baan kwam het broodje kipsnitzel weer bijna naar boven.
Echt genieten was het.. ondertussen heeft Ron ook zoveel zin gekregen om het zelf te proberen en ik heb meegereden. Wat ligt die 4s ook als een blok op de weg. Het duurde even maar we hebben er een nieuwe circuit-tijger bij..
na die ronde heeft ie meteen zelf ook een kaart gehaald.
Vervolgens hebben het wat afgewisseld, met elkaar meerijden of allebei apart.
Wat is zo'n GT3 kicken op de Schleife.. je kan zooo lekker door die waanzinnige bochten daar.
We hebben allebei als een stel kleine kinderen zitten genieten!
Echt zooo gaaf.. en steeds harder ging ik. Mijn laatste rondje ging Ron weer mee want hij was door zijn ritten heen.
Lekker gassen en een paar inhalen, ga een BMW coupe voorbij die aanhaakt.. ik probeer hem los te rijden, dat ging wel... maarja had misschien beter nog even kunnen nadenken welke bochten eraan kwamen.. want ik hield hem niet. Er is die beruchte bochtenkombinatie, eerst een makkelijke bocht en dan een scherpe bocht erachter aan... daar ging ik dus over de kerbstones het gras op. Resultaat een gescheurde onderlip die half los hing en er inmiddels afgehaald is, verder niks aan de hand.Gewoon de baan weer op en verder knallen.
Nog wat NPC'ers gezien met een 997GT3, bekende van Jan-Paul die had vorige week nog in hun 996GT3 gereden.
Het was lekker rustig, goed weer niet zoveel bijzondere auto's, wel 2x nieuwe BMW M3.
De eerste keer op de Schleife vond ik best leuk, maar nu ben ik verziekt!!!
Jammer dat het een flink stuk rijden is om er te komen, maar ik ga dit jaar zeker nog een aantal keren terug!!