Naast dat ik een fervent P rijder ben, ben ik ook een hartstochtelijk amateurfotograaf. Aangezien je voor niet al teveel geld al een mooie jaarkalender kunt laten drukken/printen ontstond bij mij het idee om een keer onze eigen Porsche Jaarkalender te gaan maken.
Ik zoek daarvoor enkele mooie en liefst bijzondere wagens. Ik denk ook aan oudere of bijzondere types en natuurlijk aan een Turbo, een GT3, gave circuituitvoeringen etc. (oh ja, een mooie zwarte 996 Carrera 4 Cabrio heb ik al
)
Ik zal voor de vrouwelijke modellen gaan zorgen die elk plaatje nog enigszins pikant gekleed (doch niet naakt
), moeten gaan verlevendigen en ook ga ik mijn best doen om de benodigde visagisten en stylisten te werven. Wel ik hou me natuurlijk erg aanbevolen voor suggesties voor de locatie.
Naar verwachting zullen we max. 4 fotoshoots per dag kunnen plannen en zal het geheel dus over 3 dagen uitgesmeerd moeten gaan worden waarbij elke wagen slechts een uurtje of 2 echt beschikbaar hoeft te zijn maar langer blijven kijken mag natuurlijk altijd. Een beetje afhankelijk van het weer natuurlijk, is het de bedoeling om het in de eerste 2 weken van September allemaal te gaan doen. Kwa locatie moet je denken aan Noord, Midden en beetje Zuid, één en ander afhankelijk van de locatie van de wagens natuurlijk.
Qua kosten is het uiterst simpel, iedereen draagt zijn eigen kosten (benzine voor de rijders, make-up voor de visagisten, reiskosten voor de modellen,extra props voor de stylisten, camera en edit materiaal voor mijzelf etc.) en de kalender wordt later tegen kostprijs aan alle deelnemers en eventueel andere gegadigden ter beschikking gesteld.
Duidelijk moet zijn dat het dus niet te doen is om het geld, maar meer om de kick. Ik zorg wel voor gratis koffie en frisdrankjes.
Als je interesse hebt om mee te doen meld je dan in ieder geval even op dit forum aan en stuur tevens een mailtje met: 1.) je naam, 2.) de locatie waar de wagen woont en last but not least 3.) een foto van je wagen naar
peter@fotoclubsoest.nl. Mocht je overigens begin Sept. enkele dagen absoluut niet kunnen mail dat dan ook gelijk even.
Ik heb deze zelfde posting gedaan op het forum waar fotomodellen, visagisten en stylisten elkaar treffen. Ik laat alle oproepen een week of 4 staan en afhankelijk van het aantal positieve reacties besluit ik dan definitief of het doorgaat of niet.
Groeten,
Peter