Dit jaar moet het ervan komen, ik ga een droom die ik al jaren heb laten uitkomen, ik ga naar de Mille Miglia, en wel als bezoeker met mijn eigen 356 Carrera.
Samen met 3 anderen (twee 550 spyders en een Speedster) zijn we op zoek gegaan naar mogelijkheden om zelf in Italie te rijden met onze gebakjes zonder dat hele stuk heen- en terug over de snelweg te hoeven jakkeren.
Ik heb nu een aantal offertes voor autotransport binnen en eigenlijk maakt het niet uit of er vier- of acht auto's op de trailer staan, je betaald gewoon voor de trailer en daar passen er acht op.
Kortom, des te meer auto's, des te lager de prijs per auto. Maandag 11 of dinsdag 12 mei worden de auto's opgepikt door een gecharterde vrachtwagen van Jan Tinga (doet o.a. ook vervoer voor de Winter Trail en andere evenementen). Deze vertrekt om donderdagochtend bij ons overnachtingsadres in de buurt van Brescia/Gardameer de auto's af te laden. Donderdagochtend vroeg vliegen wij naar Italie (retour tussen 100 en 200 euro) en rijden vanaf de luchthaven met een gehuurde auto naar ons overnachtingsadres om onze auto's op te pikken. Van donderdagmiddag tot zondag kan er dan tussen Mille Miglia auto's gereden worden of een rondje Gardameer of Stelvio gemaakt worden. Zondagochtend worden de wagens weer opgepikt en rijdt het transport maandag terug naar Nederland.
De kosten van dit exclusieve transport bedragen 4000,-- euro excl. BTW. Dit te delen door de auto's die meegaan, als we op acht komen dus ongeveer 600,-- euro per auto. Zet dit af tegen zelf heen- en terug rijden (400,-- euro) en de tijdswinst + de zekerheid dat je daar aankomst/thuiskomt. (Onze auto's zijn immers gebaseerd op 50 jaar auto techniek)
Mocht er iets mis gaan met de auto's tijdens de ritten in Itale kan de chauffeur van de trailer worden gebeld en wordt de auto opgehaald tegen km vergoeding.
Dussss, ook plannen om in die periode naar Italie te gaan... Er zijn nog vier plaatsjes op de trailer..
Laatst bijgewerkt door
58GT op 04 feb 2009 23:45, in totaal 1 keer bewerkt.