Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
28 mei 2009 21:57
24 Mei- Om 6 uur ging de wekker(wat erg vroeg is zeker voor een zondag). Maar eindelijk was het dan zover, de Autobahn-Run, wat hadden we hier met z’n allen naartoe geleefd.
Het blijft lastig opstaan om 6 uur ’s ochtends maar aardig wakker door het feit dat we wisten wat er ging gebeuren, maakten we ons klaar en stond het vervoer voor de deur. We hadden om 7.30 afgesproken bij VEM Metallurgie. We tufte in ons Japannertje naar de verzamelplaats waar we eerst wat broodjes gingen beleggen voor de eigenaren. Dat ging (te) snel want om half 9 waren we al klaar met de broodjes terwijl de eerste auto’s pas om 9.30 verwacht werden. Daardoor hadden we ruim de tijd hadden om ons te concentreren op de plekken waar we de aankomst gingen filmen, en hoe we het gingen verdelen om de mensen de weg te wijzen waar ze konden parkeren.
De tijd ging helaas erg langzaam maar opeens werden we wakker geschud door een Audi S4 die ons een hart verzakking bezorgde omdat we dachten dat onze eerste deelnemer er aankwam. Om iets voor half tien was het dan zover, de gele Corvette C6 Z06 kwam de hoek om! Nu maar hopen dat de rest ook snel komt. Niet veel later stroomden de groepjes langzaam binnen. Opeens horen we een luid gehuil en opeens zagen we het, het was de Lamborghini LP640 Roadster, deze was een aangename verrassing aangezien de eigenaar eigenlijk de brute RUF mee zou nemen. Maar vanwege het super mooie weer wilde deze meneer toch graag met de Lambo rijden. Toen zagen we de 930 Turbo S(964 conversion) al aankomen. Niet veel later komen de groepjes echt aangereden, eerst komen een Aston Martin DB9 en DB7 binnen, gevolgd een onverwachte Maserati 3200 GT. Daarna was het de beurt aan het groepje met daarin de Aston Martin V8 Vantage, Ferrari F355 Berlinetta, Porsche Cayman MK2 en de Maserati Quattroporte. Rond 10 uur was iedereen aanwezig. Bijna iedereen, de Gran Turismo S en de Porsche 996 Turbo hadden wat vertraging opgelopen, dus die kwamen net voor de afgesproken tijd om te vertrekken(half 11) aan.
Helaas kregen we te horen dat de Porsche 996 Carrera 4 en de Lotus Elise S2 er niet bij zouden zijn.
Inmiddels stonden te genieten van een geweldige lijst auto´s,
Aston Martin AMV8
Aston Martin DB7
Aston Martin DB9
Chevolet Corvette C6 Z06
Ferrari F355 F1 Berlinetta
Lamborghini Murcielago LP640 Roadster
Maserati 3200 GT
Maserati Gran Turismo S
Maserati Quatroporte(helaas door pech niet kunnen vertrekken)
Porsche 996 Turbo
Porsche 930 Turbo
Porsche Caymam PDK 2009
(Ford Ka, extra personen vervoer en filmauto)
Natuurlijk blijft zo’n “evenement” niet onopgemerkt en stonden er veel mensen toe te kijken.
Na wat lekkere broodjes en warme koffie konden we vertrekken, dachten we…
Maar de Quattroporte startte niet. Deze wilde niet meer aan de praat en kon uiteindelijk niet meer meerijden. Een transmission-failure deed hem de das om. Door dit voorval vertrokken we met anderhalf uur vertraging rond 12 uur.
Met de stoet reden we eerst door het centrum van Ede heen waar we langs de kerk kwamen waar men buiten voor de deur stond en allemaal heftig begon te gebaren dat ze even flink wakker gemaakt wilden worden. Maar natuurlijk zijn wij de beroerdste niet dus men was vast even wakker geschud.
Na een stukje Edesche natuur reden we via de A12 richting de Autobahn.
Voordat we deze machtige snelwegen betraden, gooiden we nog even de tank vol bij een tankstation langs de grens. Iedereen stond te popelen dus na de tankstop begon het eindelijk.
Na even een paar keer de 200+ aan te hebben getikt kwamen we helaas in de File. Al snel begon iedereen te grappen via de “walkie talkie’s”.
Een Hollander met lekke band was met caravan en al vol de vangrail in gereden. Al was het best leuk om met de hele stoet in de file te staan. Iedereen keek je aan en maakte positieve gebaren.
Na 5 km file konden we eindelijk weer het gas erop gooien tot zover dat kon. Op de A3 was het redelijk druk. Voor Oberhausen draaiden we de A2 richting Dortmund op, om na een aantal km bij de afslag Bottrop Süd af te slaan. Bij de vestiging Brabus in deze stad namen we een pauze. Zodat iedereen even wat kon drinken en de getunede Mercedessen kon bekijken. Na deze stop konden we eindelijk het beste stukje autobahn van onze route gaan berijden. De A31 is een relatief rustige snelweg met goed wegdek. Al snel gingen sommige de topsnelheid opzoeken. Voor wat cijfers: De LP640 had 330 km/h gehaald, de 996 Turbo 318 km/h, AMV8 293 km/h, DB7 265 km/h, DB9 280 km/h, 930 turbo 260 km/h, F355 280 km/h en de Z06 290 km/h, Cayman 270 km/h ongeveer, Gran Turismo S 280 km/h ongeveer & de Ford Ka 170 km/h. (Voor de snelheidsbeleving zou ik het filmpje maar bekijken.)
Na deze snelheden gehaald te hebben moesten de auto’s wel even tot rust komen. Dat gebeurde in Schüttorf, een aantal km voor de Nederlandse grens. Hier werden nog even wat leuke foto’s geschoten en wat nagepraat over een aantal leuke situaties.
Helaas moesten we daarna weer richting Nederland waar we bij AC Restaurant Holten ons buikje rond gingen eten. Na het eten werd er van een aantal mensen afscheid genomen en reden we met de Ka, F355 & de 930 Turbo S terug naar Ede, en werden Brent en Jorg thuis gebracht in de DB9 en de DB7. Eenmaal aangekomen in Ede gingen we nog even met de 930 Turbo S en de F355 het industrieterrein onveilig maken.
Rond half 8 werd er ook van deze auto’s afscheid genomen en was de actie voorbij. We bleven nog even staan totdat het geluid uit de Tubi’s van de Ferrari vervaagd was en toen begonnen we te beseffen hoe vet deze dag was.
Bij deze willen wij alle eigenaren bedanken voor hun aanwezigheid deze dag. Het was een geweldige ervaring en we hopen jullie de volgende keer weer te zien.
Brent
Mitch
Jesper
Thom
Willem en myself
28 mei 2009 22:35
Werkelijk geweldig, erg leuk en vooral mooi filmpje.
Volgende keer ook maar meegaan, maar zal dan wel wat achterstand moeten accepteren met mijn Boxster hi.
Berrie
28 mei 2009 22:44
Ber schreef:Werkelijk geweldig, erg leuk en vooral mooi filmpje.
Volgende keer ook maar meegaan, maar zal dan wel wat achterstand moeten accepteren met mijn Boxster hi.
Berrie
Don't worry, Paul Broere heeft met zijn Turbo S ook niet zo hard gereden
Er zou zelfs een honda civic type-r meegaan.
28 mei 2009 22:53
kan dat volgende keer niet wat eerder gemeld worden
28 mei 2009 23:27
drknauf schreef:kan dat volgende keer niet wat eerder gemeld worden
Ach het was onze eerste meeting, we wilden het niet al te groot maken.
Maar wees gerust, er komen er meer
28 mei 2009 23:51
Ik denk trouwens dat de Ford Ka bestuurder met het meeste zweet in z'n handen gezeten heeft....(170 km/u).
29 mei 2009 10:45
Jullie kennen me, ik was heel graag mee gegaan!!!!
29 mei 2009 12:05
Brent, Mitch, Jesper, thom, Willem en niet te vergeten Miguel:
super geregeld! ik heb de hele dag met een grote smile gereden, met andere autoliefhebbers gepraat en lekker gegeten!!
ik ben er bij volgende keer.
btw... "niet zo hard"? 265 met dakraampje open voelt ook wel alsof je gaat opstijgen
ik ga meer voor de tussenacceleratie, wilde het wel veilig houden.
thanks again voor een top-dag
30 mei 2009 2:25
Cayman 270 km/h ongeveer
Was dus maar 245 km/u lees ik net
@ Paul, vooral dat laatste stukje industrieterrein was leuk he
31 mei 2009 10:30
Miguel, een topdag gehad. Erg genoten. Bedankt voor de organisatie hiervan. Natuurlijk ook mijn dank aan Jesper, Thom, Mitch, Jorg, Willem en Brent.
Paul heeft inderdaad snel gereden. Had de grootste moeite om bij te blijven bij zijn Porsche Turbo. Zelf heb ik inderdaad nog 280 km per uur gehaald.
De afsluiting op het industrieterrein was ook schitterend. Mooi dat Willem toen net in de Ferrari mee kon rijden. De Porsche van Paul is supersnel, dat merkte ik wel.
Volgend keer kom ik alleen zodat er een lid van de organisatie mee kan de hele dag. Ik hoop dat er meerderen mijn voorbeeld zullen volgen.
02 jun 2009 10:21
Gebeurt er een keer wat in Ede..... ben ik er niet
Klink als een topdag!