Dag Allen,
Ik ben samen met mijn vrouw deelnemer geweest aan de tokio challenge (helaas maar voor korte duur
), daarom kan ik wel wat vragen beantwoorden. Ook heb ik twee porsches gereden (beiden 964)
Vergis je niet in de challenge. Het is zwaar, mede omdat je behoorlijke afstanden per dag af legt. Daarnaast is het erg belangrijk dat je auto goed voorbereid is. Bij de Tokio challenge waren stalen velgen, sterke banden en carterbescherming geen overbodige luxe. De challenge naar de noordkaap vereist weer andere zaken, zoals warme kleding en een goed werkende kachel
. Zorg er ook voor dat je auto niet te strak geveerd is. Bij slecht wegdek is dat een crime!
De organisatie heeft in de afgelopen jaren met de verschillende challenges heel veel geleerd en steekt goed in elkaar (en daar kan ik over mee praten!).
Duur: daar wil ik geen oordeel over vellen, maar onderschat een dergelijke organisatie niet. Er zit veel werk in. Op de dagen dat wij de Tokio challenge reden hebben we in zeer goede hotels geslapen.
Voor ons een reden om na ons onfortuinlijke avontuur (sterfgeval in de familie, dus terug moeten keren) onze blik nu al te richten op volgend jaar.
Wij rijden de rit naar de noordkaap niet mee maar zijn zeker van plan om mee te gaan naar de Amazone (van Paramaribo naar Lima).
Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Groeten Rob