27 sep 2010 20:50
27 sep 2010 21:27
27 sep 2010 21:30
27 sep 2010 21:53
27 sep 2010 22:02
27 sep 2010 22:03
27 sep 2010 22:05
27 sep 2010 22:07
27 sep 2010 22:17
27 sep 2010 22:32
27 sep 2010 23:52
wiredgenius schreef:Ku"japanse-rommel"ch ...
27 sep 2010 23:57
28 sep 2010 0:00
28 sep 2010 0:11
28 sep 2010 0:38
28 sep 2010 1:40
Bassen schreef:dacht dat de meeste mensen wel wisten dat er altijd al een strijd heerst tussen Porsche en de GTR
28 sep 2010 6:20
Bassen schreef:dacht dat de meeste mensen wel wisten dat er altijd al een strijd heerst tussen Porsche en de GTR
28 sep 2010 7:44
28 sep 2010 9:45
28 sep 2010 15:00
sandelow schreef:Die strijd is er weldegelijk, om de beste ringtijd...
Nissan heeft de zomervakantie van Porsche geruïneerd. In plaats van even rustig te werken aan de 998 generatie van de 911, gaat Porsche nu proberen hun eer te herstellen op de Nurburgring, die is aangetast door de 2010 GT-R.
Er is wat slecht bloed tussen Porsche en Nissan de laatste tijd over de legitimiteit van de 2009 GT-R’s 7m 29s op de Ring. Porsche concludeert dat de GT-R sterk is gemodificeerd, terwijl Nissan juist beweert dat Porsche een slechte verliezer is met hun ‘minder snelle’ GT2.
Gewoon om te bewijzen heeft Nissan de 2010 GT-R (die krijgt 5 pk meer en een paar andere kleine aanpassingen) teruggebracht naar de Ring. Het resultaat; een rondetijd van 7m 27.56s, daarmee verslaan ze zelfs Porsche’s top ring tijd van 7m 28.71s in een Carrera GT.
De volgende halte is de Corvette ZR1 ‘s 7m 26.4s tijd, maar zelfs dat is nog steeds een stuk langzamer dan de huidige nummer één: de Dodge Viper ACR (7m 22.1s).
28 sep 2010 17:59
28 sep 2010 20:52
28 sep 2010 21:00
Bassen schreef:Juist! en die bedoelde ik ook, zie onderstaande artikel als voorbeeld:
28 sep 2010 21:05
leander schreef:Nee we gaan niet sideways bochten door tijdens deze meeting (ti's geen Porsche vs Ferrari meeting bij Meerkerk, kom nou )
28 sep 2010 21:53
Devils son schreef:Bassen schreef:Juist! en die bedoelde ik ook, zie onderstaande artikel als voorbeeld:
Ik vind alles leuk en aardig, maar er is niemand die met een GT-R uit de showroom ook maar in de buurt komt van die 7:26. Sport Auto kwam tot 7:38 (+ ong. 8 seconden omdat SA geen volle ronde rijdt), dus 7:46. En dat is de beste tijd die is gehaald met de GT-R uit de showroom.
Bij Porsche is sneller: GT2RS, GT2, Carrera GT, GT3RS, GT3 en ook de Turbo en Turbo S zullen meest waarschijnlijk sneller zijn mits met PDK (standaard op de Turbo S), maar die zijn nog niet langsgekomen bij Sport Auto (vreemd genoeg).
Kortom: nissan houdt iets in stand wat er niet is. En de niet oplettende lezer (en blogger kennelijk) slikt zoiets.