Beste forumleden,
Ik heb besloten om 23 juni naar Zwitserland te gaan om daar twee dagen passen te gaan rijden
. Gezien de reacties op de poll van enige tijd geleden, kan ik mij voorstellen dat er forumleden zijn die hier ook wel zin in hebben. In juni is de kans op sneeuw in ieder geval klein.
Ik heb het volgende programma bedacht.
- Donderdag 23 juni op eigen gelegenheid naar Zwitserland. Bestemming is het prachtig gelegen hotel Seeblick in Emmetten. Emmetten is een klein bergdorp dat dichtbij de autobaan A2 ligt.
- Vrijdag 24 juni rijden we vanuit Emmetten een gevarieerde rit waarbij we twee passen over gaan, namelijk de
Furkapass (2436m) en de
Klausenpass (1948m). Een prachtige gevarieerde rit van ruim 200 km met de nodige hoogteverschillen. Uiteraard wordt er af en toe gestopt om te eten of te drinken of om van het uitzicht te genieten.
- Zaterdag 25 juni gaan we vanuit Emmetten een rondje Thun, Interlaken rijden en bedwingen we de
Sustenpass ( 2224m). Ook dan weer een dagvullende mooie rit met de nodige stops voor een hapje of een drankje.
- Zondag 26 juni rijdt iedereen op eigen gelegenheid weer terug richting Nederland.
Heb je zin om mee te gaan:
Zelf het hotel regelen. In geval van Seeblick is de prijs voor een 2 persoons hotelkamer CHF 170,= (ca € 130,=) per nacht incl ontbijt en gebruikmaking van faciliteiten. 1 persoon is per nacht CHF 110,= kwijt. Dit zijn speciale tarieven (onder vermelding van porsche). Er is ruime parkeergelegenheid en in het hotel kun je prima eten en heerlijk relaxen. Voor informatie en reserveren zie
http://www.hotelseeblick.ch/ . Goedkoper kan waarschijnlijk ook, maar dan moet je zelf op zoek.
Ik zorg voor de routebeschrijvingen op vrijdag en zaterdag. Het programma is geheel voor eigen rekening en risico. Let er op dat snelheidsovertredingen in Zwitserland zwaar beboet worden. Daarnaast is het nodig om een autobaan vignet te kopen als je deze nog niet hebt. Verder is het natuurlijk van belang dat je auto in topconditie is en is het handig goed verzekerd te zijn.
Als je interesse hebt om mee te gaan, graag aan mij doorgeven door mij een berichtje te sturen op porscheforum. Graag jouw naam plus die van jouw mede reisgenoot (indien van toepassing) vermelden en je mobiele nummer en het type porsche. Maximaal aantal auto’s is
15.
Aanmeldingen:
- pto 2x
- fastboss 2x
- gilbertT 2x
- barrie 2x
- helendriniporsche 2x
- paul II 2x
Laatst bijgewerkt door
pto op 18 jun 2011 20:22, in totaal 12 keer bewerkt.