Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
09 feb 2011 21:05
Dit jaar is er tijdens het pinkster weekend , op 11 en 12 juni weer de 24 uurs race op Le Mans. Er zijn dit jaar een aantal wisselingen in de regelementen , zo is er geen GT1 klasse meer met de Corvettes en ford GT . In de LMP klasse 1 zal de strijd weer gaan tussen AUDI en Peugeot met hun diesels , hoewel de motoren kleiner zijn geworden. De voor ons Porschisten interessantste klasse , de GT2 is gesplitst in 2 groepen . Namelijk de klasse GTE-pro met (semi)fabrieks teams met hun beroeps coureurs , en de GTE-am , met hobby rijders en teams met een gelimiteerd budget.
Vandaag heeft de organisatie de deelnemers van zowel de 24 uur als de intercontinental cup bekend gemaakt .
24 uurs race :
In de GTE-pro zijn er tot nu toe 5 porsches geinviteerd door de organisatie en in de GTE-am zijn dat er 3. Verder staan er op de reserve lijst nog eens 3 Porsches , en wel op de plaatsen 2 en 3 amateur teams en op plaats 5 een pro team . Mocht er een team uit beide GTE klasses niet wensen deel te nemen is de eerste op de reservelijst de eerste vervanger , onafhankelijk uit welke klasse de afvaller komt . In het meest gunstige geval kunnen er dus 11 Porsches van start in een startveld van 56 auto`s
Intercontinental cup :
Hier is maar 1 aanmelding door een Porsche in de GTE-am . Deze cup gaat over 7 Races die ook meetellen voor de American Le mans series , Le Mans Series , Asian Le Mans Series , en de 24 uur zelf. De winnaar van deze cup verdiend een startplek voor 2012.
Zelf ga ik wederom op de Donderdag voor de race richting Le Mans om weer te genieten van het schouwspel op en naast de baan , alsmede op de camping. Eens kijken of we de beveiliging weer over de rooie kunnen krijgen door met een motorzaag een beetje stook hout klein te krijgen. Vorig jaar probeerde er een mij in het frans duidelijk te maken dat dat niet mocht , en ik maar lekker met een draaiende zaag in het limburgs terug praten. Helemaal opgefokt werd die gast .