Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
07 maart 2011 11:09
Ik heb me ingeschreven om komende zondag de NPC slalom te rijden. Maar ik denk er heel erg over om me af te melden. Is het niet heel slecht voor de auto om hem zo op zijn staart te trappen? Ik zie dan een lekkend motorblok voor me, een koppeling die stukgaat en het direct verslijten van je banden.
Heeft iemand dat wel eens gehad of wel eens gehoord dat auto's met grote problemen thuiskwamen?
Ik heb ook nog eens een oudje, een 26 jaar oude 928. Wel met automaat.
07 maart 2011 11:21
denk dat als je een goed onderhouden auto hebt , het geen probleem mag zijn
veel succes
07 maart 2011 11:37
mmm zo'n dikke 928 lijkt me nou niet een slalomkoning. en is toch al een gevoelig jongetje...
07 maart 2011 12:34
Moet je de jongens vragen die een keer schade gereden hebben op de slalom.
07 maart 2011 12:38
Als je een nieuwe Porsche koopt, krijg je ook een rijvaardigheidsdag aangeboden op het circuit. Wordt er slalom gereden, driften etc ... kunnen ze allemaal tegen.
Heb ook meegedaan met mijn 10 jaar oude Boxster, geen problemen ervaren...
07 maart 2011 12:46
Uiteraard wordt er meer van je auto gevraagd en slijtage is dus ook groter.
Het aantal rondes is vrij beperkt dus de slijtage zal meevallen en bovendien ben je de baas over je eigen auto en bepaal jezelf hoever je gaat.
07 maart 2011 14:33
Joh... een Porsche is gemaakt om mee te sporten... toch? Dus die kan een slalom wel aan hoor...
07 maart 2011 17:35
Bedankt allemaal voor de reakties!
Ja ik heb ook het idee dat het wel los gaat lopen. Ik trap hem af en toe op zijn staart tot 6000 toeren en heb al zo'n 10 toerritten gereden. Dus kortstondig flink jagen zou goed moeten gaan. Het enige verschil is dat ik nooit hard door de bocht rijdt. Dus ik hoop dat er geen wiel vanaf valt zoals op top gear met de reasonable priced car.
Wat betreft de 928 niet geschikt voor slalom, dat kan wel eens kloppen want mijn draaicirkel is aan de grote kant. Anders gewoon even steken
07 maart 2011 20:23
Ach, buiten dat je soms een keer goed in de remmen moet, niks aan de hand
(heb er nog wel een paar in mijn album staan, ook met de 944 met ienie-mienie voorbandjes
07 maart 2011 20:44
Het enige waar het slecht voor is; dat is voor je portemonnee met deze olie prijzen
07 maart 2011 21:34
concor schreef:... niet heel slecht voor de auto om hem zo op zijn staart te trappen? Ik zie dan een lekkend motorblok voor me, een koppeling die stukgaat en het direct verslijten van je banden.
Gegarandeerd: geen lekkend motorblok door een slalom, de koppeling wordt niet heftig gebruikt want rollende start en bij een automaat speelt het helemaal geen rol, bandenslijtage is echt verwaarloosbaar/onzichtbaar.
Het grootste probleem zit achter het stuur, en dat is algemeen en uiteraard niet persoonlijk bedoeld.
Rustig opbouwen dus en je begint in de langzaamste groep als nieuweling (maak de indeling
).
Tot zondag, leuk en gezellig evenement!
08 maart 2011 9:33
Lekker doen. Ik heb ook een paar jaar meegedaan, en mijn gebakje is nog ouder. Helaas weinig auto's in mijn klasse van 164 t/m 204 pk (heb 165 pk...).
Wil misschien dit jaar weer beginnen.
08 maart 2011 20:05
Mmmmm.... Slalom lijkt me ook wel een keer leuk om te doen.
Moet de 928 wel tegen kunnen. T'is is Porsche - niet vergeten hè
08 maart 2011 21:16
Ik denk ook wel dat een normale bocht op de snelweg bij 120 km/u harder aankomt dan de bochten tijdens de slalom die je misschien met 50 a 60 kan nemen.
Dit natuurlijk afhankelijk van de afstand tussen de pylonnen.
Als je wat harder wilt gaan zorgen dat je motor op temperatuur is maar dat geldt tijdens een normale rit ook dat je eerst op moet warmen voordat je kunt planken.
De eerste paar pogingen rustig aan daarna drijft de drang om te winnen je gaspedaal vanzelf wel naar beneden.
Leen
09 maart 2011 11:09
Enige wat echt snel kan slijten is je ego als je misschien niet zo presteert als je zelf had verwacht. Enige wat ik kan aanraden is het rustig op te bouwen en niet meteen te denken dat je Schumacher bent of zoiets. Je moet in begin voor jezelf rijden en alleen op je eigen tijden letten, niet op die van een ander.
10 maart 2011 0:18
Je word één voor één losgelaten op een mooi parcours en bent maar met een paar auto's tegelijkertijd op de baan.
Na de eerste paar rondjes ga je vanzelf wat harder en dan is de auto echt al lekker warm
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er auto's stuk gingen. Het is vooral lekker sturen !
Heb 2 jaar geleden met een Boxster 2.5 tip meegereden en ben n.a.v. de slaloms gaan zoeken naar een S ...
Dit jaar dus voor het eerst met wat meer vermogen de baan op.
Heb er zin in
n.b. m'n vrouw heeft ook een dagje meegereden en de auto is toen ook heel gebleven
Wel wat gras in de wielkast, maar dat doet het nog steeds goed op verjaardagen!
10 maart 2011 1:23
BOXTUR schreef:Ik heb het nog niet meegemaakt dat er auto's stuk gingen.
Gewoon blijven komen, is een kwestie van tijd.... Heb al diverse schades gezien en zelf al een keer achteruit in een greppeltje gestaan
maar je auto moet er tegen kunnen. Goed onderhouden auto zal geen problemen ondervinden, plotselinge defecten kunnen altijd ontstaan (maar dat kan net zo goed als je met 150 even iemand inhaalt). En als je dan toch schade rijdt komt het in de regel omdat je je eigen grenzen voorbij ging...
13 maart 2011 23:14
Vandaag geen botsingen gezien, geen sleepwagen noch auto-ambulance ...
Heb wel gemerkt dat het een beetje slecht voor het milieu (en mijn portemonnaie) is: 29,8 liter per 100 km is niet echt zuinig
Op de terugreis dus niet boven de 80 km/u gereden om het een beetje goed te maken
13 maart 2011 23:26
@boxtur...I'm back ... biturbo! vertel?.......
14 maart 2011 19:07
Off topic (ff):
Samengevat:
heb de razendsnelle Boxster toch gehouden (kwamen er niet uit qua in- cq terugruil
).
J&S is weer aan het sleutelen geweest en nou gaat ut goed!
Verwacht er toch wel veel plezier mee te kunnen maken
Weer on topic:
slalom was fantastisch
Ik verheug me nu al op hard rijden in Duitsland, met meer dan 400 PK ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.