Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Zin om gratis op circuit te rijden ?

06 feb 2005 14:03

Hello,

in ons bedrijf maak ik deel uit van het feestcomité. Jullie weten ondertussen al dat ik erg gebeten ben door het Porsche-virus. Daarom zou ik graag een activiteit voor het personeel organiseren rond Porsche.

Ik zit zo met het idee in mijn hoofd om de geïnteresseerden de kans te geven om als passagier een rondje mee te rijden op circuit, bij voorkeur op Francorchamps of Zolder in een 911.

Ik zoek dus één of twee 911-rijders die een dagje op circuit willen rijden. Ik zorg ervoor dat het bedrijf het inschrijvingsgeld betaalt dat het u kost om een dag circuit te rijden. Enige tegenprestatie is dat jullie gedurende die dag passagiers meenemen.

Heb je zin om mee te werken, laat het me weten aub !

Groeten,
Rufie.

06 feb 2005 15:14

Regel gelijk een stuk 10 plaatsen, kan je heel veel mensen mee laten rijden en gelijk een heel stel hier gelukkig maken... :wink:

Goed idee! :idea:

06 feb 2005 15:28

horn schreef:Regel gelijk een stuk 10 plaatsen, kan je heel veel mensen mee laten rijden en gelijk een heel stel hier gelukkig maken... :wink:

Goed idee! :idea:

Voor mij geen probleem Horn, alles is natuurlijk afhankelijk van de kosten. Hoe duurder, hoe minder...

Ik heb net eens gekeken op site die Olaf aanraadt : www.eranracing.be

Ik zie Track Days Spa Francorchamps woensdag 30 maart 2005 :
Opgelet: betaal VOOR 31 januari 2005 en betaal slechts 250€ voor heel de dag (in totaal 6 uur rijden) prijs na 31 januari 2005: 300€.

Tweede mogelijkheid : Porsche club Francorchamps
http://www.porscheclubfrancorchamps.be/ ... ys0501.htm
Lijkt me iets duurder, maar precies wel meer tijd om te rijden.

Ik verkies een event met zoveel mogelijk rijden, om dan ook zoveel mogelijk passagiers te kunnen meenemen.

To be continued...

06 feb 2005 16:13

Ik bedoel wat anders: na 6 uur rijden ben ik echt kapot. Zeker als ik ook nog eens de verantwoordelijkheid heb voor mij onbekende mensen. We hebben toen op Zolder een uur of 4 met tussenpozen en af en toe in een treintje gereden. Om 1 uur stond het zweet me een halve meter dik op mijn rug en was ik doodmoe, had spierpijn in mijn armen etc etc. Rij liever een 3x een half uur rondjes over Zolder dan gratis 6 uur buschauffeur spelen. Maar dat is mijn persoonlijke mening... :wink: Ik ben ook een watje, dus wellicht dat er bikkels zijn die wel 6 uur willen rijden met passagiers. :lol:

06 feb 2005 16:38

horn schreef:Ik bedoel wat anders: na 6 uur rijden ben ik echt kapot. Zeker als ik ook nog eens de verantwoordelijkheid heb voor mij onbekende mensen. We hebben toen op Zolder een uur of 4 met tussenpozen en af en toe in een treintje gereden. Om 1 uur stond het zweet me een halve meter dik op mijn rug en was ik doodmoe, had spierpijn in mijn armen etc etc. Rij liever een 3x een half uur rondjes over Zolder dan gratis 6 uur buschauffeur spelen. Maar dat is mijn persoonlijke mening... :wink: Ik ben ook een watje, dus wellicht dat er bikkels zijn die wel 6 uur willen rijden met passagiers. :lol:

Hey Horn,
kan uiteraard niet de bedoeling zijn om 6 uur onafgebroken te rijden. Is niet goed voor de bestuurder, de wagen, de mechaniek, etc. Het moet voor iedereen plezant blijven hé...
Heb zelf ook al meegereden en besef maar al te goed hoe intensief een paar rondjes op circuit zijn.
Club van Francorchamps werkt in blokken van 40 minuten, met pauzes tussenin.

We kunnen bijv. ook met halve dagen werken. Persoon A in de voormiddag, persoon B in de namiddag.

Qua verantwoordelijkheid : idd, je rijdt met mensen rond. Juridisch is dit wel ok, want je laat iedereen een formulier ondertekenen voor afstand van verhaal.

Wil ook nog eens herhalen dat dit niet gratis moet gebeuren. Bereid om de inschrijving te betalen. Eigenlijk kan je dus zelf gratis rijden, alleen krijg je gezelschap (kan ook een jonge aantrekkelijke dame zijn :lol: :wink: )

06 feb 2005 17:32

knap initiatief :!:

Als de data mij uitkomt ... why not :!:

Dirk
:wink:

06 feb 2005 17:35

maar om je wagen 6 uur lang flink te laten razen daar kan geen kostenpost tegenop

06 feb 2005 18:14

Heel mooi idee hoor, maar ik had liever de banden vergoed gekregen dan 't inschrijfgeld.. :lol: :wink: ..maar zonder gein ; leuk initiatief!

06 feb 2005 18:26

Rufie schreef:(kan ook een jonge aantrekkelijke dame zijn )

Jongens pas op voor misleidende reclame.
We wilen wel eens foto's zien :twisted: :wink:

Niet het buurmeisje van Horn aub :lol:

Ik zeg nog niks toe, maar ben wel geïntresseerd. :ba: :drive:

06 feb 2005 18:41

ppp 356 schreef:Niet het buurmeisje van Horn aub :lol:

Hoezo niet? Dan offer ik me wel weer op - ga ik wel weer een stukje met haar rijden...

Mag jij met miss 944 rondsjouwen... :twisted:

Afbeelding

06 feb 2005 18:48

probeer eens de prijzen van het circuit van abbeville.... niet te ver en niet zo duur

06 feb 2005 22:35

Hallo woon in Belgie en ben wel geintreseerd heb 7 jaar rally ervaring.
laat maar iets weten. :wink:

07 feb 2005 14:10

Bedankt voor de goeie reacties !

Ik ga ook eens informeren bij circuit van Abbeville. Lijkt dat die nog democratische prijzen hebben.

Groeten,

Rufie

07 feb 2005 16:23

Mooi idee, maar (nog) niet voor mij : (nog) geen circuitervaring ! Tenzij de passagiers het niet erg vinden dat er niet tot op de limiet wordt gereden...

08 feb 2005 20:44

als ik van U was regelde ik zo veel mogelijk verschillende pkes zo kunnen ze het verschil zien tussen de modellen.
Moet toch kunnen keus genoeg. :wink:

08 feb 2005 22:45

Hoeveel mensen wil je eigenlijk laten meerijden? En wat is je budget? Heb zelf vorig jaar enkele honderden mensen laten meerijden in Porsche-racewagens en was best wel leuk... (koste ook een hoop poen).

Zeg even wat je wil en misschien is er wel een leuke oplossing te bedenken.

PS: normale prijs voor enkele rondjes bedraagt al gauw 100 €.

27 feb 2005 21:15

Hallo rufie weet je nu al iets meer.

28 feb 2005 21:05

horn schreef:
ppp 356 schreef:Niet het buurmeisje van Horn aub :lol:

Hoezo niet? Dan offer ik me wel weer op - ga ik wel weer een stukje met haar rijden...

Mag jij met miss 944 rondsjouwen... :twisted:

Afbeelding

Die is wel echt heeeel mager he.
Onze airco weegt nog meer. :wink:

28 feb 2005 21:06

Bo schreef:Die is wel echt heeeel mager he.
Onze airco weegt nog meer. :wink:

goedkoop in het onderhoud :wink:
kijk uit je pa is ook online vlg mij 8)

28 feb 2005 23:53

Benny 911 schreef:Hallo rufie weet je nu al iets meer.

Hey Benny,

ik ben bezig met verschillende mogelijkheden te bekijken. Alleen zet ik het deze week even on hold. Ik ga de sneeuw in Oostenrijk opzoeken. Volgende week bekijk ik dit verder.

Tot binnenkort,

Rufie.

01 maart 2005 0:00

Waarom heb ik mijn Elver verkocht? :cry:
Moet het nu stellen met een 968CS :!:
De circuitervaring heb ik en doe al 8 jaren mee aan een soortgelijk initiatief voor mentaal en fysisch gehandicapte kinderen op het circuit van Zolder.
Maar ja , dan zal ik wel uit de boot vallen :roll:
Toch wens ik je een enorm succes op die dag en het is een zeer goed inititief :thumleft:

01 maart 2005 0:42

911-lover schreef:De circuitervaring heb ik en doe al 8 jaren mee aan een soortgelijk initiatief voor mentaal en fysisch gehandicapte kinderen op het circuit van Zolder.

Wij doen mee dit jaar (POCA dus)

01 maart 2005 12:00

911-lover schreef:Waarom heb ik mijn Elver verkocht? :cry:
Moet het nu stellen met een 968CS :!:
De circuitervaring heb ik en doe al 8 jaren mee aan een soortgelijk initiatief voor mentaal en fysisch gehandicapte kinderen op het circuit van Zolder.
Maar ja , dan zal ik wel uit de boot vallen :roll:
Toch wens ik je een enorm succes op die dag en het is een zeer goed inititief :thumleft:

Hey 911-lover,

met een 968 CS val je helemaal niet uit de boot hoor. Jouw Porsche ziet er trouwens in prachtige staat uit. Altijd al interesse gehad in een CS. Ben zelfs serieus aan het twijfelen tussen een 3.2 en een CS.

Bedankt voor de interesse en tot binnenkort.

Groeten,
Rufie.

01 maart 2005 12:57

Ik kan alleen maar zeggen dat deze CS heel anders (en zeker niet negatief bedoeld ) rijdt dan mijn Carrera 3.2 die ik de voorbije 4 jaar gehad heb.
Natuurlijk is een CS geen Elver maar rijden doet hij meer dan perfect. Aan het rijden merk je dat je toch met een Porsche onderweg bent.

02 maart 2005 13:22

Vertel eens wat zijn de voor en na delen tov een 911 :wink:
Plaats een reactie