Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Je Porsche leren waarderen en kennen. (en ook zwemmen)

24 jun 2012 22:02

De Brussel gangers hebben een top dag gehad zoals bedoeld was, jammer van het vele water van boven.
Maar ook wij hebben een top dag meegemaakt, met een select groepje (niet letterlijk bedoeld) je Porsche leren kennen op een baan waar je meer dan de ruimte hebt. Dan pas merk je wat je Porsche doet bij een foute en bij een juiste beslissing. Al enige tijd is Porschebrom bezig met een idee in dat kale hoofd naar aanleiding van vragen van het Lieshoutclubje met een training. (zijn beroep) Vandaag was het zover, om 8.30u. verzamelen in Harderwijk en via Bolletje-pijltje een zeer gevarieerde rit met alle elementen erin naar Lelijkstad, daar de lunch en om 13.00u. naar het RDW terrein. Via de diversen opdrachten zie je dat na het speelkwartiertje, iedereen nadenken dat er inderdaad veel van te leren is maar ook veel af te leren. Rust in het lijf is rust in de auto. Naarmate de middag vorderde gingen de oefeningen steeds beter en een ieder leerde zijn/haar Porsche kennen en waarderen. (soms was het zelfs akelig stil in sommige auto`s) Helaas van de regen die echt met bakken uit de lucht kwam (totdat we weg gingen :mrgreen: ) hebben we gigantisch genoten en veel geleerd, ik ben er achter gekomen dat ik harder kan lopen en springen dan ik dacht :wink: Nu zien dat we met deze ervaring iets groters gaan opzetten wat voor onze forumvrienden interessant, leerzaam maar zeker ook leuk is. We wandelen al met diversen ideeën rond. Cor je was geweldig, Johan bedankt voor je belangeloze inzet En nu maar zien dat ik weer redelijk kan opdrogen :salut: Foto`s zullen absoluut volgen.
OOOOOOOhhhhhhhhhh ja even de deelnemers bedanken voor de giga gezelligheid en ik wil jullie extra bedanken voor de natte poten die ik heb opgelopen om jullie pionnen te halen. :res:

Re: Je Porsche leren waarderen en kennen. (en ook zwemmen)

24 jun 2012 22:20

Ik zwem al jaren ;) Porsche waardeer ik al sinds mijn geboorte... kennen is een ander verhaal, zover is het met mijn liefje nog nooit gekomen en hoop ik ook niet dat dit zal gebeuren :mrgreen:

24 jun 2012 22:27

Dimi kerel, wij zijn vandaag op en over die grens geweest en we hadden de ruimte. Ooit wel eens een GT2 alle kanten op zien gaan zonder iets te raken, maar je leert de voertuigen wel kennen en hij ook. :res: Om inzicht te krijgen over situaties waarin je niet verzeild wilt raken, daarom is dit zo belanrijk en errug gazellie, jammer dat het zo regende anders was een afsluitende BBQ welkom geweest. :thumleft: Op naar de volgende georganiseerden dag. :drive: :thumleft:

24 jun 2012 22:30

BBQ altijd gezellig.... maar moest vandaag naar het NK-BBQ'en in Hoofddorp :mrgreen: .... tja voertuigbeheersing is wel slim ;) ik ga er eens over na denken :scratch:

24 jun 2012 22:37

Dimi en natuurlijk alle anderen geïnteresseerden, jullie kans komt nog wel dit jaar. We hebben vandaag een proef gedaan en daar leren we weer van, daarnaast moet je wel de beschikking hebben over voldoende instructeurs die aanwijzingen binnen en buiten het voertuig kunnen geven, dan pas steek je er wat van op en heb je mogen proeven van de BASIS KENNIS en ga je, na de bewustwording, er mee leren om te gaan en geven wij als Porsche rijders het voorbeeld in Nederland hoe het moet. :mrgreen:

24 jun 2012 22:58

Ik heb een geweldige dag gehad en erg veel geleerd.
Nog best lastig op zo'n gladde ondergrond de auto te beheersen.
Maar uiteindelijk lukt het je wel!! :mrgreen:

Organisatie heel erg bedankt en ik hoop op een vervolg :cheers: :ba:

24 jun 2012 23:00

Morgen weer op reis, Hans.....na een natte dag Brussel, en een zonnige dag Apeldoorn
Als er 2-de helft augustus, of eerste helft september weer een mogelijkheid is, ben ik er graag bij !! :cheers:

:salut:

Wout

24 jun 2012 23:04

superdagje gehad :D

Was de eerste keer dat ik de BoxsterS eens echt heb voelen uitbreken en ook nog geleerd hoe dat op te vangen, verschillende noodstops in de vingers gekregen en voor het eerst echt gecontroleerd gedrift!

sta-in-de-weg (of spring-in-‘t-veld? :mrgreen: ), vriendelijke lange en held op natte sokken, bedankt
:cheers:
nog een keer

24 jun 2012 23:07

@Ber, heb jij geleerd wat een uitglijer is, volgens mij waren er een paar instrucschoolmeesters die zeiden dat die van jou wel heel erg op de baan te houden was. :wink:
@ wout, volgende keer ben je erbij. :thumleft:

24 jun 2012 23:09

Sandman schreef:Morgen weer op reis, Hans.....na een natte dag Brussel, en een zonnige dag Apeldoorn
Als er 2-de helft augustus, of eerste helft september weer een mogelijkheid is, ben ik er graag bij !! :cheers:

:salut:

Wout

Eerste helft heb JIJ geen tijd mannetje .... want dan moet je een tentje gaan uitklappen :mrgreen:

24 jun 2012 23:11

Dimi, dat doet tie toch in NAM, hoeft hij geen paaltjes voor te hebben, wel haringen. :ba:

25 jun 2012 0:31

Een mini impressie van de dag
Een GT2 is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar OVERHANDSCHOENEN????
5492554946
Taxihans on the move
5492654945
5494354942
5494154944
Laatst bijgewerkt door Porschebrom op 25 jun 2012 23:09, in totaal 2 keer bewerkt.

25 jun 2012 7:08

Organisatie heel erg bedankt! :cheers: Ik heb een hartstikke leuke dag gehad! :cheers:
Zo ervaar je hoe listig een Porsche op leeft kan zijn. :drive:

25 jun 2012 12:07

Jongens wat een dag! En NAT!
Maar een lekker ontbijtje (met gekookt eitje), mooie rit door de Veluwe, goede lunch en toen de baan in.
Viel toch wel tegen.
Grootste leermoment, DOORTRAPPEN MET ABS REMMEN EN BLIJVEN STUREN.
Mooiste moment: de kangoeroe hop van Hans toen Ellen probeerde om 'm van z'n sokken te rijden.
Domste moment: Hans haalt NA afloop van de dag zijn regenlaarzen uit de auto!

Kortom een waardevolle dag!
54929
Voor alle foto's van de dag; kijk in mijn Picasa album.

25 jun 2012 12:52

Was een super dag, helaas niet met een P maar wel met een BMW.
Ondanks de regen hebben we ons niet uit het veld laten slaan en erg genoten!
Veel geleerd, over wat de auto kan maar ook over wat jij zelf 'maar' kunt.

Cor, Hans en Johan, hartstikke bedankt voor deze leuke en leerzame dag!

P.s: foto's komen later vandaag!

Edit: mijn internetverbinding werkt wat tegen, dus die foto's komen wat later!
Laatst bijgewerkt door Riicharrd op 25 jun 2012 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jun 2012 17:10

heb niks gemist; hou niet van regen :mrgreen:

25 jun 2012 20:44

Ik ben benieuwd naar alle pica's die gemaakt zijn. :popcorn:

25 jun 2012 20:50

Super dag gehad zelfs met regen.
@RuBoxs dit moet je doen je leert echt de auto kennen.
Was allemaal top geregeld :res:
Ik had hem toch redelijk onder controle naar een tijdje 8)

Echt leuk om te doen :thumleft:
Hans,Cor en Johan :cheers: :cheers: :cheers:

25 jun 2012 21:10

Nu maar zien dat we er een groot evenement voor allemaal van gaan maken (dit keer Porsche only), de test is echt geslaagd en ook wij leren van alles. (ontwijken, springen, rennen en over water lopen :mrgreen: ) Volgende week even kijken of mijn paraplu er nog staat, althans wat er van over was.

25 jun 2012 21:12

er is iemand laks met foto`s een kleine hint kan soms voor wonderen zorgen. :ba:

25 jun 2012 23:17

Sandman schreef:Als er 2-de helft augustus, of eerste helft september weer een mogelijkheid is, ben ik er graag bij.

Anders is dit misschien nog iets, in oktober.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=35134&hilit=Elite

25 jun 2012 23:45

Ik weet niet of jullie het in de gaten hebben maar mijn foto's staan al vanaf 12 hr. op mijn openbare Picasa site. :shock:
Laatst bijgewerkt door sarsrich op 26 jun 2012 0:03, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jun 2012 23:55

Ja, gezien. Maar ik was er niet bij. :mrgreen:

26 jun 2012 8:33

Die heb ik gezien Rich :thumleft: maar daarom zei ik ook "er is iemand laks met de foto`s, hij zal wel erg druk zijn denk ik maar zo :mrgreen:

26 jun 2012 19:41

Ja, we willen foto's zien.
en nog van een week eerder (vcm) toch Ber :twisted:

Ik zal proberen om ook nog wat foto's te plaatsen.
Plaats een reactie