Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

toertocht limburg

15 maart 2005 23:16

heeren,

in het paasweekeinde ben ik van plan een (half) dagje te gaan toeren in de heuvels van limburg met als startpunt maastricht. heeft er iemand nog een leuke routebeshrijving voorhanden?

groeten joep

15 maart 2005 23:27

Richting Vaals, drielandenpunt.
Vijlen, Epen, Mechelen. Mooie omgeving waar het lijkt of je in het buitenland bent.Gewoon toeristische route nemen, kun je bij de VVV van Vaals opvragen, wel oppassen, is ook wandel-fietsgebied.

15 maart 2005 23:42

Rij de Mergellandroute! Prachtige omgeving, mooie weggetjes, pittoreske dorpjes! :wink:

16 maart 2005 1:49

SPEEDY944 schreef:Rij de Mergellandroute! Prachtige omgeving, mooie weggetjes, pittoreske dorpjes! :wink:

En ontzettend veel andere auto's :(
De Mergellandroute rijd ik niet (meer) in het weekend, zeker niet in het Paasweekend.
Back-to-topic: zijn er nog andere route-suggesties dan die van RS-R? Want ik ben ook verliefd op dat stuk Limland.

16 maart 2005 2:11

Wij zijn met een paar Porscherijders een rit in elkaar aan het steken door Belgisch en Nederlands Limburg.
We zitten nog maar in de beginfase , maar als hij klaar is en een datum vastligt laten we het jullie heel zeker weten :wink:

16 maart 2005 2:14

911-lover schreef:Wij zijn met een paar Porscherijders een rit in elkaar aan het steken door Belgisch en Nederlands Limburg.
We zitten nog maar in de beginfase , maar als hij klaar is en een datum vastligt laten we het jullie heel zeker weten :wink:

jajajaahhhhh .... :D :D een Porscheritje over de Luikersteenweg in St Truiden ensow ... :D :D

Dirk
:wink:

16 maart 2005 2:17

HAHAHAHAHA Maar dan moeten wij er een avondrit van maken :wink:
Door de dag zie je er niet veel 8)

Afbeelding

16 maart 2005 8:07

ja ja ja ja ja ja ja zo kan ie wel weer maar inderdaad overdag is het rustig maar 's avonds brand de lamp(letterlijk/figuurlijk)

De foto heeft wat weg van die knal bij de nieuwe rotonde.

Maar leuke route door Limburg,inderdaad mergelland route dan zie je het halve heuvelland en zuid-limburg---->heel leuk,kan hem al bijna met de ogen dicht rijden ! :oops: nee toch maar neit,houd wel rekening bij goed weer met veel /veel motormuizen en HD'ers :wink:

16 maart 2005 8:20

lijkt mij ook een leuke toerrit.
En met mooi weer is het idd of je geheel in het buitenland bent in dat heuvelachtige gebied.

16 maart 2005 10:32

Ik weet nog wel wat leuke ritjes (via Simpelveld, Gulpen, Slenaken, etcetera) door het Zuidelijk Limburgs (mijn)gebied. Dat zijn alleen geen officiële ritten en er is geen documentatie van.

De plaatselijke VVV's bieden wellicht mogelijkheden...

16 maart 2005 13:32

Gewoon op de bonnefooi er naar toe, kunt ook altijd nog via de Voerstreek richting Ardennen. :idea:

16 maart 2005 15:19

In midden en noord Limburg is het ook goed rijden hoor, en minder druk.

16 maart 2005 17:14

michael schreef:In midden en noord Limburg is het ook goed rijden hoor, en minder druk.

Mwah, niet te vergelijken met het Zuiden.

16 maart 2005 19:41

Ken je de mooie weggetjes dus niet. Probleem met het zuiden is dat het er in het weekend altijd kotsvol is [met mooi weer], je kunt dan nergens fatsoenlijk meer rijden.

16 maart 2005 19:53

dirkie schreef:
911-lover schreef:Wij zijn met een paar Porscherijders een rit in elkaar aan het steken door Belgisch en Nederlands Limburg.

jajajaahhhhh .... :D :D een Porscheritje over de Luikersteenweg in St Truiden ensow ... :D :D

Dirk

Ik zal goed opletten wanneer ik er voorbij scheur Dirk! Dit weekend ben ik in Leuven met de Porker. Misschien neem ik de alternatieve route langs St. Truiden i.p.v. Antwerp/Brussel; toeristisch veel interessanter.

16 maart 2005 20:37

RS-R schreef:
michael schreef:In midden en noord Limburg is het ook goed rijden hoor, en minder druk.

Mwah, niet te vergelijken met het Zuiden.

michael schreef:Dan ken je de mooie weggetjes dus niet. Probleem met het zuiden is dat het er in het weekend altijd kotsvol is [met mooi weer], je kunt dan nergens fatsoenlijk meer rijden.

Ok, steek maar eens een mooi ritje in elkaar, Michael.
Hebben we tenminste een smoes om een Michael-mini-meeting te houden.

16 maart 2005 20:52

Ik woon zelf in Noord Limburg en inderdaad toen ik de "P" net een weekje had ben ik met ut kappie eraf de MAASDORPEN af gereden, dan zie je pas weer eens hoe mooi het in je eigen omgeving is ! Dus pak die bak en ga de maasdorpen af en vergeet niet te stoppen om een bakje of als het kan een pilsje te vatten :P in: Arcen , Baarlo , Kessel , Neer......... ennnnnne Blerick niet vergeten Sur Meuse aan de Maas.

16 maart 2005 20:54

Als het met pasen goed weer is is het in zuid limburg inderdaad mega druk, gewoon ff doorrijden via Vaals naar Spa.

16 maart 2005 21:31

Dekkie-C4-91 schreef:Ik woon zelf in Noord Limburg en inderdaad toen ik de "P" net een weekje had ben ik met ut kappie eraf de MAASDORPEN af gereden, dan zie je pas weer eens hoe mooi het in je eigen omgeving is ! Dus pak die bak en ga de maasdorpen af en vergeet niet te stoppen om een bakje of als het kan een pilsje te vatten :P in: Arcen , Baarlo , Kessel , Neer......... ennnnnne Blerick niet vergeten Sur Meuse aan de Maas.

Hee Dekkie, interesse om een rit in elkaar te flansen?

16 maart 2005 21:43

michael schreef:Hee Dekkie, interesse om een rit in elkaar te flansen?

Scroll eens een beetje naar boven. Dan zie je dat we met een paar Porschisten bezig zijn om zo'n rit in elkaar te steken. :wink:
Tenzij je natuurlijk dit seizeon twee verschillende ritten in de wondermooie Limburgen wil rijden :D

16 maart 2005 21:48

911-lover schreef:

Scroll eens een beetje naar boven. Dan zie je dat we met een paar Porschisten bezig zijn om zo'n rit in elkaar te steken. :wink:
Tenzij je natuurlijk dit seizeon twee verschillende ritten in de wondermooie Limburgen wil rijden :D

Hoe meer ritten hoe beter, des te groter is de kans dat je er een kan meerijden :drive:

16 maart 2005 21:58

Hoe meer ritten hoe beter, des te groter is de kans dat je er een kan meerijden

Juist dat bedoel ik :D .

16 maart 2005 22:02

michael schreef:
Dekkie-C4-91 schreef:Ik woon zelf in Noord Limburg en inderdaad toen ik de "P" net een weekje had ben ik met ut kappie eraf de MAASDORPEN af gereden, dan zie je pas weer eens hoe mooi het in je eigen omgeving is ! Dus pak die bak en ga de maasdorpen af en vergeet niet te stoppen om een bakje of als het kan een pilsje te vatten :P in: Arcen , Baarlo , Kessel , Neer......... ennnnnne Blerick niet vergeten Sur Meuse aan de Maas.

Hee Dekkie, interesse om een rit in elkaar te flansen?

Ik had gedacht om te starten in Blerick, en dan via grubbenvorst, Lottum, broekhuizenvorst, bij Wanssum de maas over en dan de toerristische route terug naar Arcen te rijden om daar bij de brouwerij een pintje te pakken. Dan eventueel langs de maas terug naar Venlo om daar op de hei nog een paar mooie foto's te maken.

16 maart 2005 22:32

911-lover schreef:

Niet alle ideeën leiden ook daadwerkelijk (al) tot een toertocht. :oops: :wink:

16 maart 2005 22:32

911-lover schreef:

Ik zat Michael te prikkelen om een ritje door "zijn" mooie noord/midden Limburg uit te zetten omdat jij al in het diepe (Nederlandse) zuiden bezig was :wink:
Plaats een reactie