24 maart 2005 21:27
24 maart 2005 21:45
dentalporsche schreef:Wanneer is de leukste dag om heen te gaan. Wanneer zijn de porscheraces?
11 apr 2009 20:20
11 apr 2009 20:29
11 apr 2009 20:51
12 apr 2009 12:02
12 apr 2009 20:47
12 apr 2009 21:34
12 apr 2009 21:37
12 apr 2009 21:43
FROST schreef:Als ik dan bedenk dat Zandvoort er morgen weer dik geld voor gaat vragen...
12 apr 2009 21:48
12 apr 2009 22:08
12 apr 2009 22:19
12 apr 2009 23:12
13 apr 2009 0:01
13 apr 2009 12:21
13 apr 2009 12:24
Ik zou zeggen, laat je niet gek maken door al die slechte reviews, ga (hem) ZELF kijken en oordeel dan.
13 apr 2009 23:27
De jaarlijkse Paasraces op Circuit Park Zandvoort stonden vooral in het teken van de première van een nieuwe Nederlandse autosportklasse, het Dutch GT4 Championship. Met deze klasse heeft Zandvoort voor het eerst sinds een aantal jaren weer een multimerk-kampioenschap binnen de gelederen. Met een startveld van 22 auto’s, spectaculaire sportwagens van merken als Aston Martin, BMW, Corvette, Ginetta, Ford Mustang en Porsche bood het kampioenschap volop spektakel. De reacties van het publiek waren dan ook bijzonder enthousiast.
De autocoureurs Phil Bastiaans en Christiaan Frankenhout hebben tijdens de paasraces op circuit Zandvoort de hoofdrace van het Dutch GT4 Championship gewonnen. Het duo bestuurde in de race over 50 minuten om beurten een Porsche 997. Solorijder Pim van Riet reed zijn Aston Martin naar de tweede plaats in de nieuwe ereklasse van de Nederlandse autosport. Menno Kuus en Quint Engel eindigden in een Ginetta op de derde plaats. De hoofdrace in het Dutch Gran Tursimo 4 bracht het spektakel waar de liefhebbers op hoopten. Ook in de paddock. Het team van toprijder Jeroen Bleekemolen trok zich vlak voor de start terug uit onvrede over een plotselinge regelwijziging. Bleekemolens Corvette C6 belandde daardoor zeer tegen zijn zin achteraan op de startgrid.
In de race was het team van Jan Lammers en prins Bernhard van Oranje een van de smaakmakers. Bernhard reed wat ruw, maar hield zijn Ford Mustang in de eerste helft van de race voor in het veld. Lammers nam na de verplichte pitstop het stuur over en veroverde de koppositie. De ervaren Lammers vergde niettemin iets te veel van de Mustang; de bolide gaf acht minuten voor het einde de geest.