De aanleiding…Zo’n 2 maanden geleden hadden Wout (Sandman) en ondergetekende een mini-mini (idd met z’n tweeën) meeting op vliegveld Hilversum. Gewoon lekker in het zonnetje zitten met een bakkie koffie even bijkletsen en over de (heilige) koetjes en kalfjes keuvelen. Daarna mekaars liefjes nog even bewonderen en daar ging ’t mis… Wout’s auto stond te glimmen als of hij in de showroom stond en die van mij zo als die er al 11jr uit ziet onder ’t stof smerige velgen etc... Voorzichtig zei Wout je mag ‘m wel eens wassen. Ben nooit zo’n poetser geweest (understatement) en 4x per jaar wassen vond ik wel best, ik heb ’t ding immers om mee te rijden
. The Sandman stelde voor om samen eens een keer mijn auto onder handen te nemen, je kent ‘m niet meer terug beloofde hij! Nu heb ik niets tegen een mooie gepoetste auto het is alleen “So not me” om te gaan poetsen, deze tijd kan ik immers ook gebruiken om te rijden… Maar mijn eigen auto niet terug kennen, in positieve zin, sprak me ook wel aan. Afgesproken om onze volgende mini-meeting er een 964-detailing dagje van de maken, en onze beide Porsches eens lekker te laten glimmen!
Het verschil is missschien op deze foto's niet zo goed te zien maar geloof me, het was enorm
De Planning!Gisteren moest het er dan van gaan komen, beide de hele dag vrij en dus voldoende tijd om 2 auto’s onder handen te nemen. Om 8u moest het beginnen anders zouden we het volgens Wout niet redden. Nu heb ik sinds ik werk niets meer tegen vroeg opstaan, wie had dat 30 jr geleden kunnen denken, maar ik kon me niet voorstellen dat als we om 10u zouden beginnen we niet klaar zouden zijn om 16u! Hoe naïef kan iemand zijn en wie die “iemand” is dat vult de lezer maar in.
De volgorde van het programma zou zijn (in het kort):
1. In het sop zetten om te weken
2. Wassen met shampoo
3. Kleien
4. Afspoelen en drogen.
Vervolgens onderweg naar “de schuur” waar de rest van het equipement stond om te:
5. Polishen 1e hit met (ben de naam even kwijt)
6. Polishen 2e hit met (zelfde spul)
7. Polishen 1e hit met (fijner spul)
8. Afterfinish
9. In de was zetten.
@Wout, zet nog eens een keer het volledige programma hier neer aub, je snapt dat een simpele ziel als ik, die zijn auto 4x per jaar wast één per jaar in de was zet de weg volledig kwijt ben
Als extra zouden we nog even de “nieuwe” achterlichten + reflectorbalk, die ik heb overgenomen van John964, verwisselen.
De uitvoering.Direct na het wassen van beide auto’s auto bracht Wout een grove wijziging aan in de planning, we doen alleen jouw auto vandaag, voor die van mij hebben we geen tijd (huh?)…
Dus alleen met mijn auto naar Wout’s schuur waar hij normaliter aan zijn beide Porsche’s kan werken. Daar aan direct aan de slag met deel2. Met verbazing heb ik gekeken naar de diversiteit van pads-poetsmiddelen voor lak/raam/velgen/interieur/banden/rubbers etc… you name it. Wout begon direct met uitleggen waar het voor diende en wat het beschermde.
Om een lang verhaal kort te maken, leest er nog iemand mee(?) , Wout en ik onder zijn bezielende supervisie zijn tot 20.00 uur bezig geweest om mijn 964 er weer uit te laten zien als nieuw. En inderdaad, ik ken ‘m niet meer terug. Zoals mij buurman zei: Hij staat te glimmen als een hondelul in de maneschijn! Ga snel een afspraak maken voor een nieuw kap en dan is ie weer helemaal top!
Wout, fijne gozer, ontzettend bedankt voor je hulp en het pushen van mij in de goede richting
Ben het met je eens een auto moet naast dat hij technisch in orde is, er ook optisch goed uit zien, ik zal mijn best doen ‘m mooi te houden.
Laatst bijgewerkt door
PieterZ op 13 jul 2013 22:22, in totaal 2 keer bewerkt.