Gezocht: Mooie porsches met dito eigenaar WieYpsilon, een vereniging van familieleden en naasten van mensen met een psychotische kwetsbaarheid, organiseert in samenwerking met Altrecht ggz en de Loods, een Porscherit voor hun leden en patiënten ter attentie van haar dertigste jubileum.
WatEen Porscherit van een uur door het mooie gebied rond Lage Vuursche. Na een welkomstdrankje en kennismaking met alle Porscherijders en genodigden, zullen er koppels worden gemaakt voor de Porscheritten. De middag wordt afgesloten met een (alcoholvrije) borrel.
Waarom‘Omdat het niet gek is om je dromen waar te willen maken’
‘Een rit in een Porsche is voor veel jongeren een droom. Voor jongeren met een psychotische kwetsbaarheid lijkt deze droom vaak onbereikbaar’, vertelt Harold (32 jaar).
Harold heeft een psychotische kwetsbaarheid. ‘Ik studeerde industriële automatisering aan de HTS toen ik mijn eerste psychose kreeg. Mijn ambitie om ooit ingenieur te worden heb ik door mijn kwetsbaarheid moeten opgeven. Door het besef dat deze ziekte mij allerlei beperkingen oplegde ben ik door een diep dal gegaan. Ik verloor mijn studievrienden, zat vaak thuis en voelde me eenzaam ondanks de steun van mijn ouders. Er volgde een tweede psychose en ik werd opgenomen bij een ggz-instelling. Ik heb mezelf vanuit een klinische opname weer teruggevochten naar zelfstandig wonen met begeleiding. Door mijn therapie en medicatie lukt het me redelijk stabiel te leven, ook al weet ik dat ik mijn grenzen heel goed moet bewaken. Daarnaast probeer ik me niet teveel te richten op wat ik niet meer kan, maar op zoek te gaan naar wat ik wel kan. Zo heb ik mijn oude passie: techniek weer opgepakt. Tegenwoordig klus ik met veel plezier bij een autogarage. Het contact met klanten maar ook met mijn collega’s geven me het gevoel weer ‘mee te kunnen doen’. Zonder de steun van mijn familie had ik het niet gered, zij zijn er altijd voor me geweest ook al begrepen ze soms niet wat er met me aan de hand was.
Met dit ‘Porsche evenement’ kan er voor veel jongens die ik ken een droom worden gerealiseerd en wellicht een passie worden hervonden. Voor hun familieleden is dit evenement een gezellig samenzijn om ervaringen te delen en hun zorgen even te vergeten. Help jij ons dit waar te maken? ’
WanneerOp zondag 5 oktober, van 13.00uur tot 16.00uur. Locatie: De Loods, Fornheselaan 212-B, 3734 GE Den Dolder.
AanmeldenHeb jij een mooie Porsche en zet je je graag in voor een kwetsbare doelgroep? Meld je dan aan door een mail te sturen met je gegevens naar
porscheritypsilon@gmail.com.
Namens de organisatie alvast bedankt!
Fieke, Bert en Djurre
Laatst bijgewerkt door
Djurre op 18 aug 2014 13:09, in totaal 1 keer bewerkt.