Nee, ik heb geen route uitgestippeld: het was een georganiseerde trip...
De trip was georganiseerd door een ander forum (ik weet niet of ik hier andere fora mag noemen, maar ik doe het toch maar: deze trip was georganiseerd door 'Die Deutschen Klassieker', oftewel DDK, een Brits forum speciaal voor de klassieke (pre impactbumper) Porsches en replica's.
Het was georganiseerd door twee Schotten die op dat forum actief zijn en die hadden voor de accomodatie gezorgd (echt helemaal top:
http://www.lochtay-vacations.co.uk/acco ... cabins.htm ) en de routes uitgestippeld.
Het weekend was van vrijdag t/m maandag waarbij 's vrijdags de rit naar de cabins de eerste 'georganiseerde trip' was: we verzamelden in Gretna, zijn daarna doorgereden naar Falkirk en van daar door naar Killin (waar de Lodges zijn). Dat waren voor mij 3 even lange ritten: eerst vanaf de ferry (Newcastle) naar Gretna (1,5 uur), dan 1,5 uur rijden naar Falkirk en dan door naar Killin in 1,5 uur. Dat was top geregeld. En op maandag was die rit in omgekeerde volgorde gepland met in plaats van Falkirk een stop in Glasgow. Omdat ik echter de veerboot moest halen, ben ik maandagochtend direct doorgereden naar Newcastle...
Op zaterdag hebben we de Schotse binnenlanden gedaan en een route van zo'n 250 km gereden. Die zaterdag was eigenlijk de opmaat voor de geweldige toer die we op zondag hebben gedaan van 600km. Dat lijkt heel veel (en dat is het eigenlijk ook wel), maar de dag is echt voorbij gevlogen en ik had niet het idee dat ik 600km had gereden!

Je zult ongetwijfeld gezien hebben dat er niet alleen 'oude Porsches' deelnamen, maar iedereen die meereed had wel een oude Porsche. Soms waren ze die nog aan het restaureren, of was die net voor het weekend stuk gegaan en dus waren ze gekomen met hun andere Porsche. Er waren 30 (!) Porsches. 5 daarvan hebben -helaas- niet het hele weekend deel kunnen nemen en zijn om verschillende redenen uitgevallen...