De volgende morgen was het zalig wakker worden met het geluid van huilende motoren op de Ring. Je bent freaky of niet.
Na het ontbijt richting Nürburg terug om de bende voor de Sound Nacht op te wachten. Een deelnemer had vertraging doordat hij onderweg tegen gehouden werd door een anonieme BMW van de politie.
Uiteindelijk vond iedereen de weg naar de lunchlocatie.
Sommige deelnemers probeerden anoniem te blijven...
Na de lunch ging het richting Stuttgart via Koblenz. We reden voorbij de Ring en volle parkings. Velen hadden eigenlijk al zin om daar te blijven om naar de wedstrijd te kijken die aan de gang was. Het is te zeggen, die lag wel stil doordat er teveel mist hing...
Het begon heel rustig aan ons ritje, maar éénmaal op de Autobahn werden de paardjes toch deftig losgelaten waar mogelijk.
Na het inchecken in het hotel was er nog wat vrije tijd die werd ingevuld door een borrel aan de bar.
Rond 18u ging het richting Porsche Museum. Buiten langs het gebouw hoorden we al het gebrul van enkele modellen die aan het repeteren waren. Een 918 aanschouwen aan de ingang en de sfeer zat er al in.
Enkele minuten na 19u (de Duitse Punktlichheit is ook niet meer als vroeger) begon een 3uur durend spektakel. Het begon bij de 356 om te eindigen de 918. Commentaar werd geleverd door de respektievelijke piloten of ingenieurs van toen en nu.
Soms ging het wel wat snel dat Duits en meer dan één maal heb ik de clou van een grap gemist
, maar bon daarvoor waren we daar niet.
Enkele sfeerbeelden (volledig album te bekijken op
https://www.facebook.com/RUFIEevents)
Hoogtepunten vond ik de 917, twee oude F1's (man wat ging dit luid), en uiteraard de 918.