Naar aanleiding van positieve reacties in een ander topic wil ik hierbij een aankondiging maken voor een wijnproeverij bij mij in de winkel aan de Leusderweg in Amersfoort. Het lijkt mij het meest handig om dit op een zondagmiddag te doen zodat er ruim voldoende parkeerplaatsen zijn!
Het idee is om een uitgebreide proeverij te houden met een stuk of 10 wijnen gericht op het najaar. Mijn assortiment bestaat uit wijnen die samen met de andere 7 winkels van Wijnkoperij De Gouden Ton op basis van exclusiviteit worden verkocht...dat wil zeggen dat het in principe alleen in onze winkels verkrijgbaar is een enkele andere detaillist daar gelaten. Veel biologisch geproduceerde wijnen, gevestigde namen, nieuwe domeinen en kleinschalige excentriekelingen.
Ik zal de wijnen van uitgebreid commentaar voorzien en in informele sfeer wat bijdragen aan de wijnkennis. Geproefd wordt er uit glazen van Riedel, de absolute top op glaswerkgebied.
Alle wijnen uit het assortiment kunnen die dag worden aangeschaft met 10% korting en in een ruime straal om Amersfoort ook aan huis geleverd.
Normaal reken ik € 30 p.p. voor een ruim 2 uur durende proeverij met wijnen in de prijsklasse tussen € 8 en € 20. Uiteraard met wat heerlijk brood van het Vlaamsch Broodhuys (doe ik er bij op zaterdag) en heerlijke kaas en vleeswaren.
Voor forummers reken ik € 25 waarvan € 5 de donatiepot invloeit.
Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat graag en zal ik een lijstje met proevers neerzetten. Minimale bezetting is 12 personen.
Ik zal hieronder 2 data roepen zodat er bekeken kan worden wat het beste uitkomt. Gaarne je voorkeur vermelden.
Zondag 12 oktober
Deelnemers:
- Ewout 2*
- Harley 2*
- De Fiscalist 1*
- Horn 1*
- Johann 1*
- Bouwie 2*
- Gaius 1*
Dank voor de aandacht.
Groet,
Arjan
Laatst bijgewerkt door
giulia op 28 sep 2014 11:09, in totaal 4 keer bewerkt.