Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

SuperCarSunday @ Assen

08 jun 2015 9:20

Goedenmorgen allen.

Gisteren was SuperCarSunday, tijdens Viva Italia, op Assen. Daar ben ik even heen gereden om wat foto's te maken. Maar ook om te kwijlen bij al het moois wat zich daar verzamelt. Dat was niet voor niets, er waren een flink aantal supercars. Zelfs wat hypercars :D

Via een goede foto-deal die ik heb met Toyo tires Benelux had ik het geluk met een pers hesje rond te mogen lopen. Voor het eerst op het TT Circuit. Ik moet zeggen dat ze alles daar erg goed geregeld hebben! :cheers:

Hierbij vast een paar, snel bewerkte, foto's

Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: SuperCarSunday @ Assen

08 jun 2015 9:44

Dat zijn mooie plaatjes!
Weer wat gemist zo te zien :cry:

08 jun 2015 10:26

Ja, er reed een hoop serieus dik spul rond!

4 of 5 Koenigsegg's, 2x Carrera GT, 2x een P 918. Die LFA :king: :king: , Perridon was er met z'n Veyron grand vitesse. (klein mannetje trouwens), 2x LaFerrari, een Enzo, diverse McLarens (helaas GEEN P1). Ik heb me wel vermaakt! :thumleft:

08 jun 2015 14:12

Vergeet ook de GT3RS in zowel wit als Lava Orange niet en het waren 4 Koenigsegg's :wink:
Was een mooi dagje en heerlijk gereden.

08 jun 2015 15:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De blijdschap!
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal nu stoppen met IMG'tjes. Anders wordt het topic zo traag. Meer zien? Kijk even op mn Facebook pagina!

KLIK!!

08 jun 2015 15:50

Kickeuuuhhh!!!

Ook een F40.....nou baal ik helemaal dat ik dit gemist heb.. :bang: :bang:

Ik ga je facebook maar niet bekijken :lol: :cry: :wink:

08 jun 2015 16:26

Laat aub even weten of de foto's voor jullie nog zichtbaar zijn. Heb wat in het album aangepast. Dus ik betwijfel het....

08 jun 2015 16:45

ik zie ze allemaal nog welke je hier hebt gepost...

08 jun 2015 17:51

Het was gisteren fraai weer en uiteraard fraaie auto's gezien...omdat het italiaans aan moest doen ben ik in stijl met de 2 wieler gegaan. Met toersnelheid had ik asfalt zat:

64935

08 jun 2015 22:34

Archiebald schreef:[/url]

KLIK!!

mooi, die gepande foto's :thumleft:

08 jun 2015 23:07

Donkergrijs metallic Porsche 964 carrera 2 reed in de paddock.
Zag ik later op de A28 richting Hoogeveen.................absoluut geen standaard motor, wat een bloedsnel apparaat zeg.

09 jun 2015 16:24

olle griese schreef:mooi, die gepande foto's :thumleft:

Dank! :D Was lastig vond ik. Wel zon/geen zon, reflecties op de auto als je net te vroeg of te laat klikte. Dik 1000 foto's gemaakt, uiteindelijk 106 geschikt genoeg bevonden om online te zetten :)

09 jun 2015 17:51

thedutchguy schreef:Donkergrijs metallic Porsche 964 carrera 2 reed in de paddock.
Zag ik later op de A28 richting Hoogeveen.................absoluut geen standaard motor, wat een bloedsnel apparaat zeg.

Ik denk dat ik weet wie dat is. Als dat hem is dan houdt een 458 hem niet bij :drive:

09 jun 2015 17:59

dat geloof ik graag .
Weet jij iets van de motor specs?

09 jun 2015 18:11

http://rennlist.com/forums/964-forum/79 ... atios.html

09 jun 2015 20:24

THNX, ja hoor dat is'm briljante machine! :thumleft:

09 jun 2015 20:27

700pk/862Nm

09 jun 2015 21:14

PTT schreef:http://rennlist.com/forums/964-forum/792433-964-tt-build-need-help-with-gearbox-choice-ratios.html

holy shit net even dat hele artikel gelezen! wat een f$%^&ckng mooi verhaal. echt heel erg cool om dat te doen met een auto!

09 jun 2015 21:26

thomas1665 schreef:
PTT schreef:http://rennlist.com/forums/964-forum/792433-964-tt-build-need-help-with-gearbox-choice-ratios.html

holy shit net even dat hele artikel gelezen! wat een f$%^&ckng mooi verhaal. echt heel erg cool om dat te doen met een auto!

Thanks!

09 jun 2015 21:48

Op Assen slechts 1 rondje kunnen doen! Ik kwam van de Porsche Slalom in Lelystad en dat was niet echt mijn ding. Hele rondje in m'n eerste versnelling niet echt lekker voor de auto. Dus de derde sessie overgeslagen en rond een uur of drie richting Assen gereden.
Daar aangekomen heb ik me langs alle 'officials' richting de baan gehannes: 'heef u een kaartje?', 'ehm, nou ja ik heb ergens in mijn telefoon een email waarin staat dat ik mag meerijden...hoe kom ik op de baan?' na 4 verschillende 'checks' bevond ik me ineens in de paddock...haha
Helm op, handschoenen aan en ik werd zo de baan op gelaten. Was alweer een jaartje geleden dat ik op Assen gereden had dus even rustig bandjes opwarmen dacht ik. In mijn spiegel zag ik een LFA dichterbij komen en die heb ik maar even voorbij gelaten om daarna aan te haken. Bij het uitkomen van de laatste bocht voor het rechte eind ging ik iets te gretig op het gas en moest behoorlijk sjorren om het zaakje onder controle te houden. Dat moet er grappig uitgezien hebben vanaf de tribune.
Ik had net voor het eerst E85 getankt in Meppel en moet nog even wennen aan de 862Nm (ipv 745Nm op 98). Toch weer iets anders...
Anyway, uit mijn ooghoek zag ik nog net dat we afgevlagd werden (zwart/wit) en begon me af te vragen of dat nou voor mij was of dat er een ander onderdeel op de baan startte.
Ik besloot dat het een goed moment was om weer terug te rijden naar Amsterdam.

10 jun 2015 7:30

Jammer dat je er pas "zo laat" was... Had die 964 graag even in actie gezien! Rond 15:00u deed ik een rondje over de paddock (na bijna de hele dag in bocht 1 te hebben gestaan)

10 jun 2015 9:44

Was een mooi evenement, al heb ik niet gereden. Was me ook onduidelijk waar je dat moest regelen, stond niet duidelijk op de site van de organisator. Volgende keer maar eerder navragen.
Een showautoticket gaf wel een mooie parkeerplaats, pal achter de Koenigseggs...

10 jun 2015 9:51

964TT schreef:700pk/862Nm

100PK extra door de E85 benzine? Bizar.

10 jun 2015 11:25

Cazzo Super Veloce schreef:
964TT schreef:700pk/862Nm

100PK extra door de E85 benzine? Bizar.

Yup, I know. Maar je verbruikt ook wel een stuk meer. E85 is een stuk klopvaster en de motor loopt op een veel lagere temperatuur, ideaal voor een tiktje meer turbodruk.
Inmiddels heb ik een standalone ECU dus turbodruk en timing wordt automatisch bijgesteld afhankelijk van het % alcohol.
Laatst bijgewerkt door 964TT op 10 jun 2015 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jun 2015 16:34

Heb je dan ook 2 injectoren per cilinder? Zoals RONIN die 680 pk uit een 1.8l motor peutert? :mrgreen:

BTW Ik reed achter je tussen Assen en Hoogeveen in de SLS.
Plaats een reactie