Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
01 nov 2015 15:51
Post hier je geplande trackday, met Porsche of je andere circuitauto.
Altijd leuk om PF-ers life te ontmoeten op het circuit.
Mijn eerstvolgende trackday: 9-11 Spa met Driving Fun
Kijken of het "nieuwe" Intrax-onderstel een beetje werkt.
01 nov 2015 18:56
Leuk. 11-11 eentje gepland op Zandvoort.
01 nov 2015 19:18
Waarschijnlijk 7-11 op Spa met bmw driversclub (ook steeds meer P's)
Weet nog niet of de 325i meegaat of de 964.
3 weken geleden op Bilsterberg gereden. Duur en een enorme afknapper. Leuk testbaantje voor een uur, maar geen echt circuit, met overdreven regelgeving
Transponder vergeten te monteren: 5000,- euro (geen typefout) boete. Overigens moesten we daar blij mee zijn, want het was 10k!,
01 nov 2015 19:26
wat is een transponder?
01 nov 2015 20:03
Voor de tijdwaarneming dacht ik
Op zaterdag 14 - 11 in de middag op Zandvoort
01 nov 2015 20:11
Bijzondere regelgeving ook.. buitensporig en waarom?
01 nov 2015 21:00
Gister op Assen gereden. Op 12-11 Spa met Driving Fun. Met een E36 325i.
Assen, was met vrijrijden.nl, dus drukker met ontwijken van koelvloeistof lekkende auto's dan met het rijden van nette lijnen en rondetijden.
01 nov 2015 21:26
Bilsterberg staat onder direct toezicht van Berlijn
1 db teveel en je kunt naar huis om 12u met de hele club, ook al heb je met z'n allen voor de hele dag betaald.
Ze zijn bang voor geluidsoverlast, alleen niemand weet waarom want in de omtrek is geen levend wezen te bekennen.
Beetje doorgeslagen.
Tip; vrij rijden is leuk voor een versleten Sierra.
Betaal liever wat meer voor een fatsoenlijke dag van driving fun, driversclub of Vijverberg met serieus publiek, serieus geprepareerde auto's , een briefing en goede controle op rijgedrag.
Dan heb je de kans dat je weer heel thuiskomt
01 nov 2015 21:29
Weet ik Hans, rij normaal gesproken ook altijd bij DF.
02 nov 2015 13:04
Net Intrax aan de lijn, uitgenodigd voor GP-elite training op 3-12
Aangezien ik op het gebied van afstellen onderstel nog een nitwit ben is dat wel fijn.
Donald Molenaar biedt ondersteuning bij het vinden van de juiste afstelling
02 nov 2015 13:10
Ik rijdt meestal 2x per jaar NS (jaarabonnement ben ik na 8 jaar mee gestopt aangezien je in het weekend meer moet wachten dan dat je kunt rijden). Probeer daarnaast minimaal 1x DF te rijden op Francorchamps en NS. Zandvoort, Assen, Zolder en Francorchamps meestal met driversdays.nl. Daarnaast dit jaar de 24u race op Oschersleben (met een BMW) gereden (en uitgereden zonder noemenswaardige pech) met DNRT. Dat is echt een mooi avontuur!!
02 nov 2015 13:10
Ik rijdt meestal 2x per jaar NS (jaarabonnement ben ik na 8 jaar mee gestopt aangezien je in het weekend meer moet wachten dan dat je kunt rijden). Probeer daarnaast minimaal 1x DF te rijden op Francorchamps en NS. Zandvoort, Assen, Zolder en Francorchamps meestal met driversdays.nl. Daarnaast dit jaar de 24u race op Oschersleben (met een BMW) gereden (en uitgereden zonder noemenswaardige pech) met DNRT. Dat is echt een mooi avontuur!!
02 nov 2015 13:20
Cazzo Super Veloce schreef:de ADAC 24h classic race op de Nurburgring, duurt maar 3 uur
02 nov 2015 13:24
Is bijprogramma van de grote jongens
02 nov 2015 13:27
Ik dacht even dat je hem dan 8x reed.
02 nov 2015 13:59
Het is maar net hoe je het organiseert.
Inschrijfgeld DNRT 24h: 1800,-
6 banden verbruikt
1 set remblokken en schijven rondom
1 spoorstang na lichte aanrijding
500 liter benzine (98)
2 liter olie (10w60)
Teamkleding
Preparatie van de auto met nieuwe waterpomp, verlichting, beurtje,snaren, vloeistoffen
Overnachting (alleen tussen training op vrijdag en start op zaterdag) voor het hele team (3 rijders en 7 vrijwilligers voor tanken, brandblusser, monteur, teamchef, verzorging en eten)
Heen en terugreis (het gevaarlijkste deel van het hele evenement, want je bent echt kapot).
Verder moet je bij je hebben:
reservemotor, bak, aandrijfassen, diff, schokdempers, uitlaat, ophanging, veren, radiator, koppeling
(eigenlijk een complete auto in onderdelen)
Als je veel zelf kunt doen (sleutelen) en een paar enthousiaste vrijwilligers hebt en de auto niet afschrijft kom je ruim onder de 10k.
Is veel geld, maar (gedeeld door 3) EN voor once in a lifetime een geweldige ervaring, toch wel betaalbaar.
TIP: Neem een BMW e36 (sorry Porscherijders)
Koop je voor weinig
Gaan niet stuk zolang er maar olie en water in zit
Sturen geweldig
Alles voor te krijgen voor normaal geld (zowel nieuw als gebruikt)
02 nov 2015 14:14
Mij lijkt 500 liter 98 wel aan de lage kant, als je dat alleen over 24 uur verdeeld was het verbruik nog geen 21 liter per uur. Ik neem aan dat er ook nog wat vrije trainingen en kwalificatie gereden zijn dus dan zou het op nog minder uitkomen. Ik heb zelf ook een aantal jaar Endurance gereden bij de DNRT (waaronder ook een aantal keer de 24u Oschersleben, echt geweldig
) maar de Golf TDI waarin ik reed verbruikte 22/23 liter per uur. Heb ook met een BMW E30 325 gereden en dan lag het verbruik rond de 50 liter per uur. Ergens klopt het niet of je hebt heel veel in de pitsstraat gestaan
02 nov 2015 14:26
We hebben plm 2500 km (650-700 rondjes) gereden met een verbruik van ongeveer 1:5,5 (BMW compact 318Ti)
Training was 10 rondjes vrijdagmiddag en 20 rondjes vrijdagavond.
Klopt dus wel aardig denk ik.
Rondetijden lagen tussen de 1.56 en 2.05 (afhankelijk van de rijder en de drukte). Plm. 22 uur rijtijd dus. rest is tanken, tergend langzaam in de pitstraat (max 20kmh en continue controle met lasergun), rijderswissel, reparatie spoorstang, bandenwissel etc. Zoals je weet mag er tijdens het tanken niet worden gesleuteld. Ga uit van een gemiddelde wissel van 4 minuten en verplicht 23 keer wisselen, dan kom je aardig in de richting. Vergis je daarnaast niet in de code 60: Soms wel 10 rondjes achter elkaar met 60 kmh achter elkaar aan sukkelen ivm een ongeval. Je zit dan aan een rondetijd van ruim 4 min. Wel lekker laag verbruik op dat moment
Ik heb de exacte data hier niet bij de hand, maar is iig een aardige indicatie.
02 nov 2015 14:29
Houd zo'n auto dat wel vol, zoveel rondjes
02 nov 2015 14:31
PS
Als een 325i 50l per uur verbruikt, zou ik er maar eens goed naar laten kijken waar het lek zit.
Eén uurtje is voor de snelleren onder ons zo'n 120 km afstand (sommige e30 325's reden 1.48 op de 3,6 km). Een verbruik van 1:2,5 lukt mij alleen met de 996 TT.
02 nov 2015 14:33
Zoals aangegeven
Een e36 is moeilijk kapot te krijgen.
Dit was de 3e endurance voor deze auto. Naast oliewissel ed. niets aan gedaan. Volgens mij heeft het blok er al 200k opzitten (waarvan de eerste 190k op de openbare weg)
Enige wat we naderhand constateerden was een uitgescheurde achterwiel ophanging.
02 nov 2015 14:57
Compact 318ti verbruikt inderdaad flink minder maar alsnog vind ik het weinig over een gehele 24 uur + vrije training en kwali. Op Zandvoort was m'n E30 na 70-75 minuten echt leeg. Rekende met een volle tank van 60 liter maar dit moet 55 liter zijn dus dan kom ik uit op 44 liter per uur. Van Oschersleben weet ik het verbruik niet meer van de E30.
Maargoed jij hebt de liters afgerekend dus dat zal echt wel kloppen, ik was alleen aardig verbaasd. Zelfde geldt voor de hoeveelheid banden welke je verbruikt hebt. Ik heb gehoord dat die nieuwe cupband langer meegaat dan de Toyo R888 waar ik mee gereden heb, maar 6 banden vind ik erg netjes. Volgens mij zaten wij aan de 14 banden voor de complete race. Voorbanden maximaal 4 uur, 1x achterbanden gewisseld. Bandenslijtage van 318ti is van nature wel een stuk gunstiger dan een GOLF V TDI, welke meer koppel en meer gewicht heeft.
02 nov 2015 15:25
Hans44 schreef:We hebben plm 2500 km (650-700 rondjes) gereden met een verbruik van ongeveer 1:5,5 (BMW compact 318Ti)
Training was 10 rondjes vrijdagmiddag en 20 rondjes vrijdagavond.
Klopt dus wel aardig denk ik.
Rondetijden lagen tussen de 1.56 en 2.05 (afhankelijk van de rijder en de drukte). Plm. 22 uur rijtijd dus. rest is tanken, tergend langzaam in de pitstraat (max 20kmh en continue controle met lasergun), rijderswissel, reparatie spoorstang, bandenwissel etc. Zoals je weet mag er tijdens het tanken niet worden gesleuteld. Ga uit van een gemiddelde wissel van 4 minuten en verplicht 23 keer wisselen, dan kom je aardig in de richting. Vergis je daarnaast niet in de code 60: Soms wel 10 rondjes achter elkaar met 60 kmh achter elkaar aan sukkelen ivm een ongeval. Je zit dan aan een rondetijd van ruim 4 min. Wel lekker laag verbruik op dat moment
Ik heb de exacte data hier niet bij de hand, maar is iig een aardige indicatie.
Heb je toevallig foto's van die 318ti?
02 nov 2015 15:36
Volgens mij reed Peter Popeijus van Wielhoven ook mee met een 3-serie Compact Diesel.
Speciaal voor diesel gekozen om de kosten te drukken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.