Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
07 feb 2016 11:21
Beste
Heeft iemand van jullie al eens een rondrit gedaan door Frankrijk (alternatief mag ook) waar je dan bij geusthouses of hotels hebt verbleven.ik zou graag samen met mijn vrouw er 10 dagen met de boxster er tussenuit trekken maar weet niet goed hoe en waar te beginnen en in te plannen.. Wat is bv een aangename km aantal om dagelijks af te leggen? Waar zijn er mooie plekken/routes...
Khoor het graag...
07 feb 2016 11:38
jaren terug voor de kinderen er waren, met de vrouw naar laurabuc geweest in een huisje van een collega, weekje geweest en veel dag tochten gemaakt ,
daarna op de bonnefooi naar Monaco gereden en een hotel gevonden in col de eze,ook daar veel rond gereden.
was een leuke vakantie, totaal iets van 5500 km gereden (in een benz)
07 feb 2016 11:39
Even ongenuanceerd: Alpen ten zuiden van Grenoble en daarbij alle passen nemen. Voor de rest smartphone ter plekke hotels bespreken cq vooraf.
Ikzelf heb daar met de motor heerlijk rondgereden met de zeer fraaie uitzichten....ook de wandelingen naar diverse hutten ter afwisseling.
En blijf uit de buurt van de zuid kust......of je moet voor een dagje naar Monaco willen gaan.
07 feb 2016 17:07
Afgelopen zomer ook in Frankrijk gereden, met name door Bretagne en onder Nantes. Hoeveel kilometers goed te zijn per dag hangt er een beetje vanaf. Als je echt kilometers wilt maken pak je de peage en kun je prima tempo maken, ga je voor leuke(re) kleine weggetjes ben je met een paar honderd KM wel klaar.
Op de terugreis in dit hotel geweest in Etretat. Is een aanrader, waanzinnig uitzicht en een leuk stadje (ietwat toeristisch, leuke restaurantjes).
http://www.dormy-house.com/Dan drink je je kop koffie 's ochtends met dit uitzicht:
07 feb 2016 17:49
Drie woorden: booking dot com....
Gewoon lekker rijden en 's middags op het terras bepalen waar je 's avonds ongeveer wil uitkomen.
Dan even boeken en klaar....
Onze ervaring is dat als je vakantie wil houden (niet te vroeg opstaan, ontbijten, koffie tussendoor, lunch, etc) niet mee dan 150km voor of na de lunch kan doen.
Wel weggetjes binnen door dan...
In 2015 ruim 10.000 km met de 912 op pad geweest in Europa...
07 feb 2016 21:38
Zorgen dat je buiten het vakantieseizoen zit, dan zijn er altijd hotelkamers beschikbaar en het is wat rustiger op de wegen.
Wij boeken nooit een hotel, als we een
vakantie hebben. Om 9.00 uur staan we op, ontbijten, douchen en rond 11.00 uitchecken. Zodra we in de auto zitten dakkie open, de auto voltanken en dan rijden. Per dag rijden we zo'n 300-500 km. Rond een uur of zes gaan we een hotel zoeken, lekker eten en drinken en 's avonds aan de bar de route voor de volgende dag bepalen.
Het is wel prettig als de bijrijd(st)er een beetje kaart kan lezen, navigatie staat alleen aan zodat ik op bochtige wegen kan zien waar de weg naar toe gaat.
Door niets te plannen voor de vakantie in veel verrassende plaatsjes en hotels terechtgekomen, eigenlijk geen negatieve ervaringen mee gehad.
07 feb 2016 22:37
Waar gaat je voorkeur naar uit?
Ruige kust Bretagne
Vulkanen (dood) Auvergne
Stand Atlantische kust, Middellandse Zee
Bergen Alpen, Pyreneeën
Bossen Vogezen, Jura, Franse Ardennen
Graanvelden ten zuiden van Orleans
Lavendelvelden Provence, Ardeche
Steden Parijs, Lyon, Marseille, Bordeaux en vele andere
Kortom: zat mooie regio's. Persoonlijk boeken wij nooit vooraf een hotel. We rijden een paar 100-km en zoeken dan een hotel op via Booking.com (zelf in het hoogseizoen).
Succes en veel (rij)plezier.
14 feb 2016 12:17
912 schreef:Onze ervaring is dat als je vakantie wil houden (niet te vroeg opstaan, ontbijten, koffie tussendoor, lunch, etc) niet mee dan 150km voor of na de lunch kan doen.
Wel weggetjes binnen door dan...
In 2015 ruim 10.000 km met de 912 op pad geweest in Europa...
Helemaal mee eens, 2 jaar geleden een rit door Schotland gemaakt en toen hadden we ritten van +/- 400/450 per dag en dat was flink aanpoten. Zeker als je ook nog iets leuks wilt bekijken tussendoor.
14 feb 2016 12:56
Voor een mooie tocht door de bergen, ga je naar de Stelvio pas.
http://www.autoblog.nl/nieuws/twaalf-eu ... bben-62011
14 feb 2016 18:54
De Stelvio in Frankrijk?
14 feb 2016 19:26
Ja joh met de opwarming van de aarde verschuift alles
14 feb 2016 20:24
Brulaap schreef:De Stelvio in Frankrijk?
Heb heel Frankrijk gezien en als je mij dan vraagt om een bijzondere rit, ga dan naar de Stelvio.
Wil je een tip voor Frankrijk, pak dan de ELzasser wijn route, daarna door naar de Bourgogne, De Mâconnais, De Beaujolais, CHateau Neuf du pape en weer terug. Niet verkeerd als je van wijn houdt maar als je van autorijden houdt, dan ga je naar de Stelvio met een rondje Gardameer en weer terug over Duitsland.
14 feb 2016 20:31
"als je van autorijden houdt, dan ga je naar de Stelvio"
Nah, zijn zoveel betere passen dan de Stelvio.
14 feb 2016 21:14
Transfaragasan. Maar da's wel iets verder dan de Loirestreek...
14 feb 2016 22:13
Niet direct aan de Franse Zuid Kust, maar wel direct in het achterland, kan je heerlijk sturen. Dat vond ik ook in Frans en Spaans Baskenland alsmede in de Vogezen. Op dit moment wordt er op de Tolwegen wel heel veel gecontroleerd, daarom zijn de N-wegen zeker de moeite waard en als je eenmaal ergens bent, dan zijn er genoeg D-wegen om van te genieten. Voor mijn gevoel kan je op de D-wegen gemiddeld 45 km per uur ver komen, op de N wegen ca 70 km en op de Autoroute ca 100 km per uur ver, tenzij je er echt voor gaat zitten en een navi hebt die vaste en regelmatige mobiele controle plaatsen goed signaleert. Veel plezier in ieder geval!
14 feb 2016 22:17
Ik zal nu niet en nooit niet in of door Frankrijk rijden zolang er Fransen wonen
. Principe-kwestie zeg maar.
15 feb 2016 0:38
Het zal over Duitsland - Oostenrijk-Slovenië-Italië-Oostenrijk en Frankrijk worden
15 feb 2016 1:31
Ivo 3.6 schreef:Ik zal nu niet en nooit niet in of door Frankrijk rijden zolang er Fransen wonen
. Principe-kwestie zeg maar.
Het helpt enorm als je een beetje Frans spreekt , hoeft niet veel te zijn, een beetje is genoeg
Dan blijken ze toch ook echte mensen te zijn
15 feb 2016 22:35
Nooit problemen met Fransen gehad, maar ik spreek de taal ook goed. En chagrijnen, chauvinisten en onbeschofte mensen heb je ook in NL.
03 maart 2016 9:20
Ik ga al jaren met de Boxster (en samen met een 911) op vakantie in het voorjaar. Elk jaar zonder enige planning van route en reserveringen; toppunt van vrijheid! Gewoon op goed geluk. En dat is elk jaar weer fantastisch!
Zo zijn we ook meerdere keren in Frankrijk beland. Een mooie route is bv om via de B-wegen van Luxemburg richting Montelimar te rijden. Vanwaaruit je prachtige routes hebt door de de Provence. De wegen zijn er geweldig: breed, ruim en overzichtelijk met een mooi en wisselend (berg)landschap met meren, bossen en leuke dorpjes. En wanneer je een beetje buiten het seizoen gaat ook erg rustig. Vanzelfsprekend is de route langs de kust (Monaco - Eze - St Tropez).
Hotels zijn er top en makkelijk eind van de dag te boeken via Booking.com.
Ik kan deze manier van rijden/reizen iedereen absoluut aanraden!
04 maart 2016 13:21
Thx! Voor de raad
05 maart 2016 2:07
Gewoon gaan rijden zonder al te vaste planning. Wel ongeveer weten waar je uiteindelijk heen wil qua regio natuurlijk.
Tegen lunchtijd of latere namiddag even uitzoeken met de bekende hotelwebsites en een goeie wegenkaart ernaast waar je ergens zou willen eindigen.
Ik filter altijd op redelijk hoge reviewscore. Ook als de prijs misschien redelijk aan de hoge kant ligt. Gewoon zelf even bellen ipv Online booken wil wel eens hele andere prijzen geven. De last minute booker is koning heb ik gemerkt.
Ik boek meestal voor één nacht. Als de locatie perfect is om wat langer te blijven hangen, kan je meestal de dag erna on the spot voordeliger (of met upgrade) een nachtje of 1-2 extra bijboeken. Nee heb je, ja kan je krijgen. Anders pech door naar dr volgende bestemming.
Je moet er wel voor openstaan om op deze manier te reizen. Maar dikwijls vind je ook supermooie slaapplekken door gewoon ter plaatse even rond te vragen. En ja .... De allerleukste plekjes staan natuurlijk niet op die bekende hotelwebsites!
05 maart 2016 15:21
Werkt prima op die manier zo, afgelopen jaar alleen op een 16 persoons kamer geslapen. (Einzelzimmer)
Werd gek van de keuze.