Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Schotland in december

25 sep 2016 16:55

Gisteren op het idee gekomen om 4/5 dagen naar Schotland te gaan met de Porsche tijdens de kerstperiode. Maar waar moet ik aan denken in deze periode. Winterbanden zitten er dan natuurlijk op. Maar moet ik ook van die stickers op mijn koplampen plakken? Neem mijn totmbo mee om mij te herinneren om aan linker kant te rijden maar verder......ik ben benieuwd naar evt tips

Re: Schotland in december

25 sep 2016 17:02

Schotland, erg mooi! Goede regenkleding meenemen :mrgreen:
Ik weet niet of je aan golf doet maar erg mooie banen daar!
Stickers voor je lampen kun je meestal op de ferry kopen.
Veel plezier!

25 sep 2016 20:28

Schotland in december, erg mooi. Maar...
Sneeuwkettingen
Paraplu's
Regenkleding
Ski's
Kaplaarzen

Een RaRo zou niet misstaan.

25 sep 2016 21:05

Navigatie! In donker Schotland staan weinig goede wegwijzers. Ik reed van Aberdeen naar Isle of Skye, 3 jaar geleden voor een bezoek aan mijn zusje.
De Navi vertelde dan b.v. rechtsaf slaan, daarna ging ik zoeken naar het bijbehorende verkeersbord :) Meestal een houten plankje in de bosjes. Zo/n afslag rijd je in het donker zomaar voorbij. In december is het in ieder geval rustig op de weg, met mooi weer lekker doorkarren samen met de locals. Weet niet waar je naartoe gaat, mobiel bereik kan nogal eens tegenvallen. Ski spullen mee? FF glijden in de schotse hooglanden. Veel plezier.

26 sep 2016 8:28

in December om 3 uur donker om 10 uur licht...

26 sep 2016 8:32

Kijk hier eens naar prachtige routes.

http://www.northcoast500.com/home/road-safety.aspx

26 sep 2016 12:10

Je moet wel Schotse Euro's meenemen natuurlijk... :D
misschien een sneeuwschep om hem te kunnen uitgraven als je hem 's morgen niet meer kan vinden.

26 sep 2016 19:23

Aai om 15 uur al donker. Is wel een dompertje.hebben een leuk kasteel/ hotel op het oog maar om daar nu 3/4 van de dag te zitten. Omdat het te donker is. Ik gooi het in de groep

26 sep 2016 23:07

Jur, wat is er mis mee....met je meissie in het donker te zitten :wink:

26 sep 2016 23:17

Ben in mei van dit jaar in Schotland geweest. Geweldig om daar 7 dagen met de Porsche doorheen te rijden. Ik moet er echter niet aan denken om daar in december te moeten vertoeven ( tenzij dat het een landrover Defender challenge is). Brrr koud en nat schat ik. En misschien inderdaad sneeuwschop, winterbanden en sneeuwkettingen benodigd.

Dus denk nog eens goed na over je planning.....

27 sep 2016 4:26

@heuer Nu 4:25 als ik dit schrijf. Zit al genoeg in het donker.

27 sep 2016 9:42

3 uur lijkt me wel heel vroeg, maar is toch gaaf, beetje afzien met je Porsche in de sneeuw/regen/wind?
Heb je weer een mooi verhaal om te posten :salut:
Ik zou het doen :thumleft:

28 sep 2016 20:56

Denk dat het reisje naar in een ander jaargetijde gaat plaats vinden.Bedankt voor het advies.

29 sep 2016 16:58

Vondt het wel gewaagd, maar denk inderdaad beter andere periode. :wink:

30 sep 2016 9:19

chelsea schreef:Denk dat het reisje naar in een ander jaargetijde gaat plaats vinden.Bedankt voor het advies.

Wat wordt het nu? Lapland?

30 sep 2016 16:13

Misschien dat we aan de Franse kant willen gaan kijken. Dus Normandiƫ of Bretagne. Iemand tips ;-)

30 sep 2016 16:21

St. Malo is heel leuk :thumleft:

30 sep 2016 16:33

Cazzo Super Veloce schreef:3 uur lijkt me wel heel vroeg, maar is toch gaaf, beetje afzien met je Porsche in de sneeuw/regen/wind?
Heb je weer een mooi verhaal om te posten :salut:
Ik zou het doen :thumleft:

heb er 6.1/2 jaar gewoond, Mei is echt de beste maand, dat is ook de dag waarop de zomer valt :) en wanneer in de hooglanden de hei in bloei staat. In Dec kan het echt miserabel zijn met serieuze sneeuw in the Highlands, das niet zoals bij ons op de Veluwe. Als je daar strandt midden op de highlands zit je echt in the middle of nowhere en wordt het serieus overleven en hopen dat je Porsche je lekker warm houdt door de nacht heen.... Er wordt ook altijd aangeraden in die tijd om dekens en warmhoudspul etc mee te nemen...

http://www.scotlandinfo.eu/daylight-hou ... set-times/ zo op 09.00 uur, onder 16.00 uur, maar uurtje erna en ervoor is het mooie er echt al vanaf...
Laatst bijgewerkt door Marcel op 01 okt 2016 7:54, in totaal 1 keer bewerkt.

01 okt 2016 0:42

Klinkt goed. Survivaltrip. Die van mij gaat dat wel redden, maar o weh onze lufties :pale: :thumleft: :drive:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

01 okt 2016 8:55

Gaat niet zozeer om de lufties. Maar om de fitheid van de bestuurder die de Porsche uit de sneeuw moet graven.

01 okt 2016 20:51

Bedoelde eigenlijk meer de verwarming, voorruitontwazeming enzo. Dat hield in mijn SC niet over. Maar ik mis 'm wel erg. :D

28 dec 2016 12:03

Waarom organiseer je geen PorscheCamp naar Schotland ergens in mei / juni?

28 dec 2016 20:37

Eerst maar eens kijken of we dan nog en Porsche hebben....

28 dec 2016 20:48

Leuk idee forum camp in Schotland maar dan wel langer als 3 dagen.

28 dec 2016 21:56

Ga je hem verkopen?
Plaats een reactie