Allen, in samenwerking met Detail Koning Auto Studio in Hoofddorp organiseren Marcel en ik een gehele middag om alles rond detailen te leren en alle verschillende fasen in de praktijk te zien. We merkten dat er nog best veel onduidelijkheid is over hoe correct te wassen en polijsten, en wat nou detailen, lakcorrectie en glascoatings precies allemaal inhoudt. Tijdens deze middag zullen de enthousiaste eigenaren (Andres en Patrick) van Detail Koning alles laten zien, samen met tips hoe zelf te wassen en waxen, interieurverzorging, polijsten, en de wereld van glascoating en beschermfolies. Ook wordt er ingegaan op het aanbrengen van een glascoating van Mayvinci (mijn Cayenne heeft deze behandeling net gehad, ik heb nog wat foto's hieronder bijgevoegd) met een demonstratie (hier is een mogelijkheid voor een PF.nl lid om een coating tegen korting te krijgen, zie onder Detail demonstratie).
Detail demonstratieEr is een mogelijkheid voor 5 deelnemers om de lak of het interieur ter plaatse aan te laten pakken op bijvoorbeeld swirls, krassen, uitgedroogd leer of voorbereiden en aanbrengen van een glascoating. Die dag zelf zullen deze auto's behandeld worden als voorbeeld, en Andres en Patrick hebben aangegeven dat al deze demo auto's welkom zijn voor verdere behandelingen aangezien natuurlijk niet de gehele auto kan worden behandeld op deze dag (en om te zorgen dat geen ongelijk werk achtergelaten wordt -een paneel of stuk leer dat ineens meer glimt dan de rest..). Dit alles tegen een mooie Porscheforum korting uiteraard. Uit eigen ervaring, je zult versteld staan wat er allemaal mogelijk is en vooral, welk resultaat behaald kan worden.
Gedurende de dag zullen Andres en Patrick tips en uitleg geven over de wondere wereld van auto detailing en de mogelijkheid van krasherstel, stoeprandschades, bestickering en kleinschalig spotrepair. Er zal een mix zijn van doe-het-zelf mogelijkheden en uitleg over waar de professionals echt voor nodig zouden zijn.
Programma12.00-12.30 Ontvangst
12.30-13.30 Wassen/Interieurverzorging; demonstratie van pro vs thuis technieken.
13.30-14.30 Polijsten/Lakcorrectie (swirls/krassen verwijderen); wat zijn de mogelijkheden?
14.30-15.00 Pauze
15.00-16.00 Keramische Glascoating & Wheelcoating; opties en mogelijkheden
16:00-16:30 Bekijken auto's deelnemers/fotomoment. Een fotograaf van Detail Koning zelf zal gedurende de dag ook aanwezig zijn.
16.30-17.00 Vragen/hapjes
KostenDeelname is gratis, maar er is slechts plaats voor 20 deelnemers, dus daarom wel graag van tevoren inschrijven via een bericht in dit topic of een PB naar mij, onder vermelding van aantal personen en auto. Indien je mee wilt doen aan de Detail demonstratie, graag ook aangeven welke auto het betreft, bouwjaar en wat je wilt laten behandelen (bijvoorbeeld swirls, krassen, roetaanslag, glascoating aanbrengen, leer onderhoud). Liefst ook een paar goede foto's en omschrijving hiervan zodat de heren zich kunnen voorbereiden.
Alle P's kunnen voor de deur worden geparkeerd, er is ruime parkeergelegenheid voor de deur en rondom het pand. De 5 deelnemers voor de demonstratie kunnen uiteraard in het pand parkeren. Het adres is Parellaan 46 in Hoofddorp.
Meer informatieLos van de foto's van het eindresultaat van het aanbrengen van de glascoating op mijn Cayenne, voeg ik hierbij de website van Detail Koning, mochten jullie nu al meer informatie zoeken,
https://www.detailkoning.nl/.
Heel graag tot zondag 24 juni, we gaan er een mooie, nuttige maar vooral gezellige Porsche dag van maken!
Mark en Marcel