Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Dagje Duivelsberg

26 sep 2005 12:36

Na een paar dagen in mijn bed gehangen te hebben met griep , vond ik toch dat het zondagnamiddag genoeg was en dat ik eens buiten moest komen.
De stoute schoenen aangetrokken vertrok ik richting Maasmechelen waar de Maaslandse Porsche Club Carrera voor de 16e keer zijn Special Car Treffen hield.
Die naam was zeker niet zonder reden. Dit was bij aankomst al duidelijk.
Hier stonden buiten Porsches ook zeer veel oude en exclusieve wagens. Een deel van de gemaakte fotootjes hieronder zullen het verduidelijken.
Het circuit van Duivelsberg werd open gesteld en werd afwisselend met Ralleywagens en "Normale" wagens gevuld die een paar rondjes konden draaien. De personen die wilden meerijden moesten daar 2,5 euro voor ophoesten en deze opbrengst ging naar een verzorgingstehuis voor gehandicapte kinderen.
Ik ben zeer tevreden dat ik hier langs ben geweest want het was echt de moeite waard. Ook ben ik verschillende bekenden tegen gekomen waarmee gezelligge babbeltjes niet uitbleven. Dus ondanks het ziek zijn heb ik toch weer een leuk "auto"dagje beleefd

Enkele van de aanwezige Porsches:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Enkele van de Exclusieve wagens zoals Dodge Viper , Ferrari , Aston Martin , Lotus , Maserati ,...

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Een paar van de zeer veel aanwezige Oldtimers

AfbeeldingAfbeelding

Klaar voor de start

Afbeelding

En rijden maar

Afbeelding

Aircooled Rules

AfbeeldingAfbeelding

26 sep 2005 13:58

Koen,
lijkt wel een beetje een kombaan (op die foto waar jij in de remmen gaat )
Klopt dat ?

26 sep 2005 14:07

Lijkt me veel duivel en weinig berg :D ? :D

26 sep 2005 14:21

Wat is een kombaan :?: :?: :?:

Dikke van Dale schreef:U hebt gezocht op kombaan:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is.

@Rufie :idd geen berg en een dom circuit. Ei-vormig en ik wed geen 700 meter lang. Na één beurt gereden te hebben hield ik het voor bekeken. Daar was geen lol aan.

26 sep 2005 14:28

911-lover schreef:Wat is een kombaan :?: :?: :?:
DIT is een kombaan (ging het ook al over in dat topic van car-control-dag....)... Is een "kom", waar je op diverse "hoogtes" kunt rijden, met diverse snelheden... Echt een geweldige ervaring ;)

26 sep 2005 14:35

paSCal schreef:
911-lover schreef:Wat is een kombaan :?: :?: :?:
DIT is een kombaan (ging het ook al over in dat topic van car-control-dag....)... Is een "kom", waar je op diverse "hoogtes" kunt rijden, met diverse snelheden... Echt een geweldige ervaring ;)

Ok , ik had het eigenlijk moeten weten als ik het zo (KOM-BAAN) gelezen had.
Neen , helaas niet.
Hier op dit circuit kan je hoogstens heel even in je derde gaan , waarna je dadelijk terug naar twee moet.
In de smalste bocht (rechts op tekening) moest ik zelfs terug naar eerste :?
Er zijn er dit weekend zeer veel uit gegaan (zelfs professionele rijders die hun lieten verrassen. Vooral bij de tweede bocht (links boven op foto die echt veel venijniger is dan op tekening lijkt))

De zwart gekleurde lijn is het harde gedeelte dat open was dit weekend. Het grijze gedeelte is het onverharde dat voor de Ralleycross open gemaakt wordt.

Afbeelding

26 sep 2005 22:40

hey , koen had ff gebeld man :twisted:

8)

26 sep 2005 23:01

Het was zo'n ingeving op het laatste moment.
Volgende keer zal ik je proberen te bereiken :wink:

26 sep 2005 23:07

Koen , dat meent ge nie dat die mooie auto's over die onverharde duivelsberg geknalt zijn????
Hoeveel ruiten en lichten zijn er gesneuveld???

26 sep 2005 23:13

Beltar schreef:Koen , dat meent ge nie dat die mooie auto's over die onverharde duivelsberg geknalt zijn????
Hoeveel ruiten en lichten zijn er gesneuveld???

Neen hoor , enkel het verharde (zwart gekleurde) was open en mooi opgekuisd .

27 sep 2005 8:58

Als ik dat allemaal had geweten.....

Heb nu met de Lions-club Maastricht in het bassin gezeten met de duck-race.....
tussen 12635 eendjes in :!:

Afbeelding
Afbeelding

Ach ja dit was wel voor een goed doel dus.........

Afbeelding

27 sep 2005 10:37

Ik had ook zo'n ingeving afgelopen zondag: Stockar races op Venray. Was de eerste keer in m'n leven en ik moet zeggen dat het wel stoer was.
Volgende klasses reden mee: F1, F2, HotRods, Saloon Stockars, en nog 2 klasses waar ik de naam niet van ken. Vooral de Saloon Stockars maakten er een echte crashrace van. Mekaar net voor de bocht even aantikken en hoppaaaaaa 360 graden rond (sommigen deden een 720 er).
De F1, met zo'n 800 pk aan boord, was indrukwekkend. En dat geluid, man man. Het is in deze klasse dat ruim 3 weken geleden Piet Keizer uit Helmond verongelukt is, op hetzelfde circuit. Dit is overigens ook het circuit waarop wij regelmatig gaan karten.
Ik ga zeker nog eens kijken.
Overigens was het vooral een Nederlands-Engels-Duitse aangelegenheid. Bij de Saloon Stockars reed er 1tje mee met "Den Bels" op zijn auto geschreven.

27 sep 2005 10:46

robbie965 schreef:hey , koen had ff gebeld man :twisted:

8)

:shock:
robbie965 echter in een ander topic over een evenement op dezelfde datum schreef:WEER wat gemist :(

wat wordt het volgende evenement , hopen dat ik dan wel tijd heb :roll:

Geen tijd = Geen prioriteit :!: ..... :?: :roll:

27 sep 2005 21:49

ik kan m'n forummaat toch niet alleen laten gaan

oh ja @ :^: eric

27 sep 2005 22:23

Danke moatje , ik zal je volgende keer iets laten weten :wink:
Plaats een reactie