Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
29 nov 2005 19:58
gisteren heb ik een rondleiding gehad in de porsche fabriek (stuttgart) het was zeker de moetie waard ,prachtig om tezien hoe de produktie lijn van de 997 verloopt, weer en ervaring rijker (wel zou ik persoonlijk aan zo,n rondleiding een andere draai geven ) maar dat terzijde wat een prachtige auto
29 nov 2005 20:32
Leuk om te lezen dat je het leuk hebt gehad !!!!
30 nov 2005 12:34
Hoe lang duurt de rondleiding?
30 nov 2005 13:15
Foto's
Of mag je daar geen foto's maken??
30 nov 2005 18:46
de rondleiding duurt ongeveer 1 1/2 uur en de telefoon plus camera mag je bij het begin in een kluis leggen ik denk dat dat dus duidelijk is........
30 nov 2005 19:54
Mike,
jammer dat je bezoek een beetje is tegengevallen.
Heb zelf een heel andere ervaring. Ben inmiddels 3 maal daar geweest (met de Klassieke 911 & 912 club) en genoten van een ochtend uitgebreide rondleiding met aansluitend lunch en bezoek aan de afdeling waar porsche (klassieke) auto's restaureert.
Inderdaad je mag geen foto's maken op het terrein, maar ondanks dat is het altrijd een genoegen om te kijken hoe men een auto in elkaar sleutelt
Ook een bezoek aan het (kleine) Porsche museum en de shop naast de fabriek is de moeite waard.
een aanrader dus voor een ieder die in de buurt van Stuttgart komt.
05 dec 2005 13:07
mike targa schreef: (wel zou ik persoonlijk aan zo,n rondleiding een andere draai geven )
Hoi Mikie
Wat viel je tegen dan?
05 dec 2005 14:11
ik vond tegenvallen de opzet van de rondleiding we begonnen bv halvewege de opbouw van de auto, toen in een keer naar de kale chassis toen weer naar de leer afdeling maar bv de spuiterij hebben we niet gezien ,waar ze da banden (velgen) monteren niet gezien enzo..... ik heb ook het idee dat we maar 20% gezien hebben maar al met een prachtige auto en heb toch genoten
05 dec 2005 14:40
Het is in zoverre uniek dat het (nog steeds) de enige fabriek is waar een auto 'van boven naar beneden' gebouwd wordt (correct me if I'm wrong).
Er is een heel ingewikkeld liftsysteem gemaakt waarin de auto niet alleen van de ene verdieping naar de andere (lagere) gaat, maar ook nog eens een halve slag gedraaid wordt.
Bij mijn laatste bezoek vroeg is waarom dat zo was en het antwoord was dat het gebleken is dat monteurs minder fouten maken als een voertuig in rijrichting op je afkomt in tegenstelling tot me de achterkant eerst...
Best indrukwekkend allemaal, inderdaad...
De Hochzeit vond ik het allermooist.